Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

plott

Featured Replies

Publicerat
Tror att frun kan få plottiken i 40-årspresent..

Tycke verkar uppstått.

Bifogar bild.

Kul att plotten får ligga i mattes säng ;D du har pli på båda och de verkar trivas under bordet, nja visst blir man lite fundersam över jycken när det dyker upp konstiga saker lite överallt, det där med att bli kopplad får du nog lägga lite energi på då hon säkert har en förvärvad dålig erfarenhet med att komma och bli kopplad, minns en tik som slet sig på en utställning(var inte så svårt med sånt halsband) hon hade stenkoll på husse och gjorde riktiga race, till de andras stora lycka, nu lyckades jag fånga in henne för det var inget hot mot hennes frihet, oftast är folk så glada eller arga att de inte släpper iväg hunden igen så den lär sig att det inte är något konstigt.

• Svar 81
  • Visningar 11k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Har du erfarenhet från din hund/ tidigare hundar att de är så modiga att de vid 7 månaders ålder gärna arbetar med vuxen gris?

Nä inte tänkte jag att jycken ska jobba med vuxen gris vid 7 månaders ålder  :)

Tänkte mest att de jyckar jag sett i valp(/unghundsålder som fungerar på gris.

Visat lite tåga eller kankse skärpa rätt tidigt.

Iofs alldrig mot folk men hade jag satt fram en råtta i en bur som häromdagen så skulle tex wachteln mosat buren även i 7 månaders åldern, eller iallafall fixt ett rejält ståndskall.

Tysken jag hade en gång skulle svalt buren med råtta o allt  ::)

Raja, lajkan jag har förmånen o använda ibland har alltid varit dominant o skarp i princip direkt från valpkorgen...

O denna lilla mesiga plott tyckte råttan var lite intressant först o så skrek o väste råttan o då var den jätte läskig.

Men har hört mig för lite o så är det ju en typ stövare.

Rejäl jaktlust kan överbygga det mesta.

Den jag fått tiken av har mött 2 typer av plottar mesiga som denna o sånna som är rätt opåverkbara som jänkare är mest.. ::) verkar som de i USA inte bryr sig ang detta.

De jagar oavsett om de är mesar eller opåverkbara.

Så j-kla svårt o bestämma mig för om tiken ska stanna eller inte.

Men jag har tid på mig o framsteg gör hon varje dag.

Hon böjar t o m bli lite jobbig med sitt förbenade bärande av allt som är löst och inom räckhåll för en hund på bakbenen.

Skor, armbandsur, toa borsten, gosedjur, ved m.m.

pinkat inne 2 ggrvi snackar sjöar..men det får man räkna med.

Vad värre är så är hon mycket åksjuk, dreglar rena floder bara hon sätts in i en stillastående, ej startad bil..

Är nästan rädd att hon ska kola av vätskebrist.

Tipps någon?

Publicerat
Vad värre är så är hon mycket åksjuk, dreglar rena floder bara hon sätts in i en stillastående, ej startad bil..

Tipps någon?

Köp åksjuketabletter på apoteket!!! Min Fauve kunde inte åka runt kvarteret utan att spy när han var i den åldern, men det växer ofta bort med åldern.

Publicerat
  • Författare
Köp åksjuketabletter på apoteket!!! Min Fauve kunde inte åka runt kvarteret utan att spy när han var i den åldern, men det växer ofta bort med åldern.

Hur funkar sånt?

Gett ungarna det några gånger men sånt ska väl ges nån timme innan man åker?

Ger inte pillren biverkingar i form av slöhet?

Hur mycket ger man?

Barn under 12 har jag för mig ska ha en halv tablett.

Publicerat

Tipps någon?

Jag hade en tik som var kronsikt åksjuk när jag fick henne var nog samma ålder ungefär, jag hade henne på golvet i fram, där gungade det väl inte lika mycket och det gick över på några veckor ;)

Publicerat

Ett trix kan vara (om det inte är för kallt förståss) att sätta in hunden i bilen och låta den sitta där med mat och vatten. Efter nån timme tar man ut den för rastning,sen in i bilen igen...osv...

Har själv haft framgång med detta sätt

Publicerat
Ett trix kan vara (om det inte är för kallt förståss) att sätta in hunden i bilen och låta den sitta där med mat och vatten. Efter nån timme tar man ut den för rastning,sen in i bilen igen...osv...

Har själv haft framgång med detta sätt

Eller prova som jag gjortde med en hund. Hon ville inte åka bil alls. Blev sjuk som fn. Jag tog in hundburen så hon fick ha den som trygghet inne. hon sov där, men med grinden öppen så hon fick gå som hon ville. Sen var hon trygg i buren och inga problem i bilen.