Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat
23 minutes ago Sun Flower sa:

Japp! Man måste ha flera... 

Nädå, jag fick en bra deal på en 6,5a som inte gick att motstå. Nu jävlar ska det skjutas älg. :woot:

Vilken klok man! 

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat
22 minutes ago Sun Flower sa:

Japp! Man måste ha flera... 

Nädå, jag fick en bra deal på en 6,5a som inte gick att motstå. Nu jävlar ska det skjutas älg. :woot:

Gör det inte... Du kommer bara att ångra dig när den ligger där och du inser att ni måste få ut den ur skogen också. ;) 

Publicerat

Nej fy faen. En sexochenhalva duger knappt till något... Har jag läst

I dimmigt och tjockt väder där det är lite motstånd i luften går den knappt igenom pappälgen

Och Oryx kan du knappt skjuta en katt med

Skulle aldrig köpa en sån      ;););)

Publicerat
7 minutes ago Dansken sa:

Nej fy faen. En sexochenhalva duger knappt till något... Har jag läst

I dimmigt och tjockt väder där det är lite motstånd i luften går den knappt igenom pappälgen

Och Oryx kan du knappt skjuta en katt med

Skulle aldrig köpa en sån      ;););)

Ja och att skjuta svensk bepansrad gris är ju otänkbart, grisen kommer inte ens känna att någon skjuter på den. Än mindre ta skada förutom hörselskador då möjligtvis.

Publicerat

Tackar ödmjukast för allas omtanke. Tack och lov så är det en m96:a jag skaffar så den kommer ändå explodera i ansiktet på mig om jag skjuter så jag slipper släpa! :thumbsup::whistling:

Publicerat
10 hours ago Dansken sa:

Det är ett lokalt fenomen. Du kan få namn på dom orter m/96 exploderar i PM om du inte har listat det ut själv. Här i trakterna håller dom.

Jodå, jag har förstått att fenomenet är lokalt. Men härikring verkar de hålla enligt en säker källa...

Publicerat

Har skjutit den gamla Vulcan 139 grain i min CG63 Som ska göra 870 m/s i 70cm pipa. Gick lite trögt att öppna och tändhatten var ganska platt. +30C. Men höll gjorde de och skött fint gjorde dem med. Nog många m96 som går till armering pga att dem exploderar, Synd då många är rätt fina och har mycket charm över sig. 

Nu låter man som 85+ typB)

S

Publicerat

Grabben har just fyllt 18 så jag passade på att skriva över tre vapen och en dämpare på honom. Dessutom ansökte jag om att han skulle få förvara vapen i annans bostad (min).

La ansökningarna på brevlådan fredagen den 10 mars på kvällen. Mottagare var polismyndigheten Stockholm. Igår, tisdag den 29 mars ramlade alla licenser plus tillståndet ner i brevlådan.

18 dagar inklusive postgång och tre helger!! Inte illa alls tycker jag med tanke på att det många som skjuter och kastar tegelsten i huvudstaden nu för tiden :)

Publicerat
1 hour ago Farfar sa:

18 dagar inklusive postgång och tre helger!! Inte illa alls tycker jag med tanke på att det många som skjuter och kastar tegelsten i huvudstaden nu för tiden :).

Kanske just därför.  Dom börjar bli oroliga och tror att vi skall komma till undsättning B).

Publicerat

Hur ligger handläggningstiden till i Uppsala nu för tiden? Om nån som har lite koll.

Publicerat
1 hour ago strävhår sa:

Hur ligger handläggningstiden till i Uppsala nu för tiden? Om nån som har lite koll.

Übersnabba för en månad sedan iaf (inom veckan)!

Publicerat
1 hour ago strävhår sa:

Har väntat i drygt två veckor på en licens nu...så segt som attan med andra ord! :D

Publicerat

Det lät ju betydligt roligare än de 10 veckorna som nån hota med, tackar. Lämna in på en Atec carbon 2:a idag som är tänkt att vara inskjuten till 1:a maj, helt troligt alltså.

Publicerat
1 hour ago strävhår sa:

Det lät ju betydligt roligare än de 10 veckorna som nån hota med, tackar. Lämna in på en Atec carbon 2:a idag som är tänkt att vara inskjuten till 1:a maj, helt troligt alltså.

Jag har inte fått licensen än så jag vågar inte ropa hej än. :ph34r:

Hörde dock i höstas av handläggaren att det skulle ligga på ca. 10 veckor men då damp licensen ändå ner efter drygt två veckor. Men jag kan hojta till när denna kommer så vet vi...

Publicerat

Hopplöst det känns...

Publicerat
På 2017-03-30 at 15:12 strävhår sa:

Min senaste - från inköpstillstånd till riktig licens - tog en vecka. Och då hade de glömt fylla i serienumret på min licens. Det problemet löste sig på 24 timmar med ett mail.

• 2 weeks later...
Publicerat

11 dagar, så idag skickas pappiren till ljuddämpare.nu.

Publicerat

Halland eller distrikt väst (antar jag) tog 9 arbetsdagar senaste licens. Under mina 13 år som frekvent bössbytare har jag ALDRIG upplevt så kort handläggningstid. Bra jobbat Plisen :thumbsup:

Publicerat

6v för mig, förstagångs sökare. En bock, en 30-06 och en 22lr. Region bergslagen, dom sa ursprungligen att det kunde ta allt mellan 8-12v. Så det var en positiv överraskning :wub:

Publicerat

Fick en licens på en ljuddämpare idag. 9 arbetsdagar tog det inkl postgång. Dämpare nr 2 med fullt skåp för övrigt, inget klydd med motivering etc. Allt detta i region väst :blink:

Publicerat

Betalde den 28/3 och fick licensen idag. 16 dagar om jag räknat rätt. Första licensväntan jag räknat i dagar och inte i veckor eller månader... :thumbsup:

Publicerat

Då var en ny licensansökan inskickad. Får se hur lång tid det tar den här gången.