Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpt en Sako Hunter ( Nu med bilder )

Featured Replies

Publicerat
Lägger in ett par bilder här av min nya Sako.

På bilden ser det ut som siktet tar i pipan men det gör det inte.

Det där ser ju riktigt fint ut! :D

• Svar 66
  • Visningar 12,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Det där är nog ingen Finnbear utan en Hunter. Om du tittar på lådans vänstra sida så står det säkert SAKO AV, det är lådans modell. De tidigare Finnbear hade en låda som benämns L61R. Har själv två Hunter AV, en i just 30-06 och en i 375 H&H. Sako`s modellflora är en aning "svår" att hålla reda på, även för Sakofabriken... Går att fördjupa sig (med överhängande risk för kallsupar :D) ytterligare men det hoppar vi över nu.

Gratulerar till ett trevligt vapen med ett fint sikte!

Publicerat
Det där är nog ingen Finnbear utan en Hunter. Om du tittar på lådans vänstra sida så står det säkert SAKO AV, det är lådans modell. De tidigare Finnbear hade en låda som benämns L61R. Har själv två Hunter AV, en i just 30-06 och en i 375 H&H. Sako`s modellflora är en aning "svår" att hålla reda på, även för Sakofabriken... Går att fördjupa sig (med överhängande risk för kallsupar :D) ytterligare men det hoppar vi över nu.

Gratulerar till ett trevligt vapen med ett fint sikte!

OK ja det var dom på Walter Borg som sa att det var en Finnbear. Han sa att det enda som skiljer dom åt är att Huntern har lösa.... rekylklackar? Och det har inte Finnbear sa han.

Kollade just och det står Sako AV på vänstra sidan. Har modellen inget med klackarna att göra menar du?

Publicerat

Den lösa rekylklacken kom på de allra sista Huntermodellerna. Då heter motsvarande låda L691. L61R och AV är väldigt lika, endast mindre detaljer som skiljer. Stocken på en Finnbear är kantigare och har inte den orangefärgade stenhårda bakkappan som sitter på Hunterstockarna. Du har definitivt en Hunter.

Nu är det inte alls ovanligt att vapenhandlare blandar ihop detta ämne, och det får man ha ett visst överseende med :).

Lycka till med bössan!

Publicerat

Tack då vet jag det  ;D Han var faktiskt lite tveksam innan han bestämde sig för vad det var. Men nu har jag en Hunter å det känns lika bra.  ;D  ;D

Publicerat

En hunter skulle jag vara ÄNNU NÖJDARE MED! ;D

Publicerat

Jag var på skjutbanan i dag å skjöt in bössan. Den passar mej jätte bra , allt funkade som det skulle å alla satt innom 5 cm i den svarta lilla kvadraten.  ;D

Publicerat
Jag var på skjutbanan i dag å skjöt in bössan. Den passar mej jätte bra , allt funkade som det skulle å alla satt innom 5 cm i den svarta lilla kvadraten.  ;D

Grattis! Kul när bössan fungerar så bra på en gång! :D

Publicerat
Den lösa rekylklacken kom på de allra sista Huntermodellerna. Då heter motsvarande låda L691. L61R och AV är väldigt lika, endast mindre detaljer som skiljer. Stocken på en Finnbear är kantigare och har inte den orangefärgade stenhårda bakkappan som sitter på Hunterstockarna. Du har definitivt en Hunter.

Nu är det inte alls ovanligt att vapenhandlare blandar ihop detta ämne, och det får man ha ett visst överseende med :).

Lycka till med bössan!

Min Finnbear hade den orange stenhårda bakkappan, nu utbytt mot en trevligare och det är samma modell av stock på den som Hjord har, sista modellen av Finnbear är väldigt lik Hunter modellen.

post-356-1186156631_thumb.jpg

Publicerat

Ser ut som en trevlig bössa hjord :) Grattis ;D

Publicerat
Min Finnbear hade den orange stenhårda bakkappan, nu utbytt mot en trevligare och det är samma modell av stock på den som Hjord har, sista modellen av Finnbear är väldigt lik Hunter modellen.

Roligt att se ytterligare en variant i modellfloran ;D. Har faktiskt inte sett en sådan förut, Sako`s modeller är en i det närmaste ogenomtränglig djungel. Finns ju en låda mellan L61R- och AV-tiden som heter AIII, den har kortare tange än AV(obs att jag bara pratar om de långa lådorna). Hjords stock är av Huntermodell, AV-lådan är så pass mycket nyare att den inte fanns som Finnbear.

Publicerat

Klart trevlig bössa och likaledes trevlig glugg därtill..:) Grattis..:)

Publicerat
I dag fick jag licensen så nu har jag hämtat hem Sakon.   ;D  ;D  ;D

Jag hade beställt ett Shirestonesikte när jag köpte den men när jag kom för att hämta så passade siktet inte alls i anläggningen. Det satt för långt bort från ögat och för högt. Så jag fick byta direkt till ett Zeiss Diavari 1.5-6x42. Det var visserligen inte belyst men säkert lika bra eller bättre i alla fall. Nu passar bössan och siktet som en smäck. ;D Jag sätter in bilder snart.

Den här kvalitets upphöjningen har jag missat, snart kommer grabbarna vilja låna bössan och du ser den aldrig igen :D

Publicerat

Jag var ute på skjutbanan med morsan i tisdags och provsköt bössan. Jag blev riktigt imponerad, riktigt skön, kanske får göra som Pertan säger och "låna" den och sen inte ge tillbaka den!  :D

Publicerat

Ja, kikaren snor jag gärna. Skulle bara velat ha högre förstoring.

Publicerat
Jag var ute på skjutbanan med morsan i tisdags och provsköt bössan. Jag blev riktigt imponerad, riktigt skön, kanske får göra som Pertan säger och "låna" den och sen inte ge tillbaka den!  :D

Jag vet var din brevlåda bor :o  :P

Publicerat
Ja, kikaren snor jag gärna. Skulle bara velat ha högre förstoring.

Nu när ni har lyckats få med morsan på jakens bana så förstår hon nog ännu mer vad ni behöver i julklapp i år. ;D ett par zeiss sikten och en bössa är ni väl värda  :D vi får väl se ;)

Publicerat
Nu när ni har lyckats få med morsan på jakens bana så förstår hon nog ännu mer vad ni behöver i julklapp i år. ;D ett par zeiss sikten och en bössa är ni väl värda  :D vi får väl se ;)

Kunde inte sagt det bättre själv!  ;D

Publicerat

Ssssssssssssss

Publicerat

Håller med mammor är bra å ha ;D ;D ;D

Publicerat
Håller med mammor är bra å ha ;D ;D ;D

Särskilt de där som ser till att barnen har bättre grejor än en själv ;D

Ssssssssssssss

Är det en liten dämpning jag hör ;) tomten kommer nog i år också och vi har väl inte glömt den där Perazzin som mamma var värd ;D

Publicerat

Nej jag har inte glömt Perazzin  ;D När den överlämnas så får jag väl lov att ge tillbaks nåt riktigt fint  ;D ;)

Ska bara skaffa mig några extrajobb först.

Publicerat
Nej jag har inte glömt Perazzin  ;D När den överlämnas så får jag väl lov att ge tillbaks nåt riktigt fint  ;D ;)

Ska bara skaffa mig några extrajobb först.

Sälj Perazzin och köp ett par zeiss och en bössa , sen kan du behålla de 20 lakan som blev över ;D du kan alltid säga att kolven inte passade ;)

Publicerat
Sälj Perazzin och köp ett par zeiss och en bössa , sen kan du behålla de 20 lakan som blev över ;D du kan alltid säga att kolven inte passade ;)

*asg* vilken bra ide'

Publicerat

Vi kan köpa en Classic bock och sätta ett Perazzi klistermärke på den!  ;D