Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago Galne sa:

Dagsnoteringning i syd, 25-27sept! De har alltså behandlat ca4v inkomna sen den 12/11-18, det går sakta bakåt... 

Lämnade in 8/9 och blev kontaktad från Göteborg(reg väst) 5/12, tillhör reg syd. Hade blivit knappt 13 veckor då. Då ville dom ha komplettering med pluggningsintyg på en gammal halvautomat( fanns inte något i registret). Fick sen en massa frågor om 2 av klass 1 bössorna(har fler än 2 klass 1)?. Inskjutningsavstånd och vilka kikare-förstoringar jag har på dom. Hade redan lämnat motiveringar på samtliga vapen o pipor i ansökan. Säljaren skulle fixa pluggningsintyg via vapenhandlare. Var ett ärende hos vapenhandlaren den 7/12 och då skulle dom fixa intyget till senast 19/12. Prata med en säljare som jag tidigare handlat vapen av o han skulle försöka fixa intyget snabbare. Dom har inte hörts av ännu?. Det är inte bara Bylingen som har väntetider?

• 2 weeks later...
  • Svar 2,2k
  • Visningar 269,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Idag kom licensen på ny förvärvet, ansökan inlämnad i oktober, ca 14v mao!:blink:

Publicerat

Och jag väntar fortfarande på min som skickades in 15/11.
Lär väl dröja ngn månad till

Publicerat

Vi ha då en jäkla tur som tillhör region mitt. 1v eller nån dag till ligger det på här. ? Så jag förväntar mig rassel i licenslådan innan onsdag eftersom jag lämna ansökan hos polisen i måndags... ? 

Oj! Få editera mig själv här! IDAG låg licensen i lådan... 4 dagar alltså! ? En dag längre än jag fick vänta i januari ifjol... Börjar dom tackla av? ?

Publicerat
6 hours ago HuggyBear sa:

Vi ha då en jäkla tur som tillhör region mitt. 1v eller nån dag till ligger det på här. ? Så jag förväntar mig rassel i licenslådan innan onsdag eftersom jag lämna ansökan hos polisen i måndags... ? 

Oj! Få editera mig själv här! IDAG låg licensen i lådan... 4 dagar alltså! ? En dag längre än jag fick vänta i januari ifjol... Börjar dom tackla av? ?

Är lite skillnad mellan 4dagar och 14veckor. :down: Tänk om alla hade haft det så bra som du...

Publicerat
2 minutes ago Galne sa:

Är lite skillnad mellan 4dagar och 14veckor.  Tänk om alla hade haft det så bra som du...

Ja man ha verkligen tur där. Lite märkligt är ju att en annan i samma region väntat 2v å ännu inte fått sin licens... ?

• 2 weeks later...
Publicerat
På 2019-01-18 at 20:39 HuggyBear sa:

Ja man ha verkligen tur där. Lite märkligt är ju att en annan i samma region väntat 2v å ännu inte fått sin licens... ?

Stackarn, borde verkligen klaga :)

Själv fick jag min licens i fredags, så totalt 10v blev väntan, inte alls farligt med tanke på att det dessutom var en massa röda dagar över jul/nyår.

Så nu väntar jag bara på att Marcus åker söderöver med pangen sen ska den skjutas in och monteras kikarsikte innan den får göra premiär på ngn åtel eller smygjakt på dovhjort, dock så lär jag väl missa smygjakten då säsongen snart är slut, på just dov alltså

Publicerat

Han som väntat 2v visade sig vara affären som klantat sig så nu äre ordning på torpet. ?

Dov å kron är fina vilt man skulle vilja prova jaga fler ggr där det är bättre tillgång än där jag varit...

• 2 years later...
  • 2 weeks later...
Publicerat
23 minutes ago Ken1 sa:

Fick licensen på 22an idag.... Hade fan glömt bort den. Tog ju bara 16 veckor på dagen 😲🙄😲🙄

På en söndag! När har postnjord börjat med postutdelning på en söndag??? Inte i Kalix i alla fall.:sad:

Publicerat
2 minutes ago lsjonsson sa:

På en söndag! När har postnjord börjat med postutdelning på en söndag??? Inte i Kalix i alla fall.:sad:

Varit bortrest den kom i fredags 💋

Publicerat
18 minutes ago Ken1 sa:

Varit bortrest den kom i fredags 💋

Ok! Då kom du hem till något att glädjas över!:)

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Fick licensen på 22an idag.... Hade fan glömt bort den. Tog ju bara 16 veckor på dagen 😲🙄😲🙄

Vad för 22a hade du köpt?? 🤔🧐

Publicerat
26 minutes ago Galne sa:

Vad för 22a hade du köpt?? 🤔🧐

En anschuts

Publicerat
16 hours ago Ken1 sa:

En anschuts

Så otroligt nice, 22LR eller wmr? /C 

Publicerat
59 minutes ago Christian N sa:

Så otroligt nice, 22LR eller wmr? /C 

En lr toppade den med en Redfield 4-12x40 dot. 

20210913_135753.jpg

Publicerat

Äkta myspys, RWS subsonic när man verkligen vill gosa till det.. iofs gör även win en sub som kan fungera, i de fall crimpen håller fast kulan, bara att känna efter, de som är lösa är för avfångning. /C 

Publicerat
5 minutes ago Christian N sa:

Äkta myspys, RWS subsonic när man verkligen vill gosa till det.. iofs gör även win en sub som kan fungera, i de fall crimpen håller fast kulan, bara att känna efter, de som är lösa är för avfångning. /C 

Det blir RWS high Speed HP. Har sett dom skjuta bra i Mikes och det kanske blir lite mindre vindavdrift på öin 😁

Publicerat

Mindre drop, mycket bra verkan. /C 

Publicerat
53 minutes ago Christian N sa:

Mindre drop, mycket bra verkan. /C 

👍👍👍👍

Publicerat
2 minutes ago Ken1 sa:

👍👍👍👍

Vill man ha subbar så är CCI HP-Quiet segmented mycket trevliga.. :whistling::ph34r:

Publicerat
6 minutes ago Galne sa:

Vill man ha subbar så är CCI HP-Quiet segmented mycket trevliga.. :whistling:

Om man får dem att skjuta är dem grymma! Annars är win subbar outstanding i effekt. 150+är det SK som gäller

Publicerat
11 minutes ago hs_merkel sa:

Om man får dem att skjuta är dem grymma! Annars är win subbar outstanding i effekt. 150+är det SK som gäller

Har använt en del winchester sub i min anchultz och jag har inget att klaga på i effekt, det ända dåliga är att dom tog slut på senaste kommunuppdraget och ingen handlare i närheten har dom hemma..

Publicerat
2 hours ago hs_merkel sa:

Det skjuter väldigt väl i min CZ455, men var även en liten hint till @Ken1då jag köpte dem av honom då han sålde sin förra 22lr.. :D