Publicerat Augusti 21, 200718 yr Vilket spektakel? Jag ska i första hand ut och plocka resten av kantarellmängderna som inte fanns utrymme att ta med i morse Hundarna behöver få några släpp inför älgjaken vettu.. Bara gammeln som gärna skäller björn och han ska inte med ut idag 8)
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Första Björnen skjuten i Västerbotten http://www.folkbladet.nu/2007/08/21/forsta...kjuten-i-lanet/
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Första Björnen skjuten i Västerbottenhttp://www.folkbladet.nu/2007/08/21/forsta...kjuten-i-lanet/ Kul för skjutten! Nallen kan väl inte ha mer än lämnat modern ännu. Jg tycker att det var väldigt lite iaf.
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Idag satt jag och tittade på en björn genom kikaren i nästan fem minuter... hade skapligt tag på den ett par gånger, men avståndet och att det var lite trångt mellan tallarna gjorde att jag höll inne skottet... den käkade blåbär och flyttade sig långsamt mot en öppning när den fick vind av passgrannen och kastade tillbaka...
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Idag satt jag och tittade på en björn genom kikaren i nästan fem minuter... hade skapligt tag på den ett par gånger, men avståndet och att det var lite trångt mellan tallarna gjorde att jag höll inne skottet... den käkade blåbär och flyttade sig långsamt mot en öppning när den fick vind av passgrannen och kastade tillbaka... Synd hampe det kommer fler tillfällen!
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Jag hoppas verkligen det Det är hoppet Du måste leva på. Var jagar Du någonstans ??? Själv jagar jagar jag i Bondersbyn i Kalixälvdal utanför Kalix.
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Jag fick närmare 3 kg kantareller som resultat av dagens tur i skogen Nu är de rensade, uppskivade och inväntar morgondagens torkning.
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Jag fick närmare 3 kg kantareller som resultat av dagens tur i skogen Nu är de rensade, uppskivade och inväntar morgondagens torkning. SMASKIGT!
Publicerat Augusti 21, 200718 yr SMASKIGT! En kall vinterdag finns det inte mycket som går upp mot en rykande het, nykokt och mustig kantarellsoppa med ostbaguetter till
Publicerat Augusti 21, 200718 yr En kall vinterdag finns det inte mycket som går upp mot en rykande het, nykokt och mustig kantarellsoppa med ostbaguetter till Tack för det tipset!
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Så lite så. Enkelt, rätt snabbt och jättegott Jag förstår det. Ska provas. Smakar säkert bra med blandsvamp också men kantareller är ju kantareller. ;D
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Verkar vara en bra start på årets björnjakt 9 stycken har fällts nu enligt Jägarförbundet. http://www.jagareforbundet.se/news/bra_start_pa_bjornja.asp
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Verkar vara en bra start på årets björnjakt 9 stycken har fällts nu enligt Jägarförbundet.http://www.jagareforbundet.se/news/bra_start_pa_bjornja.asp Ja, verkligen men 17 vet vad dom gör runt Gällivare Rasmus Bostörm och co med 14 hundar???
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Kan du inte göra en Runar från köket ls??????????? Får jag bara lägga ut en åtel först och hänga upp lite i ett träd på tomtens utkant så kan jag nog göra det från sängen nästan el. iaf från altan. Haha! ;D
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Får jag bara lägga ut en åtel först och hänga upp lite i ett träd på tomtens utkant så kan jag nog göra det från sängen nästan el. iaf från altan. Haha! ;D ;D
Publicerat Augusti 22, 200718 yr ;D Skulle bli alldeles för riskabelt om jag försökte med det från köksfönstret. Gata, bilar och hus tvärs över gatan.
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Tillbaka efter 2 dagars björnjakt, eller rättare sagt, älgjakt, för det var det som det blev tyvärr. Nallen ville inte visa sig och hundarna fick tag på älg varje släpp istället. Det kryllade av dem nu såklart (vi 6 jägare hade 16 obs, varav 2 st över 10 taggar) men jag kan lova att de är som bortblåsta vid älgjaktspremiären. Det var mindre visten efter björn än det var ifjol. Jag är ingen expert på något sätt men det var dåligt med bär i området vilket möjligen kan ha påverkat var de höll hus. Vi så iaf ett färskt björnspår så en eller annan fanns där men det var ingen som vi fick tag på alltså. Har dock varit mkt fina mornar med 2 plus och lite lätt dimma - sen vid 9 tiden så var det 20 grader och fullt solsken så det var tungt för hundarna. Vi fick jaga korta dagar. Nu är det över för mig för den här gången, det skulle vara om jämtland inte fyller sin kvot till älgjakten som man får chansen igen, annars blir det till att vänta ett år :'( Klart slut.
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Ja, verkligen men 17 vet vad dom gör runt Gällivare Rasmus Bostörm och co med 14 hundar??? Dom har lämnat dom trakterna och åkt söderut idag.Inte en tillstymmelse till björn och dåligt arrangemang.
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Dom har lämnat dom trakterna och åkt söderut idag.Inte en tillstymmelse till björn och dåligt arrangemang. Okej!
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Dom har lämnat dom trakterna och åkt söderut idag.Inte en tillstymmelse till björn och dåligt arrangemang. Hörde rykten att hundarna var intresserade av ren så det är nog inte så lätt å komma hit upp å jaga när hundarna alldrig träffat på ren