Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mamre:s Afrika resa!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

denna förmiddag var det Oskar som hadde gott om vilt inne på sitt pass!.. ett flertal Inpalor och Kudu var inne!.. och lyckades få till en härlig avslutning!...

post-1257-1222953171_thumb.jpg

post-1257-1222953186_thumb.jpg

• Svar 179
  • Visningar 34,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

ytreligare en trevlig blid på den gröna oas vi bodde på!... mitt på bilden ser ni kampens mini "hippo"... :wacko: ...

post-1257-1222953645_thumb.jpg

Publicerat

Kanon tråd Mamre, :wacko:

Keep on rocking, mera bilder,

Publicerat
  • Författare
Kanon tråd Mamre, :wacko:

Keep on rocking, mera bilder,

Tack så mycket!..

för er som sett lejonkungen!.. så får jag precentera Timon å hans polare!!.. :P .. en gäng surikater kom in å hälsade på!.. riktigt kul å se hur dom var!.. satt bra länge å små fnittrade å dessa små krabater!... :o

post-1257-1222962135_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

yterligare en annhängare till filmen!.. Tokitoki!.. :D

post-1257-1222962525_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Som vanligt vaknade jag tidigt i Afrika!.... de var bara sååååå underbart att gå upp när de var mörkt ute!.. och vakna upp med dagen!.. satt som vanligt och skrev i min dagbok och sorterade bilder från dagen innan!... 05.45 börjar de bli ljust ute!.. hör tunga steg som jag inte känner igen bakom Laupahause där jag satt!.. :huh: .. reser mej försiktigt upp och går runt för att se vad det är!.. :D en flodhäst uppe i kampen!.. hadde honom bara 10m från mej! sprang in på mitt rum för att hämta kameran och väcka min rumskamrat Oskar!

när vi väl var tbx hadde den tyvärr gott undan! men inte så långt bara ner i ravinen. över den gick det en hängbro jag gick över den försiktigt för han var på andra sidan!.. Oskar stannade kvar på mitten av bron fall den skulle vända om!.. kunde höra hur den gick i buchen fick en liten skymt av den då och då!.. vi förstog att den hadde känt av oss så att den skule komma fram så lätt de var nog kört!.. efter ett tag så satte den fart!.. ner i ravinen.. över på andra sidan och ner i vattnet!.. :o en verkligen inponerande syn!.. å såååå snabb!.. (ursäkta språket) satan i h-e om man stått i vägen där!.. att bli överkörd av en bil hadde varit lindrigare!.. hur kan en sådan klumpig sak röra sej så snabbt???....

bilden är tyvärr inte av bästa kvalitet (dåligt ljus)... men dock en livs levande flodhäst uppe ur vattnet!... och framförallt en mycket spännande upplevelse för oss!... :D:D

post-1257-1222963559_thumb.jpg

Publicerat

Fina bilder Mamre

Bra att ni inte stod ivägen, såg P&S bil efter att en sur flodhäst modifierat ena framdörren :wub:

/S

Publicerat
  • Författare
Fina bilder Mamre

Bra att ni inte stod ivägen, såg P&S bil efter att en sur flodhäst modifierat ena framdörren B)

/S

Hörde det!...

när vi var nere så "justerade" den en backspegel och försökte ta sej upp på flaket :D ....

post-1257-1223026690_thumb.jpg

post-1257-1223026697_thumb.jpg

post-1257-1223026706_thumb.jpg

Publicerat
Hörde det!...

när vi var nere så "justerade" den en backspegel och försökte ta sej upp på flaket :D ....

Den menade nog inget illa, var nog bara lite kärlekskrank B):D:D:(

Publicerat
Tack så mycket!..

för er som sett lejonkungen!.. så får jag precentera Timon å hans polare!!.. :D .. en gäng surikater kom in å hälsade på!.. riktigt kul å se hur dom var!.. satt bra länge å små fnittrade å dessa små krabater!... :D

Ja och Pumba satt ju på en brygga på en tidigare bild och drack morgonkaffe. B):D

Kanonfina bilder, verkligen!!

Publicerat
  • Författare
Den menade nog inget illa, var nog bara lite kärlekskrank B):D:D:D

:D:D .. de skulle vara en syn för gudarna!.. se en flodhäst betäcka en pickis!... :D:(

Mvh

Publicerat
B):D .. de skulle vara en syn för gudarna!.. se en flodhäst betäcka en pickis!... :D:D

Mvh

Hoppas den har grova utblås bara, så det inte blir skavsår :(

Publicerat
  • Författare
Ja och Pumba satt ju på en brygga på en tidigare bild och drack morgonkaffe. :unsure::(

Kanonfina bilder, verkligen!!

:D<_< ...

Publicerat
  • Författare

hur fel är det att sitta med denna utsikt å avnjuta en underbar middag!.... å på köpet så får man göra det med sina vänner!... kan livet bli bättre??

MVh

post-1257-1223189361_thumb.jpg

post-1257-1223189384_thumb.jpg

Publicerat
å ja!.. den skäggige unge herrn på bilden är Mamre i egen hög person!.. <_<

Visst!.... o den gråa färgen på stubben är konstgjord.... :D:unsure:

Schysta bilder!

Blir allt lite sugen på o ut o resa :(

Publicerat
  • Författare

en blid från markerna vi jagade på!...

post-1257-1223190510_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Visst!.... o den gråa färgen på stubben är konstgjord.... <_<:P

Schysta bilder!

Blir allt lite sugen på o ut o resa :D

:unsure: precis!.. grå tiningarscharm!.. :(:D ... eller så håller man bara på å bli gammal!.. :D

trevligt du tycker om dom!... tror vi alla som var där är rätt sugna på att åka tillbaka!... :D

MVh

Publicerat
  • Författare

yterligare en trevlig bild på våra grannar!...

MVh

post-1257-1223190918_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Pärlhöns fanns de i massor!... på dom skulle man verkligen kunna skjuta sej trött på!... men pilen kostar mer än fällavgiften! så då är de lätt å hålla igen!.. :D

Mvh

post-1257-1223191157_thumb.jpg

Publicerat

fina bilder mamre :wub: .. blir allt sugen på at resa dit nån gång, o jaga, men det vore rätt så trevligt att ha nån pärlhöna uppstoppad i hemmet :lol:

Publicerat

Har missat din tråd helt Mamre. Trevlig läsning och grymt fina bilder. Grattis till en lyckad jakt och vad det verkar en otrolig resa med minnen för livet.

Mvh

Publicerat
Har missat din tråd helt Mamre. Trevlig läsning och grymt fina bilder. Grattis till en lyckad jakt och vad det verkar en otrolig resa med minnen för livet.

Mvh

klockrena bilder Thomas!

snyggt jobbat ;)

Publicerat
  • Författare

Mvh

:o vaaaa!!! hadde du!.... <_< .. du e förlåten!... :D

Mvh

Publicerat
  • Författare

här en bild på en liten Kudutjur!.. ett mycket vackert djur! kanske till å med en av dom vackraste iaf enligt min mening!.. <_<

post-1257-1223295675_thumb.jpg

Publicerat
här en bild på en liten Kudutjur!.. ett mycket vackert djur! kanske till å med en av dom vackraste iaf enligt min mening!.. <_<

Stilig tjur/bock! :o Snyggt foto! :D