Publicerat September 26, 200817 yr Författare Trevlig läsning! Grattis! Det var inte dåligt gjort för att vara gjort av Dig. Puls 200 slag/min? minst!.... fick andnöd när Eland flocken kom in!.. hadde svårt å få in luft!.. så nu vet man hur de känns å vara assmatiker!.... MVh
Publicerat September 26, 200817 yr minst!.... fick andnöd när Eland flocken kom in!.. hadde svårt å få in luft!.. så nu vet man hur de känns å vara assmatiker!.... MVh Haha! Jag kan tänka mig det! Får nu troféerna sitta på rumsväggen el. blir dom förpassade ner i källaren el. något annat förråd???
Publicerat September 26, 200817 yr Författare Haha! Jag kan tänka mig det! Får nu troféerna sitta på rumsväggen el. blir dom förpassade ner i källaren el. något annat förråd??? de blir väggen hemma!..... men de tar minst 8 månader innan dom kommer hem!..
Publicerat September 26, 200817 yr de blir väggen hemma!..... men de tar minst 8 månader innan dom kommer hem!.. Det var ju inte illa att frun tillät det. Det var lång väntan.
Publicerat September 26, 200817 yr Du får det att låta så lätt vilket det naturligtvis inte är. Men det måste vara helt sjukt med djur där nere Hursom stort grattis till jaktlyckan.
Publicerat September 27, 200817 yr Författare Du får det att låta så lätt vilket det naturligtvis inte är. Men det måste vara helt sjukt med djur där nere Hursom stort grattis till jaktlyckan. Tack MKJ!... nej då!.. du har så rätt så!... visst är det inte lätt!.. men vilt tillgången är enormt mycket högre där nere! än vad vi bleka nordbor är vana vid!... där i mot upplevde jag dom Afrikanska djurer mer kännsliga för väder omslag!? blev det blåsigt och de behövdes inte så mycket så stog dom och trycka i buchen! dom som varit där förr, tycker de var lite vilt???.. så jag undrar juh då givietvis hur de skulle se ut om det var mycket!.. Mvh Mamre
Publicerat September 27, 200817 yr Författare detta är blind nummer 6! ligger på en höjd längst bort i området! gott om Kudu, Eland och vårtsvin som vanligt!.. till däcket ni ser framför är det bara ca 1.5m... och till mitten vattenhål ca 6-7m! här kunde man verkligen komma nära viltet! vilket verkligen var spännande!..
Publicerat September 27, 200817 yr Författare detta var ingen ovanlig syn från våra gömslen!.... denna är från 6:an!...
Publicerat September 27, 200817 yr detta var ingen ovanlig syn från våra gömslen!.... denna är från 6:an!... Det kan ju vara bra med ett gömsle nära ett vattenhål vid bågjakt kan jag tänka. Rejäla vårtsvin! Fina foton!
Publicerat September 27, 200817 yr inga dåliga bilder mamre. nu förstår jag att det kunde vara svårt att välja ut ett skjutbart djur
Publicerat September 27, 200817 yr Författare Maten på kampen är ett kapitel för sej själv! de var verkligen en njutning varje måltid! Inpala, Kudu, Eland. ja vet inte allt gott vi åt!.. just denna måltid består av Kudufilé, potatis. dom där morötterna var de något spännande med!.. var väldigt söta med en liten smak av mint!.. helt sjukt gott!...
Publicerat September 27, 200817 yr Maten på kampen är ett kapitel för sej själv! de var verkligen en njutning varje måltid! Inpala, Kudu, Eland. ja vet inte allt gott vi åt!.. just denna måltid består av Kudufilé, potatis. dom där morötterna var de något spännande med!.. var väldigt söta med en liten smak av mint!.. helt sjukt gott!... Man får ju matlust när man ser på fotot! Jag måste nog hämta lite torkat älgkött och äta så att jag stillar matlusten en del.
Publicerat September 27, 200817 yr Lite bilder från Blind nummer 9!.. (Kudu).... Rejäla vakkojor må jag säga! Är det korsdrag igenom dom el. för dom ser ju inte ut att vara helt täta utifrån sett? Fina foton på viltet!
Publicerat September 27, 200817 yr Författare här har vi nog resan prestation när det gäller skott!... en Babbian!.. dom kom in en hel flock! dom är otroligt vaksamma och har hela tiden koll på blindet!.. så att överhuvud taget komma till skott är mycket bra!.. var säkert en 30 djur inne samtidigt!.. den stora ledar hannen gick det bara inte att komma till skott på!.. men vår kära vän JS lyckades få in en bra träff på ca 22m på denna!..
Publicerat September 27, 200817 yr Författare Sova utomhus i Lapahaus var inte helt fel efter en hård dag och kväll!...
Publicerat September 27, 200817 yr Författare denna lilla reptil bodde i en ihålig trästam nere vid altanen!..
Publicerat September 27, 200817 yr Författare Rejäla vakkojor må jag säga! Är det korsdrag igenom dom el. för dom ser ju inte ut att vara helt täta utifrån sett? Fina foton på viltet! vissa av dom var bara i trä!... men dom flesta var det dock mörk väv inne i!... så skuggorna skulle förvinna!... ! rörelserna syndes väldigt bra utefrån!... så man vart tvungen att röra sej väldigt försiktigt!... Mvh
Publicerat September 27, 200817 yr vissa av dom var bara i trä!... men dom flesta var det dock mörk väv inne i!... så skuggorna skulle förvinna!... ! rörelserna syndes väldigt bra utefrån!... så man vart tvungen att röra sej väldigt försiktigt!... Mvh Ok! Jag förstår!
Publicerat September 27, 200817 yr Hej alla! Äntligen får jag tummen ur och skriver lite. Som ni har sett av Mamres bilder så hade vi en mycket fin resa över dit. Kan tillägga lite till min babian. På Mkolo är min babian den tredje 11 år som skjutits av bågjägare. Vår värd Schalk sa till mig att babianerna är nästan omöjliga att komma åt att skjut med gevär och med pilbåge är det lite svårare. Ha ha ha! Sanningen är att babianen nog är det varskaste viltet du kan tänka dig i denna del av afrika. Sen att de kommer in så många åt gången gör ju inte saken lättare. Man har många ögon på sig och det finns inte utrymme för några misstag. Att lyckas ta en babian är ett bevis på att du gjort allt rätt. När babianflocken kom in på mitt pass så kom även impala och andra vilt in samtidigt. De flesta djur använder sig av babianer som livförsäkring. Går de in så finns där troligen inga faror. Men de hade inte räknat med en bågjägare! Sen måste jag kraftigt dementera Mamres påstående om att avståndet skulle ha varit 22 meter. Det var faktiskt 24 meter till babianen när jag sköt. He he he!!! Bifogar bild på babianen och vårtsvinet som jag sköt en timme innan babianerna kom in. Helt klart är att det blir ytterliggare en resa dit om 2-3 år. Jag har ju min zebra, eland och oryx kvar att fälla. Sen även ett besök i Krugerparken. Jag kan rekommendera sydafrika till er alla. Det är något speciellt med afrika.
Publicerat September 27, 200817 yr Sova utomhus i Lapahaus var inte helt fel efter en hård dag och kväll!... Ibland kan det vara bra att kunna vräka ur sig en kalvning på en gång rakt ut i det fria efter en hård kväll.
Publicerat September 27, 200817 yr här har vi nog resan prestation när det gäller skott!... en Babbian!.. dom kom in en hel flock! dom är otroligt vaksamma och har hela tiden koll på blindet!.. så att överhuvud taget komma till skott är mycket bra!.. var säkert en 30 djur inne samtidigt!.. den stora ledar hannen gick det bara inte att komma till skott på!.. men vår kära vän JS lyckades få in en bra träff på ca 22m på denna!.. Babianen i all ära, men din daiker, Mamre på 22 meter måste väll klassa in på resans skott också, som efter va jag hört också är riktigt varska! snyggt av er båda Mvh.