Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

RAD rifle projektet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Herbert- ja du har rätt,

grönt är skönt och ser bra ut, tack för inspirationen.

/Christian

• Svar 173
  • Visningar 32,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Hej Christian

Jag är ganska säker på att du blir väldigt nöjd med Piercelådan,tight och bra.

Är tämligen säker på att det är ett bra köp med en sån låda.

Visst kostar dom en del men i det långa loppet tycker jag att det är värt pengarna som det kostar.

Om min br blir kvar så kommer jag att låta öppna upp den för magasin.

Mvh Jocke

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jocke- det är helt klart så anser jag att du skall spara på den pangen och sedan låta öppna lådan för matning.

Nåja- jag har fått mitt tillstånd för lådan som jag skrev i en annan tråd, efter lite tursamheter har pipan kommit att justeras till att bli en Krieger istället för en Shilen,

tror iofs inte att det har någon avgörande betydelse men Krieger pipan kommer att vara snabbare tillhanda också vilket är glädjande. De delar jag har kvar, trycke och skena har jag inte helt löst,

jag har fått lån/köpa ett trycke av Mike här och jag arbetar på att få fram ett Hubertrycke, men de har jag inte lyckats med än, skena har jag helt enkelt lagt ute lite krokar på men inte kommit att landa på någon som tilltalar mig, prismässigt eller formmässigt.

Drevjaktspangen å andra sidan, där har jag kommit att selektera om, det blev en McM HTG/Adj TXT, eller med andra ord en HTG med justerbart kindstöd, textur i handgreppen och på framstocken o en tan, oliv,grey marble,

jag slår vad om att den liknar en bakfyllespya men det rör mig inte, urtagen för DBM och med flush cups på sidorna kommer den att vara smidig att bära.

Så här ser en slik stock ut i GAP camo för den som fnular på vad jag skriver om

DSCN0735-Copy.jpg

/Christian

Publicerat

Drevjaktspangen å andra sidan, där har jag kommit att selektera om, det blev en McM HTG/Adj TXT, eller med andra ord en HTG med justerbart kindstöd, textur i handgreppen och på framstocken o en tan, oliv,grey marble,

jag slår vad om att den liknar en bakfyllespya men det rör mig inte, urtagen för DBM och med flush cups på sidorna kommer den att vara smidig att bära.

/Christian

Men snälla Christian, detta har ju resonerats om sååå många gånger och du har fortfarande inte greppat det :huh: Du kan ju inte skriva ett sånt inlägg utan bilder eller länkar.

Eller gör du det bara för att retas lite?

:lol:

Du gör som vanligt väl begrundade val och jag betvivlar inte ett ögonblick att stocken blir kalasbra för ändamålet.

Men jag vill fortfarande se bilder ;)

EDIT:

Jag var lite för snabb att hugga där, sorry :blush:

Publicerat
  • Författare

Hehe- även jag börjar att lära mig..

:D

/Chris

Publicerat

För oss mindre vetande DBM, flush cups?

Publicerat
  • Författare

För oss mindre vetande DBM, flush cups?

DMB som de borde stå= Detachable magazine bottom, eller på ren svenska underbeslag för löst magasin, i detta fall AISC magasin.

Flush cups=remfästen med snabbfästning, sådana man trycker på i centrum och de ploppar loss.

/Chris

Publicerat

Jag som tyckte jag var seriös med mitt bygge av 6xc.

Men när jag läser detta så ser jag att jag har ju tagit massa genvägar och mitt "bygge" är i princip bara ett hopplock :D

Ser framemot att träffa dig och din nya bössa på banan i framtiden. (saknar även en baksäck :P )

Publicerat
  • Författare

Mmmm den där baksäcken är nog allt bra billig numera,

du har förmodligen tjänat in den i tålamod ;)

Projekt pang, jodå, det känns som att man kan gå all in eller köra light, detta är all in och det ökar väl iofs kravet på mig att faktiskt kunna skjuta saken sen när den är klar.

Tänk om jag fortsätter att skjuta som tidigare?! Det skulle inte vara bra alls.

/Christian

Publicerat

Du kommer inte till Stålboda imorgon kanske?? Eller har du nån bössa att skjuta med övh?

Ja men det är ju kul med allt det kring själva bygget med tankar och ideer.Kanske ska man ta och bygga nått nytt snart, varför inte pipa om den ena Ruger ettan i typ 6xc eller nått ^_^

Publicerat
  • Författare

Klart att jag har pang,

6,5x47Lapuan är iofs inte helt utan en del frågetecknen men den duger att panga med, angående stålis imorgon är det dåliga odds på det för tillfället men saker ändras efterhand så uteslutet är det inte.

/Chris

Publicerat

Vi saknade dig på banan idag!

6,5x47? Har du nån "vanlig" kalber över huvudtaget? :ph34r::rolleyes:

Själv så fick jag inviga min "fusk" bygge på mid-range avstånd idag och kan bara säga att Mr Stenroos VET hur man skruvar ihop en bössa :D

Hade det inte varit skit bakom kolven och fel i tabellen så hade det kunnat bli riktigt bra.

Nu blir det lite väl OT men jag lägger ändå in en bild på "resultatet" från skjutningen

ee62011112053391a.jpg

Publicerat

Har det hänt nått nytt Christian?

Publicerat
  • Författare

Bra frågan,

inte mycket framsteg här inte,

stocken för drevjaktsprojektet ligger förmodligen på posten,

"We attempted to deliver your item in SWEDEN at 6:41 am on March 02, 2011." enligt USPS

så det är ju bra,

angående pipor och lådan så har de inte kommit till Sverige respektive Åland än så där måste jag medge en viss besvikelse för egen del,

men jag kan ju trösta mig med att jaga en rem 700:a låda här hemma istället. Nu när min husqvarna faktiskt är såld kan jag lägga min energi på att hitta en sådan.

Just nu är det frågan om trycke som det är störst fokus på, det är ju kontakten mellan mig o vapnet.

Selekteringen därvid är inte klar, Huber, Shilen, jewell samt ev Timney tactical är dem som är av intresse.

jag har ännu inte sökt reda på någon med en 358 Win rivare än och samma sak gäller för pipa så det kan bli det som blir nästa vända av prylar att lura på.

Förresten är det någon som har två rem 700 skenor (SA) att sälja så är de intressant,

det samma gäller verktyg för 358 Win.

Den som är tålmodig vinner, eller i varje fall är han kvar sist för att se utfallet.

/Christian

Publicerat

Ska du bygga två bössor på en ggn? Har missat detta :blush:

En i den eminenta kalibern 6xc och den andra i 358?

Om det är så så var det mindre bra, för det betyder att jag har konkurans på att söka beggmarknaden efter en rem 700SA :rolleyes:

Jon Persson kanske har en 358 rivare?

Finns väl en IOR skena med ringar på blocket till SA?!

/Janne

Publicerat
  • Författare

Jupp så är det Janne,

en långhållsskytterigg huvudsakligen för skytte och en drevjaktspang för de där gyllene tillfällena i livet.

/Christian

Publicerat

Kul!

358 är mycket intressant kaliber som jag funderat på en del.

/Janne

Publicerat

Jag har ett Jewell HMR trycke som ligger i bra och ha lådan även funderat att byta bort min titan 7-08 samt 7br även den med Jewell trycke.

Så det kan finnas lite godis att köpa om jag hittar på något nytt projekt själv :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Jag har ett Jewell HMR trycke som ligger i bra och ha lådan även funderat att byta bort min titan 7-08 samt 7br även den med Jewell trycke.

Så det kan finnas lite godis att köpa om jag hittar på något nytt projekt själv :rolleyes:

Det där är ju typ höjden av försmädlighet,

men det är klart, jag är bara ett PM och ett erbjudande bort, det är klart att bekanta som jag ser kanske inte borde köpa grejer av varandra men jag tror att vi kan förbise det i just detta fall.

Men jo då, jag är intresserad.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Inga erbjudanden som har landat än i min inbox,

denna har dock anlänt till Sverige,

IMAG0425.jpg

IMAG0426.jpg

för att bara konstateras, smutt, färgen är rent av snygg, visst lite bajsfärgad kanske men det klarar jag.

Vid en viss eftertanke är de inte helt olika mina två stockar,

det är kanske kul i sig,

matchade riggar, är det något för framtiden?

IMAG0390.jpg

/Christian

Publicerat

Lilla julafton

Publicerat

Den ser väldigt trevlig ut, den stocken!

Publicerat

Najs! :wub:

Publicerat
  • Författare

:)

Jupp den var något av en chansning som förefaller komma att falla väl ut.

I like it too.

/Christian

Publicerat

Får man fråga vad du fick ge för kolven med frakt och allt? Ser riktigt trevlig ut i vart fall! :wub: