Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björnjakten 2007

Featured Replies

Publicerat

Samme vi kan väl höras av när det närmar sig.

• Svar 318
  • Visningar 24,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nu har jag varit på skjutbanan och tränat repetering vid kinden efter varje skott med 8 mm rem. mag. och 250 gr. kula. 20 skott har jag bränt i kväll på björnen. Hehe! ;D Alla skott tog inom träffbilden. Det gick bättre än vad jag hade räknat med. Skitkul! ;D

Publicerat

Då är björnen välkommen förstår jag is ;D

Mvh.

Publicerat

Mvh.

Jepp! ;D Det har stängt sand om kulfånget i kväll. Vi var 2 st som stod och sköt varannan serie. Pipan var så att man nästan kunde steka ägg på den. Haha! ;D

Publicerat

Mvh.

Skriv inte is då sabbar du lasse stefanz initialer ;D

Publicerat
Skriv inte is då sabbar du lasse stefanz initialer ;D

Den var bra pertan. ;D

Publicerat

He he ;D

Mvh.

Publicerat
Den var bra pertan. ;D

Nu glömmer ingen ;) hoppas jag inte avslöjade ditt förflutna för mycket nu :o ;D ;D

Publicerat
Nu glömmer ingen ;) hoppas jag inte avslöjade ditt förflutna för mycket nu :o ;D ;D

;D ;D ;D

Publicerat

Jasså..dansbandsstefan alltså...... ;D

Publicerat
Jasså..dansbandsstefan alltså...... ;D

Rackans också, nu blev jag avslöjad. ;) ;D :P ::)

Publicerat

Nå, blir det någon björnjakt för er iår?  :-*

Publicerat
Nå, blir det någon björnjakt för er iår?   :-*

Jepp, men inte under älgjakten. Bara enskilt el. om man är ett gäng som går ut och passar av ett omr. Vi har inga gk björnhundar i vårat lag. :D

Publicerat

jag och sajmon på forumet skulle fara och fiska förra veckan och då fick vi se en hona med tre ungar, såg iofs inte honan men hon hördes i buskarna :) ungarna klättrade upp i en tall 30 meter från oss och satt och tittade vad vi var för några typer :) tyvärr så var kameran hemma den dagen :( björnarna var max 2 kilometer från vårat VVO ;)

Publicerat

Trevligt.

Jag får se om det kommer någon i pass under älgjakten!  8)

Publicerat
jag och sajmon på forumet skulle fara och fiska förra veckan och då fick vi se en hona med tre ungar, såg iofs inte honan men hon hördes i buskarna :) ungarna klättrade upp i en tall 30 meter från oss och satt och tittade vad vi var för några typer :) tyvärr så var kameran hemma den dagen :( björnarna var max 2 kilometer från vårat VVO ;)

Det måste ha varit en fin syn att få se 3 ungar men inte honan. Hörde Ni om hon visslade??? Dety är få förunnat att få se en björn i vilt tillstånd. Det är en vacker syn och med 3 ungar måste det ha varit ännu finare. :D

Trevligt.

Jag får se om det kommer någon i pass under älgjakten!  8)

Hos oss får Vi inte skjuta björn under älgjakten. Det är så tidskrävande att ta dit vet., polis och ev. folk från lst. Den får Vi endast bedriva enskilt el. några stycken. Det beror på hur många som vill vara med. :D >:(

Publicerat

Jag kommer jaga i tre dagar i aug och sen under älgjakten under förutsättning att det finns några kvar på licensen....spännande!

Måste ha varit skoj att få se tre ungar på så nära håll. :D

Publicerat

Var i landet sker eran jakt?

Publicerat
Var i landet sker eran jakt?

I Bondersbyn efter Kalixälven, Kalix. :D

post-144-1183427846_thumb.jpg

Publicerat

ja hon hördes vissla, det var läckert att titta på ungarna, dom var helt oförstående om att vi kunde vara farliga. dom tittade på oss ungefär som att dom ville busa :D men när honan visslade så fick dom brottom upp i trädet :D

Publicerat
ja hon hördes vissla, det var läckert att titta på ungarna, dom var helt oförstående om att vi kunde vara farliga. dom tittade på oss ungefär som att dom ville busa :D men när honan visslade så fick dom brottom upp i trädet :D

Jaha, det var jag trodde när Du var dom så nära.:D Du ska vara glad att Du inte kom närmare.

Publicerat

Jag ska jaga i Härjedalen - några mil sydöst om Sveg.....

Publicerat

Jag håller mig till Jämtland!  :-*

Publicerat
Jaha, det var jag trodde när Du var dom så nära.:D Du ska vara glad att Du inte kom närmare.

Jag hade ju en robust nissan almera att söka skydd i ;)

Publicerat

det kan vi göra Pertan

samme