Publicerat Juni 8, 200719 yr hej alla jakttokiga. tänkte det kan vara kul att prata om vilken drömtrofé och drömjakt alla har. själv är min drömjakt och drömtrofé Impala och Kudu i Afrika, har sett alla Hunters video om Afrika och varje gång jag hör talas om en ny Afrikafilm så köper jag hem den bums. på plats nummer 2 så ligger jakt på mufflon, på frilevande djur i sverige eller utomlands, inga hägndjur. när det gäller vanlig jakt så är det rådjur och vildsvin som gäller. men all jakt är kul jakt mvh
Publicerat Juni 8, 200719 yr Fullvuxen kronhjort står högt, även björn står högt i kurs. Sen kommer nog en rejäl älgkrona som trea. Sen finns det ju alltid annat skoj som man skulle vilja jaga.
Publicerat Juni 8, 200719 yr Ja vad heter den där bruden på .............;D Jag skulle vilja jaga i ryssland, alaska, afrika och europa klart att man vill ha något maffigt på väggen men jag tror storyn ska vara ballare, ingen sitta i träd och skjuta i ryggen, utan mer strapats.
Publicerat Juni 8, 200719 yr hej alla jakttokiga.tänkte det kan vara kul att prata om vilken drömtrofé och drömjakt alla har. själv är min drömjakt och drömtrofé Impala och Kudu i Afrika, har sett alla Hunters video om Afrika och varje gång jag hör talas om en ny Afrikafilm så köper jag hem den bums. på plats nummer 2 så ligger jakt på mufflon, på frilevande djur i sverige eller utomlands, inga hägndjur. när det gäller vanlig jakt så är det rådjur och vildsvin som gäller. men all jakt är kul jakt mvh Då drömmer vi om ungefär samma sak. Åk med till afrika om något år vet jag!! ;D
Publicerat Juni 8, 200719 yr Skulle vela ha en stor kronhjorts horn och en stor dovhjorts horn, men det kostar så mycket. En hind kan man kanske ha råd med men bockarna kostar så jävla mycket.... Men nån dag ska dom hänga på min vägg! ;D
Publicerat Juni 9, 200719 yr Ijahman. det skulle vara nått det, har inte så mycket tid och fond till det just nu bara, har 3 barn att ta hand om här hemma, en 2 veckors och så 1,5 och 3,5 år gamla men om man lyckas övertyga "regeringen" om att resan är nått man MÅSTE göra så kanske det skulle gå i alla fall. mvh jocke
Publicerat Juni 9, 200719 yr Drömjakt utomlands ? Finns mkt att drömma om. En Nyala i afrika samt en Bongo oxå i afrika ligger högt på drömlistan. Här hemma skulle det vara fantastiskt att få uppleva de kaninjakter med iller man hade här i Skåne för 25-30 år sedan
Publicerat Juni 9, 200719 yr Det är svårt att bestämma sig för vad man skulle vilja ha för en drömtrofé på väggen. Det finns så oehört många fina troféer på olika djur. Skulle mycket väl skulle kunna tänka mig en hajkäft efter en Vithaj med hela dess tanduppsättning. Imponerande uppsättning.
Publicerat Juni 9, 200719 yr ;D... vet inte om jag har något specielt djur!... men något från Afrika iaf!... har juh alltid tyckt de verkar spännande å jaga Vildsvin! dock aldrig fått chansen att pröva!... så varför inte en sådan där Vårtsvin som Pumba!.. ;D ;D
Publicerat Juni 9, 200719 yr Du menar en sådan här tack för den kompis!... >....... ;D ;D ;D ;D .. jepps!... huvudet på spiken där!..
Publicerat Juni 9, 200719 yr ;D... vet inte om jag har något specielt djur!... men något från Afrika iaf!... har juh alltid tyckt de verkar spännande å jaga Vildsvin! dock aldrig fått chansen att pröva!... så varför inte en sådan där Vårtsvin som Pumba!.. ;D ;D En riktig björnskalle med skinn från Kamtjaktka från en sisisådär 600 kg nalle. Skulle var imponerande. Det finns ju även fina troféer i Afrika. Väldigt svårt! Ett maffigt Buffelhorn, Imapala m. m.
Publicerat Juni 9, 200719 yr En riktig björnskalle med skinn från Kamtjaktka från en sisisådär 600 kg nalle. Skulle var imponerande. Det finns ju även fina troféer i Afrika. Väldigt svårt! Ett maffigt Buffelhorn, Imapala m. m. Trofe´n är egentligen inte så viktig för mig iaf. Upplevelsen bakom trofe´n är det som räknas tycker jag.
Publicerat Juni 9, 200719 yr Trofe´n är egentligen inte så viktig för mig iaf. Upplevelsen bakom trofe´n är det som räknas tycker jag. Ja, givetvis så kan man se det så också. Spanandet och smygandet efter viltet m. m. Kan ju också vara nog spännande tills man får skjuta det.
Publicerat Juni 9, 200719 yr Trofe´n är egentligen inte så viktig för mig iaf. Upplevelsen bakom trofe´n är det som räknas tycker jag. huvudet på spiken igen broder!... de är precis så ja tycker osså!... å igentligen så bryr jag mej inte så mycket om att få avlossa skottet!... räker ibland att veta att jag bara kunnat gjort de!..
Publicerat Juni 9, 200719 yr Drömjakt utomlands ? Finns mkt att drömma om. En Nyala i afrika samt en Bongo oxå i afrika ligger högt på drömlistan. Här hemma skulle det vara fantastiskt att få uppleva de kaninjakter med iller man hade här i Skåne för 25-30 år sedan kaninjakt med iller, det sysslar dom mycket med på Gotland vad jag vet, så om det är en drömjakt så ska du söka efter den där, eller möjligtvis på Öland
Publicerat Juni 9, 200719 yr kaninjakt med iller, det sysslar dom mycket med på Gotland vad jag vet, så om det är en drömjakt så ska du söka efter den där, eller möjligtvis på Öland Jo det är väl endast där samt i skånes städer det finns kaniner idag. Men tvivlar på att det någonstans går att finna en kaninjakt i klass med dom man upplevde i sin ungdom
Publicerat Juni 9, 200719 yr Grizzly i Alaska, MAX 6 år kvar till detta faktum, förmodligen betydligt mindre
Publicerat Juni 9, 200719 yr Jag har ingen drömjakt, utan just bara faktumet att gå ut i skogen med hunden med MÖJLIGHET att skjuta OM man vill. Vet inte om jag förmedlar känslan, men just känlsan av skogens tystnad som bryts av hunden som jagar, spänningen i detta samarbete, friheten att bara vara i skog och mark. DET får bli min trofé och drömjakt. Villebrådet blir då ovesäntligt, storleken på trofen likaså. Detta är essensen i jakten för mig. Landskap och länder får gärna ändras men för tillfället har jag inget behov av jakt i annat land. MVH Roger
Publicerat Juni 9, 200719 yr Har ingen DRÖMJAKT! Varje jakttur e en dröm uppfylld! Sen vill man ju alltid jaga på massa olika sätt/vilt. O där finns massor att uppfylla än. Kanske just därför jag inte har ngn speciell drömjakt än! Den största jakt jag kan komma på just nu e att få fånga en Condor på bild! De skulle vara en Gigantisk händelse i MITT liv.
Publicerat Juni 9, 200719 yr Trofe´n är egentligen inte så viktig för mig iaf. Upplevelsen bakom trofe´n är det som räknas tycker jag. Håller med. Men visst vill jag ha trofeer att titta på och minnas situtionen.
Publicerat Juni 9, 200719 yr Håller med. Men visst vill jag ha trofeer att titta på och minnas situtionen.Uttryckte det inte helt klart. Naturligtvis vill jag gärna skjuta djur med ngn form av trofe´Storleken på den är dock av mindre betydelse Mitt finaste bockjaktsminne då sköt jag en spets efter en ansmygning som tog i det närmaste 2 timmar. Enda skyddet som fanns var ett sockerbets fält
Publicerat Juni 9, 200719 yr Förutom duvjakt i England eller fälld Tjädertupp för stående hund som jaktupplevelse,vore annars en helt egen mark på ca.600-700 hektar blandad kompott av skog och åker en dröm. Nöjer mej med dessa 6-7 hundra hektar då detta kanske kan bli sanning,mer än så vore endast en fantasi..... Money rules som bekant,och till norrland flyttar jag aldrig bg)
Publicerat Juni 9, 200719 yr Money rules som bekant,och till norrland flyttar jag aldrig bg) Man kan inte ta pendeln överallt men det går att färdas på andra sätt det är inte så farligt ovanför dalälven som en del tror elk)