Publicerat Juni 9, 200718 yr Jag tycker helt klart att storleken på trofén spelar roll... Inte för att den med störst trofé hemma är bäst jägare. Men en anledning att jag vill ha troféer på väggen är ju för att beundra djuret, och att titta på ett par stora kronhjortshorn är både imponerande och inspirerande. Men sen vill man ju självklart oxå bevara minnen, och om en speciell jakt har extra goda minnen så spelar ju inte just den troféns storlek någon större roll! Olika troféer har olika betydelser! ;D bg) elk)
Publicerat Juni 9, 200718 yr Min förtsa bock var en pinnbock, liten som attan. men den har en hedersplats på min trofévägg. skjöt den efter en spännande vaktjakt daen efter ajg tagit min jägarexamen
Publicerat Juni 9, 200718 yr Min drömtrofe är en lax på min 15 pannor efter en fällning på djupriggen,jaktdrömmen är skånsk harklapp.Mina jakttroféer som jag sparat är dom som jag har speciella minnen från.
Publicerat Juni 9, 200718 yr Förutom duvjakt i England eller fälld Tjädertupp för stående hund som jaktupplevelse,vore annars en helt egen mark på ca.600-700 hektar blandad kompott av skog och åker en dröm.Nöjer mej med dessa 6-7 hundra hektar då detta kanske kan bli sanning,mer än så vore endast en fantasi..... Money rules som bekant,och till norrland flyttar jag aldrig bg) Småviltsjakt på 23000 ha för 6oo kr ,det skiljer ca 30 mil mellan dig och mig.
Publicerat Juni 9, 200718 yr Småviltsjakt på 23000 ha för 6oo kr ,det skiljer ca 30 mil mellan dig och mig. Låter härligt,var bor du ?? Efter enkel matematik...låt oss säja att jag släpper minst 3 ggr.i veckan,det blir 2x30mil x 3 = 180 mil i veckan crazy) ????? på en månad blir det 4x 180 mil = på ett jaktår blir det=skitmycket 8) Det lät kanonbra ;D
Publicerat Juni 10, 200718 yr Björnjakt här hemma, Jakt i Alaska och Afrika är några av mina drömjakter. Men skulle även vilja dra över till England o Scotland o jaga. så man får se om nått av dessa dröjakt ställen går i upfylelse. Det är ju även en pengafråga. Men får se när jag fyller 40 om man kan få en jakt resa i present av släkten elk)
Publicerat Juni 13, 200718 yr Kan ärligt säga att jag inte har något sug efter utlänsk trofejakt, utan min drömjakt är den jag har med finnen i orördfjällskog helst när en unghund visar framtassarna för första gången. För att citera en kändis jag är inte bitter ;D
Publicerat Juni 18, 200718 yr Min drömjakt ligger inte så långt borta som en del andras tror jag. Jag jagar mest rådjur och vildsvin hemma på markerna och givetvis räv. Jag jagar också älg i jämtland i ett jaktlag om ca. 25-30 personer. Älgjakten bedrivs som vanligt med 2-3 hundförare och postarna sitter så fint på pass i halvdags perioder. Min drömjakt är för tillfället älgjakt faktiskt i norra sverige fast i mindre grupp. Där skulle jag vilja gå med hundförare på ståndskall och finns det björn kvar på licensen är det en bonus. Jag ser gärna på afrika filmer men tycker att den jakten som finns att bedriva i Sverige ligger "tok-högt" på rankingen i världen. Finns inget bättre än den nordiska naturen med dess vilt.. Summa summarum så vore drömmen älgjakt med mindre grupp och hundförare....detta får gärna vara senare på sesången när de bofasta norrlänningarna har minskat lite på gasen efter de två hela veckorna. Detta borde ju också vara en klockren inkomst för älglagen + att de får första chanserna själva iform utav de traditionella 2 älgjaktsveckorna.....Hoppas att det är ngn norrlänning med mandat som läser detta ;D ;D Hur som haver så är nog detta min jaktdröm för tillfället. På plats nummer 2 kommer en veckas klövviltsjakt i Ungern !!! 3......måste jag nog fundera lite tilll på ??? Skitjakt på er alla !!!!!
Publicerat Juni 18, 200718 yr Jag har haft samma dröm sen jag var 10 år i princip - en guldoxe (älg) på stånd för min egen hund!! Some day...some day....
Publicerat Juni 18, 200718 yr En bra jakt med trädskällare här i Sverige verkar väldigt spännande tycker jag. Skotland verkar också lockande, kronhjort i bergen och go whisky i dalarna! Skulle gärna ha med mig en redig klädhängare och en låda Highland park därifrån ;D
Publicerat Juni 27, 200718 yr Just nu skulle det vara en dröm att få skjuta en älg på stånd för min första älghund ( jämte 1,5år) sen skulle det ju inte skada om det var en 26 taggare . jakt i afrika skulle inte vara så dumt heller.
Publicerat Juli 5, 200718 yr Björnjakt här hemma, helt klart! Hade jag haft en älghund så hade det varit ett självklart val att se den ställa en fin tjur!
Publicerat Juli 7, 200718 yr Håller själv den svenska jakten högt. Finns i princip obegränsade möjligheter. Drömjakten är ju rådjursjakt med drivande hund, men smygjakten är ju också trevlig. Om det sedan är en grann bock som faller blir det något man ligger sömnlös över länge och tänker på. Smygjakt på kronhjort är också något jag skulle vilja uppleva. När man tänker efter finns det mycket man skulle vilja uppleva, men frågan var ju drömjakten. Ok, en guldbock då, och allra helst för min drever
Publicerat Juli 8, 200718 yr Håller själv den svenska jakten högt. Finns i princip obegränsade möjligheter. Drömjakten är ju rådjursjakt med drivande hund, men smygjakten är ju också trevlig. Om det sedan är en grann bock som faller blir det något man ligger sömnlös över länge och tänker på. Smygjakt på kronhjort är också något jag skulle vilja uppleva. När man tänker efter finns det mycket man skulle vilja uppleva, men frågan var ju drömjakten. Ok, en guldbock då, och allra helst för min drever vart bor du??... förstår du har en Drever!.. hur fung han på rådjur??? Mvh Mamre!...
Publicerat Juli 8, 200718 yr En stor j...a bäver som man förarbetat en lörda kväll o laggt i sänghalmen o börjat annsmygningen från köket :o ;) ;D ;D Mvh.
Publicerat Juli 8, 200718 yr En stor j...a bäver som man förarbetat en lörda kväll o laggt i sänghalmen o börjat annsmygningen från köket :o ;) ;D ;DMvh. Med eller utan kroppshår? tänkte du behålla pälsen?? mvh
Publicerat Juli 8, 200718 yr En stor j...a bäver som man förarbetat en lörda kväll o laggt i sänghalmen o börjat annsmygningen från köket :o ;) ;D ;DMvh. ;D ;D ;D
Publicerat Juli 9, 200718 yr Duvjakt i Argentina vore en riktig höjdare...inte mycket till trofé dock, men ett minne för livet. En annan höjdare var Dovhjortsjakten hemma hos Micke förra hösten, den glömmer jag aldrig! /Fredde
Publicerat Juli 15, 200718 yr Fullvuxen kronhjort står högt, även björn står högt i kurs. Sen kommer nog en rejäl älgkrona som trea. Sen finns det ju alltid annat skoj som man skulle vilja jaga.
Publicerat Juli 15, 200718 yr Ja vad heter den där bruden på .............;DJag skulle vilja jaga i ryssland, alaska, afrika och europa klart att man vill ha något maffigt på väggen men jag tror storyn ska vara ballare, ingen sitta i träd och skjuta i ryggen, utan mer strapats. håller med dej jag Pertan det skulle vara kul men först och främst som står högst är väll att få avliva ett djur för min jycke
Publicerat Juli 24, 200718 yr Jag har redan varit på min drömjakt... Ripjakt i riptäta områden, över ställande fågelhund... Det tillsammans med jakt med grythund i form av en liten TJT är så nära himlen jag kommer utan att flyga ;D
Publicerat Juli 24, 200718 yr Vet inte om jag skrivit här tidigare men när jag tänker efter idag så.. En bra klappjakt på fasan vore rätt häftigt.. samt en bra drevjakt på dov.. kaninjakt med hund.. jakt över stående på rapphöns typ.. Mvh!
Publicerat Juli 24, 200718 yr - Fågeljakt i norrländsk gammelskog med min vorsteh samt med trädskällare. Boendes i tältkåta med god mat, kaffe, snus och mörk choklad. Gärna nära en fin sjö som nån som kan fiska kan fixa lite förrätt (fisk) - Duvjakt på ärtstubb i ett gömsle i nån sval ekbacke. - Wachteljakt där vad som helst kan dyka upp utöver vad vi har hemma (rå,räv, hare) Typ. /Må
Publicerat Juli 24, 200718 yr - Fågeljakt i norrländsk gammelskog med min vorsteh samt med trädskällare. Boendes i tältkåta med god mat, kaffe, snus och mörk choklad. Gärna nära en fin sjö som nån som kan fiska kan fixa lite förrätt (fisk)- Duvjakt på ärtstubb i ett gömsle i nån sval ekbacke. - Wachteljakt där vad som helst kan dyka upp utöver vad vi har hemma (rå,räv, hare) Typ. /Må Det du nämner som första punkt är vardagsmat ( under jaktsäsong ) för oss som bor häruppe..... ;D, Och du....det är faktiskt så fantastiskt som det låter att jaga här uppe....t.o.m bättre än så...
Publicerat Juli 24, 200718 yr Det är ju det som är kul med Svedala. Att jaktförutsättningarna skiljer sig så totalt i landsändarna. Det som är "vardagsjakt" för dig är exklusivt för mig, och tvärt om... Ska försöka att få kontakt med nån "norrlänning" för bytesjakt framöver. Problemet är att med två små kids vill inte riktigt tiden räcka till just nu.. /Må