Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Funderingar.

Featured Replies

Publicerat

Flex pöjken är 11år nu o jag vet inte hur lång tid vi har kvar i hop :'( :'( :'( :'( han är ju fortfarande valpig o pigg o kry ;D men men det kan gå fort  o jag har funderingar på o köpa en valp nu men som de käns så vill jag vänta tills allt är över o man har sörjt färdigt, flex pöjken är min första hund o det käns som om man kommer o gämföra o gämföra den nya hunden mot flex man får ju inte samma hund igen o det käns orättvist mot den nya hunden o så kanske man blir besviken på den nya hunden ???

Så min fråga är hur har ni gort som har erfarenhet av detta f..n jag kan inte ens hålla tårarna borta nu :'( :'( :'(

Mvh.

• Svar 59
  • Visningar 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Flex pöjken är 11år nu o jag vet inte hur lång tid vi har kvar i hop :'( :'( :'( :'( han är ju fortfarande valpig o pigg o kry ;D men men det kan gå fort  o jag har funderingar på o köpa en valp nu men som de käns så vill jag vänta tills allt är över o man har sörjt färdigt, flex pöjken är min första hund o det käns som om man kommer o gämföra o gämföra den nya hunden mot flex man får ju inte samma hund igen o det käns orättvist mot den nya hunden o så kanske man blir besviken på den nya hunden ???

Så min fråga är hur har ni gort som har erfarenhet av detta f..n jag kan inte ens hålla tårarna borta nu :'( :'( :'(

Mvh.

Andra hunden är en egen valp och hon var 4 år när jag lät vet. ta bort mamman. Tredje var jag till Brunflo och hämtade för 2 år sedan. ;D

Publicerat

för står ditt tänk!.. svårt att bli av med en vän!.. men ja skulle ändå sattsa på en valp innan den gammla försvinner!.. inte för att trösta sej själv!.. utan mer för att valpen har å lära av den andra hunden!...

mvh ThomasMamre!..

Publicerat

Inget fel att tänka på sig själv ibland heller faktiskt. Skaffa valp nu medans gammeln är kry och orkar det. Hade inte jag haft 2 hundar när jag avlivade den förra hade det blivit väldigt jobbigt för både mig och familjen. Dock är en valp rätt krävande för en gammal hund vilket man får hålla efter lite.

MVH

Publicerat
  • Författare

Ja jag har fått de rådet av flera tomas men f..n de käns inte rätt,ja jag är kluven i det här hur jag ska göra.

Mvh.

Publicerat
Ja jag har fått de rådet av flera tomas men f..n de käns inte rätt,ja jag är kluven i det här hur jag ska göra.

Mvh.

Följ ditt hjärta å känslan du har i magen!.. de brukar bli bäst!...

mvh ThomasMamre!...

Publicerat
  • Författare
Inget fel att tänka på sig själv ibland heller faktiskt. Skaffa valp nu medans gammeln är kry och orkar det. Hade inte jag haft 2 hundar när jag avlivade den förra hade det blivit väldigt jobbigt för både mig och familjen. Dock är en valp rätt krävande för en gammal hund vilket man får hålla efter lite.

MVH

Ja de kommer o bli jä....t tomt här hemma utan vove vet ej om jag pallar det heller.

Mvh.

Publicerat

Flex skaffa en valp innan den gammla går ur tiden. Blir som sagt väldigt tomt när den gammla försvinner, om du inte har något nytt litet yrväder hemma. Och tro mig nog kommer du att gämföra den nya mot den gammla, och vara besviken många gånger. Har varit där x-antal ggr själv. Men det brukar bli riktigt bra i slut ändan. Låter som en riktig klycha men man för ju den hund man förtjänar.

Publicerat
  • Författare

Jo det är sant kolja,

Mvh.

Publicerat
Flex skaffa en valp innan den gammla går ur tiden. Blir som sagt väldigt tomt när den gammla försvinner, om du inte har något nytt litet yrväder hemma. Och tro mig nog kommer du att gämföra den nya mot den gammla, och vara besviken många gånger. Har varit där x-antal ggr själv. Men det brukar bli riktigt bra i slut ändan. Låter som en riktig klycha men man för ju den hund man förtjänar.

Det kan vara till fördel för en valp att ha en gammal hemma ett tag och bli trygg med. Här hemma gick det bra iaf.

Publicerat

Jaa jag håller med tidigare talare,det är nog inte fel att skaffe en valp innan gammelhunden går bort. Dels får ni ju ett liv tillsammans alla tre och då blir ju inte heller jämförelsen mellan hundarna så stor eller betydande.

Sen får du ju också faktiskt hjälp av den äldre hunden i fostran.

//Roggman66

Publicerat
Jaa jag håller med tidigare talare,det är nog inte fel att skaffe en valp innan gammelhunden går bort. Dels får ni ju ett liv tillsammans alla tre och då blir ju inte heller jämförelsen mellan hundarna så stor eller betydande.

Sen får du ju också faktiskt hjälp av den äldre hunden i fostran.

//Roggman66

Helt rätt Roggman66! :D

Publicerat
  • Författare

Tackar för erat stöd o råd grabbar,kanske inte är så dålig ide iallafal o skaffa en valp nu,har sneglat på kopov o tysken,men har man haft en råtta så känsdet inombords att de blir en råtta till har vart i kontakt med två uppfödare i dag en är jätte intresant bestämmer jag mig så får jag hem grabben 15augusti men men vi får se.

Mvh.

Publicerat

Mannen! Köp en jakthund, du kommer inte att ångra dig!  ;D 

//Roggman66

Publicerat
Tackar för erat stöd o råd grabbar,kanske inte är så dålig ide iallafal o skaffa en valp nu,har sneglat på kopov o tysken,men har man haft en råtta så känsdet inombords att de blir en råtta till har vart i kontakt med två uppfödare i dag en är jätte intresant bestämmer jag mig så får jag hem grabben 15augusti men men vi får se.

Mvh.

kommer å bli skit bra!... ska bli spännande å följ ditt val!..  :D

Publicerat

Mvh.

Vi gör ju allt för att hjälpa våra medmänniskor/likasinnade. :D

Publicerat
  • Författare
Vi gör ju allt för att hjälpa våra medmänniskor/likasinnade. :D
;D ;D ;D

Det blev en liten rottis kille la handpening i dag hämtar hem han 15 augusti så jakten får nog lida lite men va gör det ;D ;D ;D kan ju jaga nästa år ;D

Mvh.

Publicerat

En rottis igen, du är väl rasfrälst förstår jag, den får du köra upp till eftersökshund ;)

Publicerat

Tycker du gjorde rätt Flex. Lycka till med den lille när han kommer hem :D

Publicerat
Tycker du gjorde rätt Flex. Lycka till med den lille när han kommer hem :D

Har du kommit hem redan eller är det ett sånt där Afrikabrev ;)

Publicerat
;D ;D ;D

Det blev en liten rottis kille la handpening i dag hämtar hem han 15 augusti så jakten får nog lida lite men va gör det ;D ;D ;D kan ju jaga nästa år ;D

Mvh.

fan va kul Flex!... gla för din skull!.... vi hadde en "rottis".. på en av eftersöks kurserna!.. gjorde jätte bra ifrån sej!.. å gjorde även ett jätte bra jobb på den mekaniska "grisen".. LYCKA till me den nya!.. å du!.. bilder på din nya vill vi se!..  ;D ;D ;D ;D

Publicerat
Har du kommit hem redan eller är det ett sånt där Afrikabrev ;)
Hemmabrev :D
Publicerat

Välkommen hem amakulu, sorry flex vi spånar ut i din tråd.

Publicerat
;D ;D ;D

Mvh.

Kul Flex och grattis till den nya valpen! Givetvis så ser Vi gärna att Du uppdaterar oss med bilder fortlöpande under tiden fram till dess att Du hämtar den och även därefter. :D

Publicerat

Grattis Flex! Bara å följa hjärtat  ;D