Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mamre:s Afrika resa!

Featured Replies

Publicerat

Hej på er Bröder och Systrar!!!!!

Då var man hemma igen efter 10 dagars underbar jakt i Sydafrika. helt utom jordisk upplevelse har fortfarande svårt att sortera att i skallen som jag varit med om!..

som jag lovat har dagbok skrivits och kommer publicera den i denna tråd med MASSOR av bilder, ska bara läsa igenom den innan de blev ca 14 sidor. å för dom som inte orkar läsa kan väll titta på bilderna och njuta!..

11 vilt blev det fällda för mej iaf. allt från pärlhöna till en Elandantilop på 5-600kg.

Mvh Mamre!

• Svar 179
  • Visningar 34,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nu har ni ju varit hemma jättelänge, men jag ser inga bilder än !!?? :D:)

Publicerat
Nu har ni ju varit hemma jättelänge, men jag ser inga bilder än !!?? :):)

Precis, snacka går ju !! :D

Publicerat
Hej på er Bröder och Systrar!!!!!

Då var man hemma igen efter 10 dagars underbar jakt i Sydafrika. helt utom jordisk upplevelse har fortfarande svårt att sortera att i skallen som jag varit med om!..

som jag lovat har dagbok skrivits och kommer publicera den i denna tråd med MASSOR av bilder, ska bara läsa igenom den innan de blev ca 14 sidor. å för dom som inte orkar läsa kan väll titta på bilderna och njuta!..

11 vilt blev det fällda för mej iaf. allt från pärlhöna till en Elandantilop på 5-600kg.

Mvh Mamre!

Vet ju att Freddan är sjukt duktig på Photoshop!, så jag tror att jag kommer att ta dina trofe bilder med lite salt iaf :) :)

Publicerat
Vet ju att Freddan är sjukt duktig på Photoshop!, så jag tror att jag kommer att ta dina trofe bilder med lite salt iaf :) :)

......**fniss**.... :D

Publicerat
Nu har ni ju varit hemma jättelänge, men jag ser inga bilder än !!?? ;):excl:

precis ;):P

Publicerat
precis :P:D

Pratade med Mister Mamre per telefon, han har tydligen mycket att göra, men jag hörde allt att han pratade jakthistorier i den andra telefonen.

Önskade bara man kunde vart där och höra om alla "monster kudus" och gigantiska "Elands" dom nedlagt :excl:;)

tänkte vara lite ful o dubbel kolla med JS, angående allt som dom nedlagt på den Afrikanska slätten för att se om det stämmer i både antal och storlek ;):P :P

Publicerat
:

tänkte vara lite ful o dubbel kolla med JS, angående allt som dom nedlagt på den Afrikanska slätten för att se om det stämmer i både antal och storlek :P :P :P

Jo du , som att den ene storfiskarn är bättre än den andre då !!! :excl:;);):D

Publicerat

Bilder Thomas! :excl: Bevis på nedlagda byten! ;)

Publicerat
Jo du , som att den ene storfiskarn är bättre än den andre då !!! :lol::lol::lol::P

:blink::huh::huh:

Publicerat

Fick SMS ifrån Lasse på ilprodukter(bågjaktskatalogen) ikväll B). citerar : "Hej från Amarulaträdet "blind". 8 Eland står 50 meter bort. Har skjutit en hyfsad impala o en oryx. vi höres!"

Nice att få en "live update" ifrån Savannen B)

Publicerat
  • Författare

då så!.. har äntligen fått snurr på min data så jag kan lägga ut bilderna!.. kommer bara skriva lite kort om dom här!.. hela min dagbok kommer jag så småning om lägga ut på vår hemsida. misstänker att dom som verkligen är intreserade av att läsa så mycket text kommer att gå dit och göra det!...

dtta vårtsvin sköt jag dag två!... fick en perfekt bredsida på den!.. pilen satt lite högt så de blev fall på plats för den!.. och eftersom jag träffade i ryggen sköt jag en pil till genom lungorna!..

synd ena beten var av på den. annars hadde det blivit en fin trofé att ha på väggen.

Mvh Mamre

post-1257-1222162294_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

denna lilla skönhet hadde vi som en av våra närmsta grannar!.. bara 15-20 meter nedan för där vi bodde fanns det både flodhästar och krokodiler.!..

post-1257-1222162555_thumb.jpg

Publicerat

Fina foton, trevlig läsning och trevligt sällskap förstår jag! Sov Ni i skift så att någon fick vaka mot krokodilanfall på natten? ^_^^_^

Publicerat
  • Författare
Fina foton, trevlig läsning och trevligt sällskap förstår jag! Sov Ni i skift så att någon fick vaka mot krokodilanfall på natten? ^_^^_^

Tack!.. de fanns riktiga dörrar. så krokisarna var inte något problem!.. värre var det med flodhästarna som var uppe på kamp området under nätter och tidig morgon!...

post-1257-1222165595_thumb.jpg

Publicerat

Trevligt att du börjar generera bilder Thomas, mer sådant ^_^

Publicerat

Säger bara en sak, häftigt!!!

Kan tänka mig att kollegorna dina på TB får höra historier till fikat. ^_^

Publicerat

fina bilder mamre :D

garattis til alla djuren :P

Publicerat
  • Författare
Trevligt att du börjar generera bilder Thomas, mer sådant :P

:D kommer mer bilder!.. men vill hålla er lite på sträckbänken!.. :D :D

Mvh

Publicerat
  • Författare
Säger bara en sak, häftigt!!!

Kan tänka mig att kollegorna dina på TB får höra historier till fikat. :D

:P joru!.. lite har dom fått höra iaf!.. :D

Mvh

Publicerat
Tack!.. de fanns riktiga dörrar. så krokisarna var inte något problem!.. värre var det med flodhästarna som var uppe på kamp området under nätter och tidig morgon!...

Ok! Det kan ju vara skönt mot dessa djur men flodhästarna har väl inga problem en vanlig ytterdörr med sin vikt. :D

Mer bilder tack!

:D

Publicerat
  • Författare

lägger ut lite bilder från där vi bodde!....

Mvh Mamre

post-1257-1222238736_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

fler

post-1257-1222238797_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

mer.

post-1257-1222239015_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare