Publicerat September 10, 200718 yr krav på 80..tre klöver på 150 ska de va ett tips,eftersom 22-250 smäller rätt mycke så skaffa dig en ljudjanne,,blir som en 22a mild,,sen tips nr2 är att köpa dämparn från finland eller åland,där kostar dom billigt billigt,,och så ber du nån vapen affär gänga och fixa papper till den,sen har man en riktigt fin långskjutare,då behöver man inga hörselkåpor för så lite smäller det.. Jepp BR dämparna säljs billigt i Finland. Vad har du för en 22-250?
Publicerat September 10, 200718 yr Min var beggad (såld ny hos Fritid & Vildmarksliv mellan jul och nyår 2006)...så den fanns tillgänglig omedelbart ... Okej, du såg inte T3 Varmint inne hos dem?
Publicerat September 10, 200718 yr Okej, du såg inte T3 Varmint inne hos dem? njooo...men det var en .270win...ska in imorrn igen, så jag kan kolla åt dig.
Publicerat September 10, 200718 yr njooo...men det var en .270win...ska in imorrn igen, så jag kan kolla åt dig. Du har PM!
Publicerat September 17, 200718 yr Var idag och beställde en Tikka T3 Varmint i 22-250 :) Härligt!! ...du kommer INTE att ångra dig, det är jag övertygad om .... Vad hade tänkt använda för ammo?...fabriksladdat eller hemmapulat?....kan tipsa om Sako speedhead (3,2g FMJ)...sköt riktigt bra i min Tikka...se bild här nedan...
Publicerat September 17, 200718 yr Härligt!! ...du kommer INTE att ångra dig, det är jag övertygad om ....Vad hade tänkt använda för ammo?...fabriksladdat eller hemmapulat?....kan tipsa om Sako speedhead (3,2g FMJ)...sköt riktigt bra i min Tikka...se bild här nedan... Jag beställde ett paket Speedhead bara för att testa. Hade tänkt ladda själv dock äger jag ingen laddutrustning ännu så jag måste åka ner till A-jaur för laddning av ammo :- Så det blir vell kanske nått paket fabriksladdat nu i början. 22-250 hylsor köpes!!