Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

RAD rifle projektet

Featured Replies

Publicerat

Ingen tvekan att ett remington lås är ett bra och prismedvetet val MEN inte speciellt skoj och egentligen är det rätt små pris skillnader.

Hansen låsen har jag aldrig sett men såg väldigt trevliga ut och 703 modellen öppnar helt andra möjligheter då det sväljer några mm till då kan du skaffa fler roliga pipor i framtiden, även andrahandsvärdet blir klart bättre med ett custum lås.

Du ser så lätt skulle jag övertala mig själv och nästa bygge jag gör blir nog på ett custum lås ;)

• Svar 173
  • Visningar 32,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Ingen tvekan att ett remington lås är ett bra och prismedvetet val MEN inte speciellt skoj och egentligen är det rätt små pris skillnader.

Hansen låsen har jag aldrig sett men såg väldigt trevliga ut och 703 modellen öppnar helt andra möjligheter då det sväljer några mm till då kan du skaffa fler roliga pipor i framtiden, även andrahandsvärdet blir klart bättre med ett custum lås.

Du ser så lätt skulle jag övertala mig själv och nästa bygge jag gör blir nog på ett custum lås ;)

Jobbigt värre då man är en sucker för sånt här... Utan speciellt mycket ansträngning så blev jag själv rätt sugen på ett customlås. :lol:

Fast vill man ändå vara Remington-tråkig så går det att öppna upp magasins schaktet lite till. -_-

Publicerat

detta trycke blir det, ganska bra pris.http://www.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2142573&

Publicerat
  • Författare

Imponerade eget bygge,

men jo den där rekylbromsen är ju bara läskig.

/Chris

• 2 weeks later...
Publicerat

Hur kom du på att titta på den tyska dämparen? Såg att torsbo har börjat sälja dom .... Tänkte höra om du hittat nått bra test eller liknande som man kunde få ta del av. Kul projekt för övrigt! Det kommer följas med stort intresse.

Publicerat
  • Författare

Naturalis,

intresset har funnits länge, FMV har för inköp av div vapensystem testat det mesta som jag har fått rapporterat till mig och dessa dämpare har visat sig vara i en klass för sig själva,

dvs tystare, hållbara samt en bra avvägning mellan vikt, material och prestanda.

Det är förmodligen genom Torsbo som jag kommer att göra mitt inköp, men det är faktiskt inte helt klart än, det kan även bli en tysk kontakt som jag har luskat rätt på.

/Christian

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Mina herrar o damer,

stocken har idag hämtats ut från posten jämte underbeslaget,

Skillnaden i produktkvalité jmf Seekins och han den där britten som är vilse i Tyskland är enormt, Sorry Mike men det är sant.

Stocken är i mina ögon väldigt fin, sen var den ju lull-lullad med KWC-kindstöd och ett gäng med hål för att fästa bärremmen i osv.

Noterar att underbeslaget inte omgående passar, någon på MCM har antingen slarvat eller så har man medvetet sparat lite material för att göra inpassningen optimal,

jag kommer att se det som det sist nämnda och vet att den smed som kommer att rodda ihop pangen kommer att se till att det blir bra.

Just det TCU:n är såld, så jag kommer att boka lådan idag också.

Återstår då, verktyg, dämp och trycke.

Efter att ha tagit intryck av Maddog blir det ett Huber trycke som skall beställas asap.

Återkommer med bilder skyndsamt.

/Christian

Publicerat

Kul C att det rör på sig.

Ska bli spännande att se slutresultatet.

Håll oss uppdaterade, om nu inte den där av det andra könet håller dig och dina tankar på annat håll :)

//Wax

Publicerat

Spännande!

Hur länge sedan är det du beställde stocken?

Publicerat

BILD!?! ... för tusan ... :lol:

Trevli `älg på dig plutten!!!

//F

Publicerat
  • Författare

Spännande!

Hur länge sedan är det du beställde stocken?

Fransson- jag köpte den ny av en privat person i staterna, dvs jag förbigick de 4-6 månadernas vänte/leverans tid.

Så för min del blev det att jag smet förbi kön :D

Just nu sitter jag i tfn med Thöger, han bekräftade min beställning och menar på att leverans kan bli i slutet på feb,

jag har beställt en helt svart låda, bulten kommer med gängad ände istället för knopp som tidigare, vilket gör att man fick välja liten eller stor tac knob,

jag bad om en stor så klart. ;)

Då så dämp o trycke kvar.

/Christian

Publicerat

Smidigt!

Själv sitter jag och väntar på nåt gott.

3,5 månader till är senaste budet.

Publicerat

Men hallå bilder va!?. ;) Vad bidde det för låda?

Publicerat
  • Författare

Men hallå bilder va!?. ;) Vad bidde det för låda?

Jag har dejt ikväll, blir nog inga bilder tagna idag inte :P

Lådan ja, en Pierce SA RH repeater, måste säga att man får mycket för pengarna om man köper en sådan.

action.jpg

/Christian

Publicerat

Jag har dejt ikväll, blir nog inga bilder tagna idag inte :P

Lådan ja, en Pierce SA RH repeater, måste säga att man får mycket för pengarna om man köper en sådan.

action.jpg

/Christian

Dejt då bössbygge ska planeras -_- Tycker dom verkar dyr. Eller är det jag som är snål :blush:

Lycka till i kväll då ;)

Publicerat
  • Författare

Mats- det beror ju lite på vad man börjar med o vilka kostnader man lägger ner.

Ny Rem 700:a 6998 kr typ

Beg rem 700 från 3000 kr kanske

Riktning av låsets framkant och klackar torde väl vara min eller hur?

det är +2 000 kr där

Vill man köra en komplett blå tryckning av ett Rem 700 lås hamnar man enligt vad jag förstår på runt 3-3500 kr kan inkludera en stiftning men inte en ny rekylklack

så då har vi en Rem 700 med ordning o reda för vad? min 6 000 kr o max runt 10 000 kr,

sen skall man ha en liten tac knob på bulten och då kostar det 1 000-1 500 kr eller hur?

Summa med minimala åtgärder har man en ok rem 700 för 6 000 kr men mer troligt är att man hamnar någonstans runt 8 000 kr förmodligen lite mer.

En pierce låda är iofs fortfarande dyrare än så, men inte så extremt och den behöver bara kompletteras med ett trycke,

något man kanske ändå skulle köpt till Rem:en?!

Så ja visst det är inte billigt, men det är allt i ett, solid bult också om man gillar sådant, för ett pris som inte är så enormt annorlunda.

Men om man kan göra sina egna arbeten som vissa gör, ja då är det sjukt mycket billigare med en Rem 700:a.

/Christian

Publicerat

Men om man kan göra sina egna arbeten som vissa gör, ja då är det sjukt mycket billigare med en Rem 700:a.

/Christian

Är nog det jag räknar med :blush: Men hur som så är jag ändå sjuk efter en Barnardlåda. Kan inte hjälpas. Den skjuter nog inge bättre än min riktade remmy men custom är ändå custom.

Publicerat

Fint som snus om jag får säga mitt sedan blir andrahandsvärdet säkert betydligt bättre än en påkostat standard lås, känner att jag snart måste bygga något själv :wub:

Vad blir det för eldrör på påken?

Är på jakt med min br den sköter sig fint :D

Publicerat

Riktigt läckert, måste vara ohyggligt tillfredsställande att filura ut, beställa och mecka ihop en riktig "one of a kind"-bössa.

På bilden med lådan är det en smidd rund slutstycksknopp, men du har beställt en tactical?

Publicerat

för några år sedan sa en kompis till mig att han inte visste vad bössbytarsjukan var för något men han var mycket drabbad av bössbyggarsjukan.

detsamma börja sprida sig för mig har beställt en mclennan bara för att kolla varför man inte ska göra det, det är bara att fatta att man bygger mer för kul än funktion.

nästan alla jaktskott jag gjort har handlat om vad som händer i skallen och bössan ligger lite som nr två men jag säger så här.

vem vill lägga sin lön på el, hyra , amorteringar,ränta osv. kör hårt christian.

ps köpte nyss ett trycke med nästan minimal praktisk förbättring mot det gamla för 1850 kr och skröt genast om vilken bra affär jag gjort.

dessa personer ville genast veta vart denna otrolig affär kunde ganomföras.

för mig har det alltid handlat om 100% med jakten och jag är glad att andra tänker likadant.

Publicerat
  • Författare

Är nog det jag räknar med :blush: Men hur som så är jag ändå sjuk efter en Barnardlåda. Kan inte hjälpas. Den skjuter nog inge bättre än min riktade remmy men custom är ändå custom.

Mats- det är ju så att man gärna vill tro att det kommer att slå tätare, men sen om det är sant är ju ganska tveksamt.

Mitt val av låda är mest styrt av nyfikenhet och det enkla att jag kan få en lite "egen" låda.

Barnard är helt klart rock n roll, så viss tycker jag att du skall ha en sådan.

Lars- som det är nu har jag bokat en Shilen match 6 mm pipa i 1:8 stigning, men jag vet inte om det blir den i slutändan, Thöger var lite ivrig i att tala sig varm för en piptillverkare som han importerar på egen hand,

ev får jag ett bra pris på en sådan o då får vi se vad jag beslutar.

Marcus- exakt, bilden är den på en standard låda och de som skall komma nu har gängade handtag istället för den lilla knoppen,

det är fördelen med en lite mindre tillverkare, man beställer en batch med lådor och får dem som man vill ha dem. ;)

Madsen- Det ligger något i det du skriver, å andra sidan, man lever bara en gång o jag har förslösat en massa tid tidigare i livet på sådant som är ok,

men inte vad jag vill ha, så nu blir det som jag vill ha det istället.

/Christian

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jaha- här händer inte mycket, eller jo, men det syns inte,

dagarna tickar ner på tiden för min lådas ankomst till Sverige, det är bra.

Vidare är det bra att jag har ordning på lite magasin till pangen.

Om jag inte har uppdaterat om det tidigare så har jag beställt en ASE UTRA dämp till detta projekt också så den biten är klart, T&B tanken blev för krånglig att realisera.

Angående frågan om ringar har jag valt att avvakta lite, Spuhr har tydligen en produkt på G som jag kommer att vara intresserad av att ta del av och med anledning av det så inväntar jag dem lite för att se om de ger vad jag vill ha.

Återstår gör trycke/skena till pangen-

Till mitt underprojekt, aka "Thumper" har jag idag bokat en Rem 700:a låda iofs med tillhörande pipa i 308 Win en BDL med träkolv samt att jag har beställt en Mcmillan Edge kolv från deras "specials" del,

detta beslut fattade jag efter att jag klargjort att det med lätthet går att ta ur kolven för ett underbeslag med magasinslösning samt att deras väntetid på dessa kolvar nu är lite över 4 månader.

Återstående på detta projekt är en hög med saker, bland annat 358:a pipa, val av märke o längd osv, verktyg, dämpare (A-Tec ligger dock extremt högt upp på listan), öppna rikmedel (Där det finns ett litet sidospår att återkomma till) som kan skönjas över en dämpare, (Herr Berg har en lösning på detta som inte är utesluten) val av montage osv.

Det kan tom bli som så att det blir lite deals med mig själv om optiken men det är som sagt mycket oklart därvid än.

Ett par bilder för att visa vad jag strävar efter,

TIMBER%20WEB.jpg

remington_700_mountain_rifle_1_sm.jpg

Min kolv från staterna är svart och jag överväger eventuellt för frågan om vad som är "jägarmässigt" att låta den fortsätta att vara det och sedan köra lådan och pipan med en brun eller mörkgrön färg.

/Christian

Publicerat

Mina två drömmar när det gäller praktiska studsare, vackert helgröna.

Brockman's Premier Practical Rifle

prem_prac_rifle.jpg

Brockman's Classic Practical Rifle

mod_70.jpg

Brockmansrifles.com