Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

harjakt

Featured Replies

Publicerat

post-5858-1283522830_thumb.jpgNu björnjakten klar i den här delen av länet .. Så nu kan man köra med finnstövarn ihelgen. :lol:

Hon måste få upp lite flås till v 38. Då sticker vi till kriberg en vecka å jagar hare.

• Svar 101
  • Visningar 28,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fick förmånen att skjuta min första hare igår =) En stövare och 5 glada gubbar som verkligen jobbade för att jag skulle komma till skott, riktigt kul jaktform!

• Det har blivit några harar för Selma iår framför allt har hon drivit bra och jagat bra ! Ska ut idag det är 10cm snö och -13 så det blir nog en härlig dag i skogen!

• Julharen fixad! Sidasida, Gyttorps röda och ett bra stövardrev. Recept för en lyckad lördag.

Posted Images

Publicerat

...mycket trevlig tråd som uppfunnits här, den har jag väntat på länge och grattis till Jösse !

Har haft lös mina stövare ett antal gånger men inte på den här sidan av 1/9. Imorgon skall dock premiärharen blykammas :rolleyes:

Publicerat

fin hund & fin hare :rolleyes:

Publicerat

haha bra tajmat på en tre timmar qammal tråd :rolleyes:

Publicerat

Ååååhhh vad jag längtar till jag kan börja jaga hare!!!

Har som princip att alltid gå ut på morgonen på harpremiären och skjuta mig en hare men i år blev det inte så... :rolleyes:

Ja, ja. Den som väntar på någonting gott väntar alltid för länge :D

Publicerat

Mycket troligt att det blir upp i arla morgonstund för att se om harpiskan får upp imorgon.

(Nu när jämtvalpen är lite skadad och får vila imorgon. Men på sön tror jag att hon ska få lufta sig igen)

Från fjolåret:

post-4173-1283538192_thumb.jpg

Publicerat

Ja imorgon stryks kopplet!

Publicerat

Underbart att vara igång igen har bara blivit 4 släpp hitills med det har gått skapligt för att vara början på säsongen :) dock ingen skjuten än men de ska nog inte dröja.. måste skjuta bort lite tyskar som bara kuttar på vägarna!!

Publicerat
  • Författare

Är det nån som har haft bra drev ihelgen?

Själv så hade stövarn slag i fyra timmar utan att få upp. Inte likt henne!

Publicerat
Är det nån som har haft bra drev ihelgen?

Själv så hade stövarn slag i fyra timmar utan att få upp. Inte likt henne!

Ett drev i lördags efter drygt 1 timme på slag.

Drev även i måndags efter lång stund på slag. Hare på kornet men jag stod öppet och han inte trycka av innan haren hoppade av....... :ph34r:

Publicerat

I morron blir det harjakt;) på den mark vi tänker jaga så finns det så mycket varg så får hoppas dem är på något annat berg i morron:) Jag själv skulle aldrig släppa min hund där menmen får väl se hur det går :D

Publicerat
  • Författare
I morron blir det harjakt;) på den mark vi tänker jaga så finns det så mycket varg så får hoppas dem är på något annat berg i morron:) Jag själv skulle aldrig släppa min hund där menmen får väl se hur det går :D

Du får skicka ditt jägarn från småstadsliv med 12 hagel bor han inte i trakten :) skämt å sido!!

Jag har järnväg och E4 på min mark men dom ser man på kartan ..Men dom där djuren ser man inte.. Jag förstår din oro jagar ibland i los samma problem där.// Hälsning från en som bor i nordanstig den varg fria kommun :huh:

• 2 weeks later...
Publicerat
Du får skicka ditt jägarn från småstadsliv med 12 hagel bor han inte i trakten :lol: skämt å sido!!

Jag har järnväg och E4 på min mark men dom ser man på kartan ..Men dom där djuren ser man inte.. Jag förstår din oro jagar ibland i los samma problem där.// Hälsning från en som bor i nordanstig den varg fria kommun :P

Hehe ja han bor i alfta;) Nu har jag inte vart ut på länge för det kryllar av de där grå! 2 hundar som blivit dödad nyligen och flera som blivit jagad i området. MVH

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Har haft en underbar höst med stövar än så länge.. Jag undrar en sak..vad skillnaden är att ha drev på en skogshare eller en så kallad tyskhare? Jag har aldrig jagat tyskhare

Publicerat
Har haft en underbar höst med stövar än så länge.. Jag undrar en sak..vad skillnaden är att ha drev på en skogshare eller en så kallad tyskhare? Jag har aldrig jagat tyskhare

Så som jag upplever det så gör tyskarna oftast vidare bukter och så gillar de att springa lååååååångt på vägen..

Och jag tycker att tyskarna inte är så luriga heller.

Publicerat

Jag går i väntans tider på att få skjuta första haren för min drever som är 20 månader. Hon har drevtider på ca 1 timme nu innan hon brukar bli bortfintad. Det har varit nääära flera gånger men har inte kommit åt att skjuta. Men snart hoppas jag det smäller!

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Jag går i väntans tider på att få skjuta första haren för min drever som är 20 månader. Hon har drevtider på ca 1 timme nu innan hon brukar bli bortfintad. Det har varit nääära flera gånger men har inte kommit åt att skjuta. Men snart hoppas jag det smäller!
VA spännande!! :rolleyes: Hoppas vi får hör av dig när det har lyckats..
  • 4 weeks later...
Publicerat
Så som jag upplever det så gör tyskarna oftast vidare bukter och så gillar de att springa lååååååångt på vägen..

Och jag tycker att tyskarna inte är så luriga heller.

Hej ,

Jag är helt ny på denna sida.

Jag bor i skåre (1 mil utanför Karlstad) och jagar i Fagerås med mn finskstövartik Meija (drygt 1 år gammal) .

Vart jagar du?

• 9 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu är det dax att köra igång stövar´n :lol: Har tillgången ser ut att vara god. :D

Publicerat

jajemen nu är det bara att vara ute :D synd bara att älg jakten ska ta sån tid så man knappt kan vara någonstans :/

Publicerat

jajemen nu är det bara att vara ute :D synd bara att älg jakten ska ta sån tid så man knappt kan vara någonstans :/

+1

• 3 weeks later...
Publicerat

Egentligen så kanske detta inlägg skulle ligga i "gnälltråden" :D

Men fick mig en fin dag i skogen i dag, kanon väder och allt.

Men första gången drevet gick mot mig så vek det av ca 80 meter från mig, inte mycket att säga om det. Men efter 45 minuter så kommer det på nytt :D ser en skymt av något så jag är beredd. Jepp jösse kommer rakt mot mig, när den är bakom en tuva så gör jag mig beredd :D när den är bakom nästa tuva så skjuver jag av säkringen och är fit for fight. Då djävlar i mig så piper det i Garminen och nästa gång jag ser haren så har den vänt

• 2 weeks later...
Publicerat

Hallå jag håller på o jagar in en unghund på hare..Går väl sådär.Mycket rådjurdrev vill det bli.Hur brukar ni göra när ni tar dom när dom har jagat rådjur? In i bilen och hem? Eller ska man gå till skogs igen o försöka direkt`?

Publicerat

Har en god vänn som har två fina Beaglar som är bra på hare ska ut med han lite längre fram i höst.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu blir det harjakt i jämntland ihelgen jag åker idag :D uppvärmning! tänkte starta henne på jakt prov nästa vecka :D