Hoppa till innehåll

Projekt 6,5-06/6XC/6,5x55


Lars

Recommended Posts

nu är pelarna färdiga! den främre är på bild en och den bakre blir en special. ska tillägga kanske att dom ska ju anpassas också till rätt längd det glömde jag skriva :rolleyes:post-4259-1255807625_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Lars

    126

  • maddog

    28

  • bulan

    27

  • eskimo1

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Riktigt snygga bitar även dem som inte kommer att synas he´båda gott :mad: Rejält glapp i pelarna gillar jag så man slipper fundera att bultarna tar rekyl så var inte för noga :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt snygga bitar även dem som inte kommer att synas he´båda gott :huh: Rejält glapp i pelarna gillar jag så man slipper fundera att bultarna tar rekyl så var inte för noga :rolleyes:

jo nog glappar dom alltid de behöver du inte vara orolig för :o ja snygg å snygg vetifan men kortet blev bra i allafall :mad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jodå det kommer den nog att göra..det är ju bra komponenter så förutsättningar finns att det blir en tätskjutare :D nu har jag lämnat virket lite grovt utifall det ska ändras någonstans tyckte det var lite bättre så än att ta bort för mycket virke :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är bössan hos smeden för att färdigställas förhoppningsvis är det inte långt bort med första provskjutningen B)

Har även vägt den och vågen stannade på 6,3kg utan fästen och optik det känns rätt lagom för bössan är hanterbar och förhoppningsvis blir även rekylen det. Har även köpt fästen till den idag det blev Optilock med baser då dessa enkelt kan justeras till lämplig tilt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo att bedöma hur rakt det är på en bild är väl inte så lätt men är rätt säker att det blir bra. Förhoppningsvis smäller det väldigt snart :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kan nästan sätta min högra hand på att det är 99.9% rakt. det låset är nämligen riktat av en herre som som nog har byggt några av svea rikes mest tätskjutande bössor :D;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Åker till smeden imorgon var bara throat som skulle fixas när han ringde idag :P Tror han löst detta utan mina laddverktyg annars får det göras imorgon hoppas kunna visa lite tavlor med hål i snart förhoppningsvis inget pappaer mellan hålen då steg ett blir att testa lite laddningar i 100meter bänk :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såja då är bössan hemma :blush:

post-857-1257975962_thumb.jpg

Ska nu bädda och byta ringar för low var enda som fanns hemma men dessa är ungefär 1mm för låga så kikaren ligger bara löst i ringarna på bilden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såja då är bössan hemma :D

post-857-1257975962_thumb.jpg

Ska nu bädda och byta ringar för low var enda som fanns hemma men dessa är ungefär 1mm för låga så kikaren ligger bara löst i ringarna på bilden.

Dock är det två st stora problem med denna bössan som jag måste få lyfta här.

1) Det är en vänsterbössa...

2) Det är INTE min!! :blush:

Grattis till en ohyggligt vacker skapelse!

Shit vilken vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha känsla den ger mig!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dock är det två st stora problem med denna bössan som jag måste få lyfta här.

1) Det är en vänsterbössa...

2) Det är INTE min!! :blush:

Grattis till en ohyggligt vacker skapelse!

Shit vilken vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha känsla den ger mig!!!

Jasså vacker har ändå finishen innestående hos kolvmakaren då det skall skjutas lite först för att se om jag önskar några ändringar på stocken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såja då är bössan hemma :D

post-857-1257975962_thumb.jpg

Ska nu bädda och byta ringar för low var enda som fanns hemma men dessa är ungefär 1mm för låga så kikaren ligger bara löst i ringarna på bilden.

trevligt, ska bli kul att tävla mot den och umeås andra giftiga bössor den 22a vi syns då.

men vad är det jag ser lars är ena frysen tom, har finnen börjat bli gammal. :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gött mos Lars!

Lacka den rackarn mattsvart så ser den ut som en storebror till min 590:i.

Det är ju verkligen en suverän låda att bygga på, att det sen är Stefan som styrt upp felen gör saken inte sämre. Fick ju nått så inni helvitti grymt resultat med min pang.

Skall bli riktigt trevligt att få se vad den går för, mtp skytten så lär jag väl få en del stryk men jag har tålamod... Gubbhjärnan börjar ju åldras baklänges efter 50 nånstans och då blir det ett jätteskutt ner till typ 5-10år vilket torde rubba skjutförmågan rejält varpå du sen får stryk tebax. <_<

Skämt åsido, se nu till att producera träffbilder så vi får nått mer att dräggla över.

/R

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lars mfl-

En nyfiken typ som jag är,

har jag hittat en klon på din pang,

2005_0808RIFLES0126.JPG

En vänster pang i 6,5-284 Win avsedd för F-class open class.

Nåja det var bara en ren reflektion.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja den var rätt lik men jag har inte sett den tidigare så kan inte beskylla mig för kopiering, min åsikt är att kikarfält och F-class är väldigt lika och saknar inte den taktiska locken :P

Lite svårt att se på bilden men visst verka det som att den har en justerbar undersida som ligger i baksäcken? även jag har funderat lite på den lösningen men tänkte börja utan och skaffa en säck med höga öron istället.

Har nu laddat upp en stege och ska försöka hinna bädda den ikväll men jobbar 06-18 hela helgen så vet inte om det hinns med något skytte, men det funkar faktiskt riktigt bra att skjuta med en ficklampa framme vid tavlan så det kanske blir lite mörkerskytte i helgen <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lars,

det är nog ingen som tror, eller beskyller dig för att kopiera, i varje fall inte jag, utan snarare är det så att funktionen styr formen och den funktion du söker tarvar denna form,

ja efter vad jag har kommit att kunna läsa på Barnards hemsida där jag stal bilden är det ett alurör som är justerbart i höjd för baksäcken.

En ficklampa som lyser upp målet måste väl räcka för en skarpskytt som dig, natt eller dag är irrelevant. <_<

Jag tyckte bara att det var kul att en pang från andra sidan klotet var snarlik din egen.

/Chrisitian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ska bli kul att höra hur den går! jag tror det blir kanoners på långhållen ;) hoppas pipan är en sån okänslig typ som sväljer det mesta så du slipper all jäkla laborering kring laddningar osv så du kan börja skjuta omgående så du kan börja röra runt i grytan på toppjaktscuppen :ph34r: ! blev den väldans topprank lars?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lars mfl-

En nyfiken typ som jag är,

har jag hittat en klon på din pang,

2005_0808RIFLES0126.JPG

En vänster pang i 6,5-284 Win avsedd för F-class open class.

Nåja det var bara en ren reflektion.

/Christian

ser giftig ut den pjäsen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ska bli kul att höra hur den går! jag tror det blir kanoners på långhållen :) hoppas pipan är en sån okänslig typ som sväljer det mesta så du slipper all jäkla laborering kring laddningar osv så du kan börja skjuta omgående så du kan börja röra runt i grytan på toppjaktscuppen :) ! blev den väldans topprank lars?

Japp har laddat upp en stege med Scenar 123or och en laddning med GT 130 hoppas hinna testa dessa snart, bara lite problem då det inte finns något krut i stan hade en burk N160 som är från 92 känns inte så roligt att börja med den :wub: toppcupen duger nog 6bren rätt bra till också tror denna kommer till sin rätt när det blåser småspik över fälten och målen står på 600+.

Den är inte toprank men jag funderar att kapa ned undersidan på framstocken något för den ligger rätt högt i stödet och det blir lite problem att fästa benstöden framför stocken som den ser ut nu :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp har laddat upp en stege med Scenar 123or och en laddning med GT 130 hoppas hinna testa dessa snart, bara lite problem då det inte finns något krut i stan hade en burk N160 som är från 92 känns inte så roligt att börja med den :wub: toppcupen duger nog 6bren rätt bra till också tror denna kommer till sin rätt när det blåser småspik över fälten och målen står på 600+.

Den är inte toprank men jag funderar att kapa ned undersidan på framstocken något för den ligger rätt högt i stödet och det blir lite problem att fästa benstöden framför stocken som den ser ut nu :blush:

haha det krutet är nog lite töört :P ok det anade mig att den skulle ligga lite högt.men som sagt det finns ju att ta av om man säger så vilket ju är meningen! :) tror scenaren kommer skjuta som en dröm i röret ser med spänning fram emot en fältrapport ! jag blev så rackarns sugen själv att bygga en fältpjäs att planerna har satt igång inför nästa säsong och om jag får tebakas jobbet är det spikat :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...