Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mamre:s Afrika resa!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

!

post-1257-1222239070_thumb.jpg

• Svar 179
  • Visningar 34,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

!

post-1257-1222239094_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

!

post-1257-1222239122_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Denna lilla kisse fann jag utanför mitt rum första natten!...

post-1257-1222239162_thumb.jpg

Publicerat
denna lilla skönhet hadde vi som en av våra närmsta grannar!.. bara 15-20 meter nedan för där vi bodde fanns det både flodhästar och krokodiler.!..

Va f-n! Jag visste inte att La Coste har börjat tillverka båtar!?

Publicerat

Ser ju skönt ut att kunna gå i shorts den årstiden. Snygga foton också! :(

Visst var Du nere i floden/dammen och badade ihop med krokodilerna och flodhästarna efter dagens jakt? ;):o

Publicerat
Denna lilla kisse fann jag utanför mitt rum första natten!...

Och inte sköt!? ;)

:o

Publicerat
  • Författare
Och inte sköt!? ;)

B)

:( de var deras så kallade "hus" katt! så de var bäst att låtabli!. :o

Publicerat
  • Författare
Ser ju skönt ut att kunna gå i shorts den årstiden. Snygga foton också! B)

Visst var Du nere i floden/dammen och badade ihop med krokodilerna och flodhästarna efter dagens jakt? ;):(

självklart gjorde man de!.. :o .. fast vi badade i samma pool som flodhästarna!.. dom brukar gör besök i den! så dom hadde blivit tvungna att bygga en något stabilare trappa upp ur den!.. :D

Mvh

Publicerat
självklart gjorde man de!.. :lol: .. fast vi badade i samma pool som flodhästarna!.. dom brukar gör besök i den! så dom hadde blivit tvungna att bygga en något stabilare trappa upp ur den!.. :D

Mvh

Hahaha! :D Trevligt besök och umgänge med flodhäst i swimingpoolen. :D

Publicerat
då så!.. har äntligen fått snurr på min data så jag kan lägga ut bilderna!.. kommer bara skriva lite kort om dom här!.. hela min dagbok kommer jag så småning om lägga ut på vår hemsida. misstänker att dom som verkligen är intreserade av att läsa så mycket text kommer att gå dit och göra det!...

dtta vårtsvin sköt jag dag två!... fick en perfekt bredsida på den!.. pilen satt lite högt så de blev fall på plats för den!.. och eftersom jag träffade i ryggen sköt jag en pil till genom lungorna!..

synd ena beten var av på den. annars hadde det blivit en fin trofé att ha på väggen.

Mvh Mamre

Är det vårtsvinet som ligger ner eller ? :lol:

Grattis!

Publicerat
  • Författare
Är det vårtsvinet som ligger ner eller ? :D

Grattis!

Vart tvungen å kolla på bilden igen!.. jo de var de!... :lol::D ... :D

Tackar!... Mvh

Publicerat
  • Författare

vyn från pass nummer 8

post-1257-1222371345_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

en liten tydlioger bild på en av våra grannar!... B)

post-1257-1222371645_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

här e en av vårtsvinen som vart fällda!.. den glade skytten heter Oskar!

post-1257-1222371751_thumb.jpg

Publicerat

fina bilder mamre. förstår at tdu vill tillbaka B):)

Publicerat
vyn från pass nummer 8

Bra utsikt! :)

ThomasMamre Postat Idag, 21:40

en liten tydlioger bild på en av våra grannar!...

Söta och stiliga grannar! B)

Publicerat
  • Författare

bilderna är från en av dom mest spännande kvällarna!.. var svårt att få in viltet! hörde och kunde se dom precis i närheten. när sedan vårtsvinet vågade sej fram så kom resten!.. men den lille grisen jagade i väg alla!..

när läget väl var lungt och jag hadde en perfekt bredsida på den gick pilen! en toppen träff från ca 20m och den låg bara 15-20m där i från visade de sej!... ca 1 timme senare kom duiker antilopen in!.. den stog vänd mot mej på ca 18m och dricker ur vatten hålet!... låter den lungna sej ordentligt och låter den börja gå där i från! på ca 22m får jag en perfekt bredsida på den!.. släpper pilen och får en perfekt träff.. dukiern hadde hunnit vika undan lite så pilen gick in under djuret genom lungor och ut i ryggraden!... men kämpade sej yterligare några meter inan den sommnade in!.. bara ca 10m så jag hadde den inom synhåll....

post-1257-1222372633_thumb.jpg

post-1257-1222372662_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

de finns elaka buskar i Afrika!.. B)

post-1257-1222373359_thumb.jpg

post-1257-1222373375_thumb.jpg

Publicerat
de finns elaka buskar i Afrika!.. :)

ser ut att kunna svida rejält. iofs coolt ärr. typ, hur fick du det ärret? mja... en liten bågjaktstripp i afrika B)

fina bilder du tagit Thomas.

Publicerat
ser ut att kunna svida rejält. iofs coolt ärr. typ, hur fick du det ärret? mja... en liten bågjaktstripp i afrika ;)

fina bilder du tagit Thomas.

Int´då.. Thomas somnade på passet och skar sej på jaktspetsen.. ;):wub:

Publicerat
  • Författare

en blid säjer mer än 1000 ord!.. :wub: ...

post-1257-1222399349_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

en liten inresant skylt!.. :wub:

post-1257-1222399443_thumb.jpg

Publicerat

Härliga bilder Thomas Det var inte en kvinna som var fram och bet Dig i örat? ;):wub:;)

Publicerat
  • Författare

Denna Inpala bock har en liten egen rolig historia!

Frukost som vanligt med en massa jakt snack och under bältet humor, jakten var bestämt till 10:00, denna dag var det betydligt kallare (27 +) och mera vind troligen för mycket vind! Halv tio gav vi oss i väg. Lasse skulle med mej och filma som i går vi hade fått blind 3. Jouko och Carin skulle till nr 4, Jouko vill verkligen ha sin Kudu ko, och där är det det passet vi sett dom ofta på.

Lasse och jag gör oss i ordning på passet och sedan börjar den sedvanliga väntan. Vi skulle jaga till 13:00 i dag efter dryga timmen kommer det in några mindre inpalor ungdjur, petar till Lasse och han startar kameran. Det kommer in mer och mer djur, från början var det tänkt jag skulle skjuta en inpala ko eftersom jag redan har en bock, men de kommer in 4-5st riktigt fina bockar, så detta ändrar sej. Vi har lite tur med vinden i dag fast det inte är de bästa när man ska jaga här, de gör att vi kan viska lite under passet och på det sättet kan jag lätt förmedla till Lasse vilket djur som jag tänker ta!

Det har kommit in mycket djur, 5-6 gånger får jag ändra mej spänner bågen lika många gånger men måste släppa tillbaka den, vid ett tillfälle blir jag tvungen att lägga ifrån mej bågen för att skaka ut blod i armen igen, de är så fruktansvärt spännande min puls är verkligen på topp. Tur man har stark hjärta. Det tar säkert 15 min innan det blir ordning på det hela, vi ser en bock som står på ca 20m perfekt bredsida inga djur bakom, spänner bågen precis när skottet ska gå viker den så ett bra skott ej går att få till, viskar till Lasse ”snett bakom vid foder häcken” denna bock står på 24m också en perfekt bredsida.

Siktar in mej följer benet upp lägger skottet medvetet lite lägre fall det skulle hinna reagera och börja ducka, klämmer av relisern, pilen far iväg och träffar djuret exakt där jag siktade. Bocken stuttsar upp någon meter när den landar faller den framåt precis som den snubblande till och gör en hel varvs kullerbytta innan han reser sej igen och springer iväg. Ser blod på båda sidorna av djuret.

Nu kommer frossan hos mej jag är överlycklig att jag klarade av denna situation de var mycket vilt inne ett bra skott på en fin bock. Lasse vänder upp kameran mot mej och filmar mej. Det är så underbart att leva ibland, kysser min båge och gör seger tecken åt kameran!

Stänger av den vi pratar lite om det som hänt så jag kommer ner i varv. Lasse spolar tillbaka filmen, men jag känner inte igen platsen? Va fan säger Lasse vart är de jag filma? Haha han hade glömt att trycka på ”Rec”

Ja ja de är sånt som händer *S*. synd bara på en sådan perfekt jaktsituation med så mycket vilt inne. Vi av bryter nu och sätter oss och snackar lite skit sista timmen innan hämtning, det är trevligt att lära känna varandra lite bättre. 13:00 blir vi hämtade, och spårningen börjar ser redan framme vid djuret

Inpalan låg ca 40m från skottplatsen! och massor med blod spåret så till och med en blind hadde kunnat följa detta spår!..

Mvh

post-1257-1222400090_thumb.jpg