Publicerat December 8, 200718 yr tycker ni ripjägare verkar vara ett riktikgt gnällsläkte Brukar låta så från OKUNNIGA eller de som lever på föräldrars kapital!!!
Publicerat December 8, 200718 yr tycker ni ripjägare verkar vara ett riktikgt gnällsläkteDet finns betydligt fler arter än ripor som är jaktbara ovan odlingsgränsen... 8)
Publicerat December 8, 200718 yr Brukar låta så från OKUNNIGA eller de som lever på föräldrars kapital!!! *ASG* JAG KAN I ALLA FALL MIN "RUTA" ;D ;D ;D
Publicerat December 8, 200718 yr varför denna missunsamhet mot utläningar? blev det kaos i fjälen i höstas tror inte det. är väl bra vi får hit lite turister
Publicerat December 8, 200718 yr varför denna missunsamhet mot utläningar? blev det kaos i fjälen i höstas tror inte det. är väl bra vi får hit lite turister Är du en skämtare?
Publicerat December 8, 200718 yr varför denna missunsamhet mot utläningar? blev det kaos i fjälen i höstas tror inte det. är väl bra vi får hit lite turister Hmmm........... Det tragiska är väl att tomtarna på länsstyrelsen som bara läser sin statistik i exel format tycker att det inte blev någon försämring med dom nya reglerna > >
Publicerat December 9, 200718 yr Jabbe, jag har ett förslag. Du har mail. Hallen, jag har också ett förslag.. Har skickat PM, ring mig!
Publicerat December 9, 200718 yr Jag har också ett förslag.. Har skickat PM, ring mig! Vaa !!!! Jäkla kryptomaner som inte törs säja vad ni tycker...... Lägg ut en morsekod här vet jag ,så deffar jag den inom en halvtimme.... Jäkla norrlänningar !!!!!! :-*
Publicerat December 10, 200718 yr Vaa !!!! Jäkla kryptomaner som inte törs säja vad ni tycker......Lägg ut en morsekod här vet jag ,så deffar jag den inom en halvtimme.... Jäkla norrlänningar !!!!!! Vad jag tycker? Jag tycker att jaktkortet är FÖR DYRT!!!!! Jag vill ha tillbaka länskortet så att jag kan jaga för en vettig peng. Fjälljakten är ju ganska speciell då vädret är så ombytligt, bara för att det ser bra ut i "dalen" när man åker ut på morgonen så kan vädret vara helt annat då man kommer upp på fjället. Har jag ett årskort så kan jag då vända och ta en sväng på eftermiddagen i stället om vädret blivit bättre men om jag köpt ett dyrt dagskort känner mig mer piskad att "utnyttja" kortet och ger mig ut på fjället ändå. Kan nog tänka att man utsätter sig för mer risker "vädermässigt" då man jagar på dagskort än om man har "årskort". Människan är snål av naturen... Frågan är väl bara vad det egentligen ger då folk börjar prata om att bojkotta jakten? mer utrymme för penningstinna "turister" kan jag tänka... Knappast lär väl Länstyrelsen komma och be mig komma och jaga nästa år med reducerade priser om jag nu skulle bojkotta detta året? Erbjuder därför Hallen samt ett par ur den "inre kretsen" ett lite billigare alternativ, tyvärr så är inte stugan nog stor för att jag ska kunna erbjuda det till alla Jaktsidans medlemmar. Jaktkortspriset blir detsamma men boendet gratis;)
Publicerat December 10, 200718 yr Erbjuder därför Hallen samt ett par ur den "inre kretsen" ett lite billigare alternativ, tyvärr så är inte stugan nog stor för att jag ska kunna erbjuda det till alla Jaktsidans medlemmar.Jaktkortspriset blir detsamma men boendet gratis;) De va ju synd att stugan inte rymde fler (=mig) Lär nog ta mig en tur ändå i vinter o där rymmer stugan en hel del (10pers) MEN de kräver 2 mil på skidor enkel väg Men va gör man int för bra jakt ;D ;D
Publicerat December 10, 200718 yr Är det nån som har koll på hur det är med ripa i vinter? Har egentligen ingen aning själv trots att jag bor mitt i "eldoradot"! Träffade en som varit ute som sa att det var dåligt men det är ju inte så mycket att gå på vad en person säger, kan ju haft otur bara.
Publicerat December 10, 200718 yr De va ju synd att stugan inte rymde fler (=mig) Lär nog ta mig en tur ändå i vinter o där rymmer stugan en hel del (10pers) MEN de kräver 2 mil på skidor enkel väg Men va gör man int för bra jakt ;D ;D ''Finns fler som inte blivit inbjudna :'( :'( :'(
Publicerat December 11, 200718 yr Författare Tjena Jabbe, jag har inte sett ditt meddelande förrän nu. Jag har haft fullt upp med både jakt och husköp. Ska vi höras eller?
Publicerat December 11, 200718 yr Är det nån som har koll på hur det är med ripa i vinter? Har egentligen ingen aning själv trots att jag bor mitt i "eldoradot"! Träffade en som varit ute som sa att det var dåligt men det är ju inte så mycket att gå på vad en person säger, kan ju haft otur bara. Av de lilla jag har hört ska det vara hyfsat bra år, men som sagt det är bara rykten, har ingen egen erfarenhet.
Publicerat December 19, 200718 yr Nån som kan tips om nått ställe i Västerbottensfjällen som kan vara lämpligt att besöka för några dagars hundträning/jakt? Brukar hålla till i Kiruna-trakten vanligtvis men det blir för långt att åka nu när man flyttat söderut till Umeå. Tipsa gärna om boende också, dessutom har vi INTE tillgång till skoter... men dock unga och friska ben så vi kan ta oss en bit på skidor om det skulle behövas. Det skulle vara bra om det var ett område där skotertrafik är förbjudet så man sållar bort en del "konkurrens". Hur är det med stf:s fjällstugor under vintern? Går de att nyttja?
Publicerat December 19, 200718 yr Hur är det med stf:s fjällstugor under vintern? Går de att nyttja? Har för mig att de bemannade kommer igång i mitten av februari, iaf i Kirunafjällen. Men de andra är väl alltid öppna?!? /Må
Publicerat Januari 19, 200818 yr Nu är frågan som stötts i denna tråd löst! :) Alla betalar lika mycket! Kanon!
Publicerat Januari 19, 200818 yr Nu är frågan som stötts i denna tråd löst! :) Alla betalar lika mycket! Kanon! Rättvist? JA! Kanon? NEJ, endast hagel o klass 3,4 Tyvärr blir de så då man både vill ha kakan o äta upp den. Hade vi jobbat för att hålla nere priset för "ALLA" Svenska medborgare hade vi nog inte varit där vi är idag!!! Lessen men "THAT`S THE SHIT" O snart e de enbart Åsa-Nisse som jagar i fjällen! Då blir Helamb nog glad?
Publicerat Januari 20, 200818 yr Tja!! Jag har lagt ner fjälljakten i väntan på bättre tider (länskort) tjurig som fan och tunn plånbok.