Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpt en Sako Hunter ( Nu med bilder )

Featured Replies

Publicerat

Jag var med sonen (Herendil) på Walter Borg i dag för han fick hämta hem sin hagelpump. Då hittade det jag verkligen ville ha i kulgevärsväg. En Sako Hunter 30-06 . Köpte till ett belyst riktmedel 3-10x44 Shirestone. Båda är begagnade men i jätte fint skick i alla fall bössan. Inte en enda liten repa den kändes helt ny. Jag känner mej jätte nöjd. Nu får jag sätta mej å vänta 6 nya veckor på licensen jag som inte har fått hem Berettan än (men den är på gång enligt handläggaren)

• Svar 66
  • Visningar 12,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Grattis!!!!!!

Och en KANON-bössa är det.

Är skicket så fint som du förklarade så är det en bössa att avundas! ;D

Publicerat

Väntar med spänning på bilderna ;)

Publicerat

Den var kanon fin!

Där har du en bössa du aldrig kommer behöve byta!  :)

Publicerat

;D.. Grattis!....  ;D.. så vill vi se bilder bilder å bilder!...  ;D ;D ;D...

Publicerat

Det är helt rätt hjord, en riktig sisubössa.

Publicerat

Grattis än en gång till ett bra vapenval. :D

Publicerat

Ja, nu kan du å Johne jaga älg i höst men inte jag!  :'(

Publicerat
Ja, nu kan du å Johne jaga älg i höst men inte jag!  :'(

En lånelicens går alltid att fixa till

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag vill ha min licens nuuuuuuuuu. I morgon har det gått 4 veckor sen jag köpte Sakon. Jag ska ju köpa en 22.a oxå den licensen får jag väl framåt jul :( :( :(

Publicerat
Jag vill ha min licens nuuuuuuuuu. I morgon har det gått 4 veckor sen jag köpte Sakon. Jag ska ju köpa en 22.a oxå den licensen får jag väl framåt jul :( :( :(

Du bor i fel kommun mamma hjord. Jag väntar max 24 tim. ;D

Publicerat

Ååååååååå nu är jag avundsjuk dessutom !!!!!!  >:( Men kul för dej i alla fall, det blir väl roligare att köpa vapen om man vet att det går så fort.

Publicerat
Ååååååååå nu är jag avundsjuk dessutom !!!!!!  >:( Men kul för dej i alla fall, det blir väl roligare att köpa vapen om man vet att det går så fort.

Hahaha! Jepp!

;D ;D ;D

Publicerat

;D du får flytta!..  ;D ;D ;D.. de tar inte så långt tid här heller!... allt mellan 3-7 dagar!...  ;D ;D ;D

mvh

Publicerat

Ja egentligen skulle man flytta från Stockholmstrakten. Men man har ju så många barn å bekanta här så det är svårt.

Publicerat
Ja egentligen skulle man flytta från Stockholmstrakten. Men man har ju så många barn å bekanta här så det är svårt.

Man träffar nya dit man flyttar. ;D

Publicerat
Man träffar nya dit man flyttar. ;D

sååå sant!.....  ;D ;D ;D

Publicerat
sååå sant!.....  ;D ;D ;D

Jepp!

:D

Publicerat

Jag är helt med på att man träffar nya bekanta. Men BARNEN då. Dom gråter ju om morsan flyttar.  ;D

Publicerat
Jag är helt med på att man träffar nya bekanta. Men BARNEN då. Dom gråter ju om morsan flyttar.  ;D

Då måste dom röra på sig också. Jaha, är det så illa. :o Ev. barnbarn får ju uppleva vinter. :D

Publicerat

I dag fick jag licensen så nu har jag hämtat hem Sakon.  ;D  ;D  ;D

Jag hade beställt ett Shirestonesikte när jag köpte den men när jag kom för att hämta så passade siktet inte alls i anläggningen. Det satt för långt bort från ögat och för högt. Så jag fick byta direkt till ett Zeiss Diavari 1.5-6x42. Det var visserligen inte belyst men säkert lika bra eller bättre i alla fall. Nu passar bössan och siktet som en smäck. ;D Jag sätter in bilder snart.

Publicerat
Jag hade beställt ett Shirestonesikte när jag köpte den men när jag kom för att hämta så passade siktet inte alls i anläggningen. Det satt för långt bort från ögat och för högt. Så jag fick byta direkt till ett Zeiss Diavari 1.5-6x42.

Hallelulja, det ångrar du aldrig. ;D

MVH

Publicerat
I dag fick jag licensen så nu har jag hämtat hem Sakon.   ;D  ;D  ;D

Jag hade beställt ett Shirestonesikte när jag köpte den men när jag kom för att hämta så passade siktet inte alls i anläggningen. Det satt för långt bort från ögat och för högt. Så jag fick byta direkt till ett Zeiss Diavari 1.5-6x42. Det var visserligen inte belyst men säkert lika bra eller bättre i alla fall. Nu passar bössan och siktet som en smäck. ;D Jag sätter in bilder snart.

Grattis till siktet! :D Det var väl inget dåligt val som Du ska behöva ångra tro jag. :D

Publicerat

Lägger in ett par bilder här av min nya Sako.

På bilden ser det ut som siktet tar i pipan men det gör det inte.

post-1454-1185978872_thumb.jpg

post-29-1185978872_thumb.jpg

Publicerat

Ser ju riktigt trevlig ut.