Hoppa till innehåll

harjakt

38 replies to this topic

#31 OFFLINE   tobbe 7

tobbe 7

Ekorrjägare

• Ekorrjägare
  • 53 Inlägg:
  • Interests:Jakt o fiske
    70 tals bmw bilar

Skrivet 14 Dec 2011, 20:06

Hej
Min drever gjorde ett bra hardrev i lördags ca 1 timma körde hon tills jag fick skjuta hennes första hare. :wub:

Stolt husse och riktigt glad hund.

Mvh Tobbe

#32 ONLINE   Ulf.S

Ulf.S

Småviltsjägare

• Bloggers
  • 164 Inlägg:

Skrivet 15 Dec 2011, 08:38

Visa inläggtobbe 7 på 14 Dec 2011, 20:06 sade:

Hej
Min drever gjorde ett bra hardrev i lördags ca 1 timma körde hon tills jag fick skjuta hennes första hare. :wub:

Stolt husse och riktigt glad hund.

Mvh Tobbe

Grattis!

#33 OFFLINE   BAMSE

BAMSE

Jägare

• Bloggers
  • 613 Inlägg:
  • Interests:Jakt hundar fiske

Skrivet 14 Jan 2012, 17:54

Nu är det helt otroligt bra stövar före i skogarna. Och det är gått om hare . :) Har haft bra drev nu några dagar :) Det enda att klaga på är blåsten
finns det nåt som är värre jakt väder halv storm som igår å idag :angry:

#34 OFFLINE   HVA350

HVA350

Ekorrjägare

• Ekorrjägare
  • 32 Inlägg:

Skrivet 14 Jan 2012, 20:37

Var också ute idag. Vi hade flera harar för hundarna. Två såg vi och en av killarna klippte en. Blåsigt så ini******* men riktigt härligt. En annan av killarna fick en räv precis när vi bröt upp för lunch. En riktigt skön dag i skogen, fast jag inte fick fälla något vilt...

#35 OFFLINE   maestros

maestros

Småviltsjägare

• Bloggers
  • 119 Inlägg:
  • Interests:jakt och skytte

Skrivet 22 Jan 2012, 16:23

var ute med två polare idag på harjakt, vi gick igenom två såter och fick två fältharar. fick en filmsnutt av den som polaren skjöt, får se när jag orkar lägga upp den.
Miroku mk38 sporter 12/76 - Teague
Miroku B.C 12/70
http://www.youtube.c...r/MetsoExpressz

#36 OFFLINE   maestros

maestros

Småviltsjägare

• Bloggers
  • 119 Inlägg:
  • Interests:jakt och skytte

Skrivet 24 Jan 2012, 15:09

en liten snutt av söndagens jakt..
Miroku mk38 sporter 12/76 - Teague
Miroku B.C 12/70
http://www.youtube.c...r/MetsoExpressz

#37 OFFLINE   hunter96

hunter96

Småviltsjägare

• Bloggers
  • 274 Inlägg:
  • Interests:Jakt, jakt, jakt, jakt, fiske och lite fotboll.

Skrivet 22 Feb 2012, 11:54

Minns inte hur det va nu men, om det va honan som har öronen nere när hon springer och hanen upp när det springer vet inte om det var tvärtom men stämmer detta? Det va en lärare i jakr&viltvård som hade hört det och sa till eleverna att kolla hur öronen var innan dem sköt.

Tyvärr har vi itne skjutit en enda hare på vår mark i år, stövarn är nog lite besviken även fast hon tagit en hare som va skadad, hur har det gått för er?
Kvinnor idag har falska bröst, falska naglar, falska ögonfransar, falskt hår, falska ögonbryn. botox i ansiktet, ligger i timmar i solarium för att bli bruna.
Och så klagar dem på att det inte finns några RIKTIGA män.

#38 OFFLINE   BAMSE

BAMSE

Jägare

• Bloggers
  • 613 Inlägg:
  • Interests:Jakt hundar fiske

Skrivet 22 Feb 2012, 12:34

Visa inlägghunter96 på 22 Feb 2012, 11:54 sade:

Minns inte hur det va nu men, om det va honan som har öronen nere när hon springer och hanen upp när det springer vet inte om det var tvärtom men stämmer detta? Det va en lärare i jakr&viltvård som hade hört det och sa till eleverna att kolla hur öronen var innan dem sköt.

Tyvärr har vi itne skjutit en enda hare på vår mark i år, stövarn är nog lite besviken även fast hon tagit en hare som va skadad, hur har det gått för er?
Det där med öronen verka intressant.. Det har jag inte hört att man kan skilja dom på :)

Annars är jag nöjd med min hund .. Hon har skötts sig bra men hon är 6 år nu så då ska dom väl vara som bäst.

Det har blivit 9 harar för henne i år (Jag skjuter inte när jag jagar själv me henne) Lite gammelgubbs varning Kanske :huh: B) :D

Och det skjuts inte EN hare före en timmes drev för min hund ..FÖR DÅ blir man hemma näst gång :D

#39 OFFLINE   hunter96

hunter96

Småviltsjägare

• Bloggers
  • 274 Inlägg:
  • Interests:Jakt, jakt, jakt, jakt, fiske och lite fotboll.

Skrivet 22 Feb 2012, 14:31

Visa inläggBAMSE på 22 Feb 2012, 12:34 sade:

(Jag skjuter inte när jag jagar själv me henne) Lite gammelgubbs varning Kanske :huh: B) :D

Och det skjuts inte EN hare före en timmes drev för min hund ..FÖR DÅ blir man hemma näst gång :D

Det där förstår jag mig inte på :D
Kvinnor idag har falska bröst, falska naglar, falska ögonfransar, falskt hår, falska ögonbryn. botox i ansiktet, ligger i timmar i solarium för att bli bruna.
Och så klagar dem på att det inte finns några RIKTIGA män.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar