Publicerat Januari 8, 20197 yr 3 hours ago Galne sa: Dagsnoteringning i syd, 25-27sept! De har alltså behandlat ca4v inkomna sen den 12/11-18, det går sakta bakåt... Lämnade in 8/9 och blev kontaktad från Göteborg(reg väst) 5/12, tillhör reg syd. Hade blivit knappt 13 veckor då. Då ville dom ha komplettering med pluggningsintyg på en gammal halvautomat( fanns inte något i registret). Fick sen en massa frågor om 2 av klass 1 bössorna(har fler än 2 klass 1)?. Inskjutningsavstånd och vilka kikare-förstoringar jag har på dom. Hade redan lämnat motiveringar på samtliga vapen o pipor i ansökan. Säljaren skulle fixa pluggningsintyg via vapenhandlare. Var ett ärende hos vapenhandlaren den 7/12 och då skulle dom fixa intyget till senast 19/12. Prata med en säljare som jag tidigare handlat vapen av o han skulle försöka fixa intyget snabbare. Dom har inte hörts av ännu?. Det är inte bara Bylingen som har väntetider?
Publicerat Januari 17, 20197 yr Idag kom licensen på ny förvärvet, ansökan inlämnad i oktober, ca 14v mao!
Publicerat Januari 18, 20197 yr Och jag väntar fortfarande på min som skickades in 15/11. Lär väl dröja ngn månad till
Publicerat Januari 18, 20197 yr Vi ha då en jäkla tur som tillhör region mitt. 1v eller nån dag till ligger det på här. ? Så jag förväntar mig rassel i licenslådan innan onsdag eftersom jag lämna ansökan hos polisen i måndags... ? Oj! Få editera mig själv här! IDAG låg licensen i lådan... 4 dagar alltså! ? En dag längre än jag fick vänta i januari ifjol... Börjar dom tackla av? ?
Publicerat Januari 18, 20197 yr 6 hours ago HuggyBear sa: Vi ha då en jäkla tur som tillhör region mitt. 1v eller nån dag till ligger det på här. ? Så jag förväntar mig rassel i licenslådan innan onsdag eftersom jag lämna ansökan hos polisen i måndags... ? Oj! Få editera mig själv här! IDAG låg licensen i lådan... 4 dagar alltså! ? En dag längre än jag fick vänta i januari ifjol... Börjar dom tackla av? ? Är lite skillnad mellan 4dagar och 14veckor. Tänk om alla hade haft det så bra som du...
Publicerat Januari 18, 20197 yr 2 minutes ago Galne sa: Är lite skillnad mellan 4dagar och 14veckor. Tänk om alla hade haft det så bra som du... Ja man ha verkligen tur där. Lite märkligt är ju att en annan i samma region väntat 2v å ännu inte fått sin licens... ?
Publicerat Januari 28, 20197 yr På 2019-01-18 at 20:39 HuggyBear sa: Ja man ha verkligen tur där. Lite märkligt är ju att en annan i samma region väntat 2v å ännu inte fått sin licens... ? Stackarn, borde verkligen klaga Själv fick jag min licens i fredags, så totalt 10v blev väntan, inte alls farligt med tanke på att det dessutom var en massa röda dagar över jul/nyår. Så nu väntar jag bara på att Marcus åker söderöver med pangen sen ska den skjutas in och monteras kikarsikte innan den får göra premiär på ngn åtel eller smygjakt på dovhjort, dock så lär jag väl missa smygjakten då säsongen snart är slut, på just dov alltså
Publicerat Januari 28, 20197 yr Han som väntat 2v visade sig vara affären som klantat sig så nu äre ordning på torpet. ? Dov å kron är fina vilt man skulle vilja prova jaga fler ggr där det är bättre tillgång än där jag varit...
Publicerat September 1, 20214 yr Polisen i regionen har fullt upp nu. Drygt 2600 ansökningar ligger och väntar på handläggning. https://sverigesradio.se/artikel/manga-fortfarande-utan-vapenlicens-infor-algjakten
Publicerat September 12, 20214 yr Detta är en populär post. Fick licensen på 22an idag.... Hade fan glömt bort den. Tog ju bara 16 veckor på dagen 😲🙄😲🙄
Publicerat September 12, 20214 yr 23 minutes ago Ken1 sa: Fick licensen på 22an idag.... Hade fan glömt bort den. Tog ju bara 16 veckor på dagen 😲🙄😲🙄 På en söndag! När har postnjord börjat med postutdelning på en söndag??? Inte i Kalix i alla fall.
Publicerat September 12, 20214 yr 2 minutes ago lsjonsson sa: På en söndag! När har postnjord börjat med postutdelning på en söndag??? Inte i Kalix i alla fall. Varit bortrest den kom i fredags 💋
Publicerat September 12, 20214 yr 18 minutes ago Ken1 sa: Varit bortrest den kom i fredags 💋 Ok! Då kom du hem till något att glädjas över!
Publicerat September 12, 20214 yr 1 hour ago Ken1 sa: Fick licensen på 22an idag.... Hade fan glömt bort den. Tog ju bara 16 veckor på dagen 😲🙄😲🙄 Vad för 22a hade du köpt?? 🤔🧐
Publicerat September 13, 20214 yr 16 hours ago Ken1 sa: En anschuts Så otroligt nice, 22LR eller wmr? /C
Publicerat September 13, 20214 yr 59 minutes ago Christian N sa: Så otroligt nice, 22LR eller wmr? /C En lr toppade den med en Redfield 4-12x40 dot.
Publicerat September 13, 20214 yr Äkta myspys, RWS subsonic när man verkligen vill gosa till det.. iofs gör även win en sub som kan fungera, i de fall crimpen håller fast kulan, bara att känna efter, de som är lösa är för avfångning. /C
Publicerat September 13, 20214 yr 5 minutes ago Christian N sa: Äkta myspys, RWS subsonic när man verkligen vill gosa till det.. iofs gör även win en sub som kan fungera, i de fall crimpen håller fast kulan, bara att känna efter, de som är lösa är för avfångning. /C Det blir RWS high Speed HP. Har sett dom skjuta bra i Mikes och det kanske blir lite mindre vindavdrift på öin 😁
Publicerat September 13, 20214 yr 53 minutes ago Christian N sa: Mindre drop, mycket bra verkan. /C 👍👍👍👍
Publicerat September 13, 20214 yr 2 minutes ago Ken1 sa: 👍👍👍👍 Vill man ha subbar så är CCI HP-Quiet segmented mycket trevliga..
Publicerat September 13, 20214 yr 6 minutes ago Galne sa: Vill man ha subbar så är CCI HP-Quiet segmented mycket trevliga.. Om man får dem att skjuta är dem grymma! Annars är win subbar outstanding i effekt. 150+är det SK som gäller
Publicerat September 13, 20214 yr 11 minutes ago hs_merkel sa: Om man får dem att skjuta är dem grymma! Annars är win subbar outstanding i effekt. 150+är det SK som gäller Har använt en del winchester sub i min anchultz och jag har inget att klaga på i effekt, det ända dåliga är att dom tog slut på senaste kommunuppdraget och ingen handlare i närheten har dom hemma..
Publicerat September 13, 20214 yr 2 hours ago hs_merkel sa: Om man får dem att skjuta är dem grymma! Annars är win subbar outstanding i effekt. 150+är det SK som gäller Det skjuter väldigt väl i min CZ455, men var även en liten hint till @Ken1då jag köpte dem av honom då han sålde sin förra 22lr..