Publicerat Juni 27, 200718 yr Nu har jag varit på skjutbanan och tränat repetering vid kinden efter varje skott med 8 mm rem. mag. och 250 gr. kula. 20 skott har jag bränt i kväll på björnen. Hehe! ;D Alla skott tog inom träffbilden. Det gick bättre än vad jag hade räknat med. Skitkul! ;D
Publicerat Juni 27, 200718 yr Då är björnen välkommen förstår jag is ;DMvh. Jepp! ;D Det har stängt sand om kulfånget i kväll. Vi var 2 st som stod och sköt varannan serie. Pipan var så att man nästan kunde steka ägg på den. Haha! ;D
Publicerat Juni 27, 200718 yr Då är björnen välkommen förstår jag is ;DMvh. Skriv inte is då sabbar du lasse stefanz initialer ;D
Publicerat Juni 27, 200718 yr Skriv inte is då sabbar du lasse stefanz initialer ;D Den var bra pertan. ;D
Publicerat Juni 27, 200718 yr Den var bra pertan. ;D Nu glömmer ingen hoppas jag inte avslöjade ditt förflutna för mycket nu ;D ;D
Publicerat Juni 27, 200718 yr Nu glömmer ingen hoppas jag inte avslöjade ditt förflutna för mycket nu ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juni 28, 200718 yr Jasså..dansbandsstefan alltså...... ;D Rackans också, nu blev jag avslöjad. ;D :
Publicerat Juli 2, 200718 yr Nå, blir det någon björnjakt för er iår? :-* Jepp, men inte under älgjakten. Bara enskilt el. om man är ett gäng som går ut och passar av ett omr. Vi har inga gk björnhundar i vårat lag.
Publicerat Juli 2, 200718 yr jag och sajmon på forumet skulle fara och fiska förra veckan och då fick vi se en hona med tre ungar, såg iofs inte honan men hon hördes i buskarna ungarna klättrade upp i en tall 30 meter från oss och satt och tittade vad vi var för några typer tyvärr så var kameran hemma den dagen björnarna var max 2 kilometer från vårat VVO
Publicerat Juli 2, 200718 yr jag och sajmon på forumet skulle fara och fiska förra veckan och då fick vi se en hona med tre ungar, såg iofs inte honan men hon hördes i buskarna ungarna klättrade upp i en tall 30 meter från oss och satt och tittade vad vi var för några typer tyvärr så var kameran hemma den dagen björnarna var max 2 kilometer från vårat VVO Det måste ha varit en fin syn att få se 3 ungar men inte honan. Hörde Ni om hon visslade??? Dety är få förunnat att få se en björn i vilt tillstånd. Det är en vacker syn och med 3 ungar måste det ha varit ännu finare. Trevligt. Jag får se om det kommer någon i pass under älgjakten! 8) Hos oss får Vi inte skjuta björn under älgjakten. Det är så tidskrävande att ta dit vet., polis och ev. folk från lst. Den får Vi endast bedriva enskilt el. några stycken. Det beror på hur många som vill vara med. >
Publicerat Juli 2, 200718 yr Jag kommer jaga i tre dagar i aug och sen under älgjakten under förutsättning att det finns några kvar på licensen....spännande! Måste ha varit skoj att få se tre ungar på så nära håll.
Publicerat Juli 3, 200718 yr ja hon hördes vissla, det var läckert att titta på ungarna, dom var helt oförstående om att vi kunde vara farliga. dom tittade på oss ungefär som att dom ville busa men när honan visslade så fick dom brottom upp i trädet
Publicerat Juli 3, 200718 yr ja hon hördes vissla, det var läckert att titta på ungarna, dom var helt oförstående om att vi kunde vara farliga. dom tittade på oss ungefär som att dom ville busa men när honan visslade så fick dom brottom upp i trädet Jaha, det var jag trodde när Du var dom så nära. Du ska vara glad att Du inte kom närmare.
Publicerat Juli 4, 200718 yr Jaha, det var jag trodde när Du var dom så nära. Du ska vara glad att Du inte kom närmare. Jag hade ju en robust nissan almera att söka skydd i