Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken är din drömtrofé/drömjakt

Featured Replies

Publicerat

Absolut!

Du har helt rätt i det du säger! :) Och jag har samma "problem" vad gäller småbarn. De är inte bara att fara å flänga hur som helst nå mer, bara att försöka anpassa sig och ta chansen när den kommer!. ;D

• Svar 54
  • Visningar 5,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

I Sverige är drömmen att få skjuta  en bamsekronhjort.

Utomlands står varg,järv och bergsfår i canada längst upp på önskelistan den dan man blir rik....

/Micke

Publicerat

Märkligt, jag ser inte så långt bortom Sverige egentligen.

1. Jag har aldrig jagat vildsvin, de har helt enkelt inte funnits på de marker där jag jagar, och en drömjakt skulle väl vara stötjakt på vildsvin (är inte riktigt lika intresserad av vakjakt....)

2. Ripa i fjällen med bra jycke, i spetember. Någon får tala om för mig vad som är en bra jycke för jag har ingen koll på det, men jag fiskar ibland i fjällen och finner hela tiden att jag tittar surt på flugspöt och önskar att det var min ultralätta berettabock i stället.

3. Bra toppjakt på tjäder/orre. Jag har inte skjutit skogshöns på 20 år och det börjar bli dags...

4. Fler eftersök!

MVH

/HerrBerg

• 3 weeks later...
Publicerat
vart bor du??... förstår du har en Drever!.. hur fung han på rådjur???

Mvh Mamre!...

Ett väldigt sent svar. Men, jag håller till i Umeåtrakten. Åker också på en del resor under höstarna i södra Sverige, avstånd är inte avskräckande när det gäller jakt.

Har två drevertikar, en åttaårig champion och en på fem månader. Går som klockan på rådjur, men är även duktig på hare.

Publicerat

Måste nog säga att jag älskar all jakt men värdesätter nog mest jakt där man själv är "jägaren" mest. Med det menar jag Pürsch jakt, där man får överlista djuret i dess egna miljö, vare säg, det är i Sverige eller någon annan stans.

Men för att säga några djur så blir det klövvilt av alla de slag, som lockar mig mest.

Känslan när man smygit sig in på håll på en fin råbock, kronhjort, mufflon eller liknade och får möjligheten att smyka in hårkorset strax bakom bogen i en perfekt stillhet, det är jakt.  ;D