Hoppa till innehåll

Projekt 6,5-06/6XC/6,5x55


Lars

Recommended Posts

Jag har inte riktigt bestämt någon låda men kravet är vänster och rostfritt blir väl Tikka eller Remington även om det skulle vara skoj med ett customlås men det blir både dyrt besvärligt och framförallt lång väntetid vilket mitt tålamod inte gillar.

Jo visst var XC bössorna grymma i vinterligan men planen var bestämd redan innan fjaskot där ;)

Ha ha!.. Jag skulle gissa på att du är dubbelt så nöjd med insatsen som jag är trots att det inte direkt gick superbra för dig heller. :lol:

Är du på hugget att införskaffa en donatorbössa så lovar jag att hålla utkik så gott jag kan. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Lars

    126

  • maddog

    28

  • bulan

    27

  • eskimo1

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ha ha!.. Jag skulle gissa på att du är dubbelt så nöjd med insatsen som jag är trots att det inte direkt gick superbra för dig heller. :lol:

Är du på hugget att införskaffa en donatorbössa så lovar jag att hålla utkik så gott jag kan. ;)

Håller på att smida planer på en ny Tikka Varmint 6,5x55 men är givetvis intresserad av någon begagnad rostfri Tikka eller Remington med spaken på vänster sida

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har äntligen tagit mig för att köpa nya hylsor till bössan efter att tröttnat på blandade plockhylsor

måste passa på att ge en eloge till Skytteprecision vilken servis dem har fick hylsorna levererade samma dag då han var på väg norrut med massa prylar :D

Ska bli skoj att testa Lapuas 30-06 hylsor dessa var för tjocka i halsen för att gå i mitt patron läge så har nu svarvat 20st som ska skjutas ut imorgon

post-857-1270120468_thumb.jpg

Har även fått tag i ett lås för ett nytt långhållsbygge det ska bli spännande

Låset ser ut så här men med spaken på andra sidan

post-857-1270120541_thumb.jpg

Hylsan blir denna som ska få 6,5-06 att blekna ordentligt ^_^

post-857-1270120593_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

trevligt, jag är nästan nära att göra samma sak gillar att ha fin hylsor för tävlingbruk skriv gärna vad du kommer fram till.

ps vart är stefan.

maddog som skriver från tövabos dator.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

trevligt, jag är nästan nära att göra samma sak gillar att ha fin hylsor för tävlingbruk skriv gärna vad du kommer fram till.

ps vart är stefan.

maddog som skriver från tövabos dator.

Jag ska hålla dig underrättad Lapua hylsorna verkar fina tycker hattarna går lätt redan från början i normas dessa var betydligt trängre och perfekt att kunna svarva ett rejält skär på halsarna dessa mäter nu 7,41

Stefan är i Afrika och jagar, fick ett sms idag han hade skjutit en springbock och någara jakaler

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska hålla dig underrättad Lapua hylsorna verkar fina tycker hattarna går lätt redan från början i normas dessa var betydligt trängre och perfekt att kunna svarva ett rejält skär på halsarna dessa mäter nu 7,41

Stefan är i Afrika och jagar, fick ett sms idag han hade skjutit en springbock och någara jakaler

perfekt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja kommer att göra allt som står i min makt för att inte upprepa fadäsen

Stryk av en TRG tog hårt på min manlighet :P

.416 ringer det några klockor...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På,

a, är det en Tikka klon ie ett Jalonen lås som Rikard pekat ut,

b, är jag förlorad men gissar på att det är något runt 8 mm typish,

kanske en 8 mm-06 AI?

Mest är jag imponerad av att den ser så "rätt"ut, patronen alltså.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, ok. 338 Lapua då?

Grattis du vann just min 1a april tävling som jag anordnade då det var lite tråkigt på jobbet :rolleyes:

April-April din duktiga sill :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:rolleyes:

Tyckte väl inte att en magnum är riktigt "du" :blush:

Förnedrar du mig lika hårt i nästa tävling vi möts gör jag verklighet av denna bössa

för det byggs en sådan till en jag känner :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har nyss varit på banan och testat Lapua hylsorna och dem sköt på samma ställe som Norma och dessutom så pass bra att jag var nöjd efter 11 skott, behöver inte skjuta dem ett varv innan utan kan lita på dem redan första varvet som det verkar...

Började med 6skott på 300

post-857-1270297830_thumb.jpg

Sedan 5skott på 500

post-857-1270297861_thumb.jpg

Här ser ni en utskjuten och en ny formad även ögat har svårt att se skillnad

post-857-1270297918_thumb.jpg

Har kalibrerat dem skjutna hylsorna och hattlägen går lika tungt det verkar lovande Normas bruka det kännas skillnad på redan efter en smäll. Börjar bli mera förtjust i kalibern för varje gång nu måste nog köpa en pipa till eller spara på denna för enbart tävling då den nu passerat 1000 skott :rolleyes:

Problemet är att jag sålt 6br;en och blir stående med endast denna bössa för skytte ett tag nu så risken att jag nöter iväg sista livet innan det är något nytt klart är överhängande <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

japp nu blir det lapua för hela slanten känner jag.

laddade du på lite eller var det en medium laddning.

Vo 970 med 123or får väl klassas som medium

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...