Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

TAX

Featured Replies

Publicerat

En liten fråga, är det någon som har använt bärsele till en taxvalp någon gång. Om, något att rekommendera? 

• Svar 718
  • Visningar 147,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Dom har inte: hårinpackning, huvudvärk, papillotter, ont i ryggen, mens, ömmande fötter, snarkar..... "Alternativet" pruttar också och snor runt i sängen, rapar rött vin och mentol cigaretter- men s

• Innan midsommar hämtade vi då Krutis. Helgen har ju varit jäkligt varm så mycket skugga och vila har det blivit. 

• qvarnhill
    qvarnhill

Man måste tänka på framtiden även om det känns väldigt avlägset när man tittar på en femveckors taxvalp... Men hyser goda förhoppningar på nytillskottet i taxstallet med blodsband till den jag redan h

Posted Images

Publicerat
17 minutes ago Takko sa:

En liten fråga, är det någon som har använt bärsele till en taxvalp någon gång. Om, något att rekommendera? 

Inte någon bärsele, stoppat ner valpen i en väska med huvudet utanför. 

Publicerat
10 hours ago kkjon sa:

Inte någon bärsele, stoppat ner valpen i en väska med huvudet utanför. 

Funkar ju det med. var frugan som tyckte det kunde vara smidigt då hon är ut o knatar innan han blir så stor så han fixar det själv.

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Publicerat

Samt hagelbössa med korrekt monterade pipor. Hagelgeväret var det vapen som i varje fall jag använde nästan uteslutande vid all jakt. Klass 1 vilt som hjort och vildsvin var knappt förekommande på den tiden. Undantaget var såklart älgjakten, till taxens stora besvikelse då den fick vara kvar hemma och var s-tsur när vi kom hem. 

• 2 weeks later...
Publicerat
17 hours ago MarkusR sa:

1784998160_DSC_24342.thumb.JPG.aa9a55f0ff824e1620903d9403df91a2.JPG1378657863_DSC_24482.thumb.JPG.26477382d9d41977966c9319fe2357ed.JPGDSC_2457.thumb.JPG.6475adb7533b5e6d2e1bd2eca8718535.JPG

i lördags hämtade jag den nya rådjursraketen 💪

Masen (från Dalarna)är kung och trygg men full av bus. Skogsvana och spårträning är redan på programmet.

Goa bilder....:-)

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
Publicerat

Farsans tax a.k.a. "Skäggiga damen" vaknade upp med väldigt konstiga mustascher i morse. Liknade nästan sådana där tvinnade mustascher, tror de kallas "knävelborrar":

20220821_094834.thumb.jpg.1a45ab5b2904d58d418c53fc54f64683.jpg

20220821_094819.thumb.jpg.b908f221d86809ab03a7bd774f03f60e.jpg

MVH

Alias

• 1 month later...
  • 1 month later...
Publicerat
1 hour ago qvarnhill sa:

Förvisso hägnjakt, folk får tycka precis vad de vill om det men jag bryr mig inte, hunden får jaga! Knappa 9 km igår med tre dov i backen, drygt 18 idag med två i backen, jag fattar inte hur mycket pannben det kan finnas på en liten tax! Nu får hon nog vila till nästa helg, då verkar det bli jakt på Åland för oss... 😁

360572679_flaxa_lrdag.thumb.jpg.78dfb64aa8268fdcb8e42fe7b680a527.jpg

Då är vi där samtidigt. Var ska du? Vi ska till ÅlandsFilip. Åker färjan 20.00 från Grisslehamn.

Publicerat
9 hours ago MagnusN sa:

Då är vi där samtidigt. Var ska du? Vi ska till ÅlandsFilip. Åker färjan 20.00 från Grisslehamn.

Inte en aaaning... 🤔 Medbjuden av en kompis som blivit inbjuden så jag har noll koll! Var visst nå'n mark i närheten av Mariehamn och en annan i närheten av Eckerö så i princip vet jag bara att vi ska till Åland. 😉

Publicerat
27 minutes ago qvarnhill sa:

Inte en aaaning... 🤔 Medbjuden av en kompis som blivit inbjuden så jag har noll koll! Var visst nå'n mark i närheten av Mariehamn och en annan i närheten av Eckerö så i princip vet jag bara att vi ska till Åland. 😉

Vi kanske syns på färjan! Vi åker min svarta pickis.