Publicerat September 7, 201312 yr Författare Jag har varit ut några ggr med stövlarna. Och har tillgången är riktig bra Idag hade hon ett bra drev på 2.5 timme det gick i ett kör! Även väg trots värmen!
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Säsongens första hare idag, under säsongens andra jakt. Första turen innefattade ett kanondrev i nästan två timmar och denna gång hoppade haren framför pipan efter en dryg halvtimme. Hur går det för er andra?
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Författare För mig har det gått kanon bra i år ,, å bra med hare är det.. Hon har inte letat längre än 10 min för få hitta slag!
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Ja jag har också fått uppfattningen att det är gott om hare. Hon fick upp en ny idag medan jag tog ur den första. Var i Sverige håller du till? Själv jagar jag i Öst-Jämtland.
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Författare Ja jag har också fått uppfattningen att det är gott om hare. Hon fick upp en ny idag medan jag tog ur den första. Var i Sverige håller du till? Själv jagar jag i Öst-Jämtland. Nordostliga delen av gävleborg 5 mil söder om Sundsvall
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Alright! Idag gick det sämre, 5 timmar utan upptag. Något enstaka väckskall men inget med något större engagemang.
Publicerat Oktober 5, 201312 yr har hört att om det är tort så blir det mer hare, för annars kan ungarna frysa ihjäl ganska lätt ? kanske därför det är mycket i år ?
Publicerat Oktober 24, 201312 yr Hur sent på dygnet brukar ni (med framgång) prova att släppa hundarna? Tänkte på de gånger man av olika anledningar inte kan ta sig ut från morgonen.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Hur sent på dygnet brukar ni (med framgång) prova att släppa hundarna? Tänkte på de gånger man av olika anledningar inte kan ta sig ut från morgonen. Hänger på vädret. Torrt eller frusen barbacke. Då är nog den lilla morgonfukten viktig om det ska bli kvar någon vittring. Är det fuktigt men inte regn. Äh då kan det kvitta om du kommer ut mitt på dagen. Nattvittringen ligger kvar ändå. Sen är det inte alls dumt att gå ut i fullmåne i klart väder när det är frostvitt eller snö på marken. Fina drev på natten och vid fullmåne går det att skjuta också.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Alright! Ja nattjakt lät ju inte alls tokigt, det måste provas! Hur går det för er med jakten? Det som för mig började som en god säsong har successivt försämrats. Ute idag igen, inte ett ljud. Senaste svängarna har varit helt händelselösa.
Publicerat November 1, 201312 yr Författare Idag ska stövarn å jag på representasionsjakt jag ska ha 4 markägare med mig.. Var med för 2 år sen då skött dom 2 harar för henne!
Publicerat November 1, 201312 yr Idag ska stövarn å jag på representasionsjakt jag ska ha 4 markägare med mig.. Var med för 2 år sen då skött dom 2 harar för henne!Trimma in henne till veckan nu !
Publicerat December 14, 201312 yr Man får nog skaffa sig en jakträtt bakom huset i omr. där vi bor. Jösse springer in o ut genom trädgården. Jag såg från köksfönstret att vi har spår som korsar varandra från olika riktningar.
Publicerat December 14, 201312 yr Författare Man får nog skaffa sig en jakträtt bakom huset i omr. där vi bor. Jösse springer in o ut genom trädgården. Jag såg från köksfönstret att vi har spår som korsar varandra från olika riktningar. 2013-12-14-435.jpg Skaffa det du så kommer jag med stövarn
Publicerat December 15, 201312 yr Beaglen har fungerat kanon på haren hittills Så länge det inte blir för mycket snö
Publicerat December 15, 201312 yr Skaffa det du så kommer jag med stövarn Ja, det ser väl ut som att jag får göra det. Jakten börjar utanför tomtgränsen just bortom där kojan står nu ungefär. Närmare än så kan man väl inte få jaktmarken???
Publicerat Januari 3, 201412 yr Detta är en populär post. Fick förmånen att skjuta min första hare igår =) En stövare och 5 glada gubbar som verkligen jobbade för att jag skulle komma till skott, riktigt kul jaktform!
Publicerat Januari 26, 201412 yr Författare Det var ett tag jag skrev något vettigt här !Det blev en hel dag i harskogen idag dom har inte var så vanlig den här säsongen ! Ja jag släppte Finnen selma vid halv 8 vid huset massor med harstigar det tog bara 10 minuter så kommer det en hare flygande över vägen och upptag 1minut efter! Det gick bra i 20 minuter sen tapp i 10 minuter och så håller det på i 2 timmar tills haren byter område då började gå bättre ! Hon drev tapp fritt i 2.5 timme på dan ! Jag såg haren 4 gånger på fm sen när jag tänkte skjuta så såg jag inte den nå mer på 5 timmars drev ! Jag koppla henne kvart över 3 då drev hon fortfarande ! Det var svårt att få syn på haren idag pg av terrängen och upplega han gick i! men det är roligt när hunden fungerar Hon gick in med stela ben å la sig i soffan 5.5 mil känns när det var ett tag sen!
Publicerat Februari 8, 201412 yr var med på harjakt idag. riktigt rolig jakt blev en hare och den fick ja med fint på filmkameran så det kommer en film senare i vår
Publicerat Februari 8, 201412 yr var med på harjakt idag. riktigt rolig jakt Blev inget idag på harjakten, en annan gång så...
Publicerat Maj 21, 201411 yr Spännande! När jag får bestämma själv över mitt liv igen om 20-30 år så ska jag en stövare, trädskällare och en vorsteh. Kikar på den när barnen är avlämnade på skola/dagis telefonskrivet