Publicerat September 3, 201015 yr Nu björnjakten klar i den här delen av länet .. Så nu kan man köra med finnstövarn ihelgen. Hon måste få upp lite flås till v 38. Då sticker vi till kriberg en vecka å jagar hare.
Publicerat September 3, 201015 yr ...mycket trevlig tråd som uppfunnits här, den har jag väntat på länge och grattis till Jösse ! Har haft lös mina stövare ett antal gånger men inte på den här sidan av 1/9. Imorgon skall dock premiärharen blykammas
Publicerat September 3, 201015 yr Ååååhhh vad jag längtar till jag kan börja jaga hare!!! Har som princip att alltid gå ut på morgonen på harpremiären och skjuta mig en hare men i år blev det inte så... Ja, ja. Den som väntar på någonting gott väntar alltid för länge
Publicerat September 3, 201015 yr Mycket troligt att det blir upp i arla morgonstund för att se om harpiskan får upp imorgon. (Nu när jämtvalpen är lite skadad och får vila imorgon. Men på sön tror jag att hon ska få lufta sig igen) Från fjolåret:
Publicerat September 3, 201015 yr Underbart att vara igång igen har bara blivit 4 släpp hitills med det har gått skapligt för att vara början på säsongen dock ingen skjuten än men de ska nog inte dröja.. måste skjuta bort lite tyskar som bara kuttar på vägarna!!
Publicerat September 6, 201015 yr Författare Är det nån som har haft bra drev ihelgen? Själv så hade stövarn slag i fyra timmar utan att få upp. Inte likt henne!
Publicerat September 8, 201015 yr Är det nån som har haft bra drev ihelgen? Själv så hade stövarn slag i fyra timmar utan att få upp. Inte likt henne! Ett drev i lördags efter drygt 1 timme på slag. Drev även i måndags efter lång stund på slag. Hare på kornet men jag stod öppet och han inte trycka av innan haren hoppade av.......
Publicerat September 10, 201015 yr I morron blir det harjakt;) på den mark vi tänker jaga så finns det så mycket varg så får hoppas dem är på något annat berg i morron:) Jag själv skulle aldrig släppa min hund där menmen får väl se hur det går
Publicerat September 10, 201015 yr Författare I morron blir det harjakt;) på den mark vi tänker jaga så finns det så mycket varg så får hoppas dem är på något annat berg i morron:) Jag själv skulle aldrig släppa min hund där menmen får väl se hur det går Du får skicka ditt jägarn från småstadsliv med 12 hagel bor han inte i trakten skämt å sido!! Jag har järnväg och E4 på min mark men dom ser man på kartan ..Men dom där djuren ser man inte.. Jag förstår din oro jagar ibland i los samma problem där.// Hälsning från en som bor i nordanstig den varg fria kommun
Publicerat September 25, 201015 yr Du får skicka ditt jägarn från småstadsliv med 12 hagel bor han inte i trakten skämt å sido!! Jag har järnväg och E4 på min mark men dom ser man på kartan ..Men dom där djuren ser man inte.. Jag förstår din oro jagar ibland i los samma problem där.// Hälsning från en som bor i nordanstig den varg fria kommun Hehe ja han bor i alfta;) Nu har jag inte vart ut på länge för det kryllar av de där grå! 2 hundar som blivit dödad nyligen och flera som blivit jagad i området. MVH
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Författare Har haft en underbar höst med stövar än så länge.. Jag undrar en sak..vad skillnaden är att ha drev på en skogshare eller en så kallad tyskhare? Jag har aldrig jagat tyskhare
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Har haft en underbar höst med stövar än så länge.. Jag undrar en sak..vad skillnaden är att ha drev på en skogshare eller en så kallad tyskhare? Jag har aldrig jagat tyskhare Så som jag upplever det så gör tyskarna oftast vidare bukter och så gillar de att springa lååååååångt på vägen.. Och jag tycker att tyskarna inte är så luriga heller.
Publicerat Oktober 7, 201015 yr Jag går i väntans tider på att få skjuta första haren för min drever som är 20 månader. Hon har drevtider på ca 1 timme nu innan hon brukar bli bortfintad. Det har varit nääära flera gånger men har inte kommit åt att skjuta. Men snart hoppas jag det smäller!
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Jag går i väntans tider på att få skjuta första haren för min drever som är 20 månader. Hon har drevtider på ca 1 timme nu innan hon brukar bli bortfintad. Det har varit nääära flera gånger men har inte kommit åt att skjuta. Men snart hoppas jag det smäller!VA spännande!! Hoppas vi får hör av dig när det har lyckats..
Publicerat November 15, 201015 yr Så som jag upplever det så gör tyskarna oftast vidare bukter och så gillar de att springa lååååååångt på vägen..Och jag tycker att tyskarna inte är så luriga heller. Hej , Jag är helt ny på denna sida. Jag bor i skåre (1 mil utanför Karlstad) och jagar i Fagerås med mn finskstövartik Meija (drygt 1 år gammal) . Vart jagar du?
Publicerat September 2, 201114 yr Författare Nu är det dax att köra igång stövar´n Har tillgången ser ut att vara god.
Publicerat September 4, 201114 yr jajemen nu är det bara att vara ute synd bara att älg jakten ska ta sån tid så man knappt kan vara någonstans :/
Publicerat September 4, 201114 yr jajemen nu är det bara att vara ute synd bara att älg jakten ska ta sån tid så man knappt kan vara någonstans :/ +1
Publicerat September 24, 201114 yr Egentligen så kanske detta inlägg skulle ligga i "gnälltråden" Men fick mig en fin dag i skogen i dag, kanon väder och allt. Men första gången drevet gick mot mig så vek det av ca 80 meter från mig, inte mycket att säga om det. Men efter 45 minuter så kommer det på nytt ser en skymt av något så jag är beredd. Jepp jösse kommer rakt mot mig, när den är bakom en tuva så gör jag mig beredd när den är bakom nästa tuva så skjuver jag av säkringen och är fit for fight. Då djävlar i mig så piper det i Garminen och nästa gång jag ser haren så har den vänt
Publicerat Oktober 4, 201114 yr Hallå jag håller på o jagar in en unghund på hare..Går väl sådär.Mycket rådjurdrev vill det bli.Hur brukar ni göra när ni tar dom när dom har jagat rådjur? In i bilen och hem? Eller ska man gå till skogs igen o försöka direkt`?
Publicerat Oktober 4, 201114 yr Har en god vänn som har två fina Beaglar som är bra på hare ska ut med han lite längre fram i höst.
Publicerat Oktober 27, 201114 yr Författare Nu blir det harjakt i jämntland ihelgen jag åker idag uppvärmning! tänkte starta henne på jakt prov nästa vecka