Publicerat Januari 25, 200818 yr Skumt att den inte gick att få upp på google ??? Har själv laddat upp betydligt större filmfiler dit, utan problem.
Publicerat Januari 25, 200818 yr Författare Oftast när det blir så, så beror det på att uppladdningshastigheten är för långsam.Kan ni ladda upp på andra sidor? Ex photobucket eller google? Nej alltså hemma kan jag inte göra något alls.. Lyckades komma åt nån knapp eller nåt som gör att jag inte ens kan se filmer direkt på internet utan måste ladda ner dom först. Samma sak med filer jag ska ladda upp. Går inte på datorn hemma. Ska jag skicka filer via mail måste jag göra det via outlook express eller vad det heter. Via hotmailen funkar det inte. Så det är nog någon inställning det handlar om i första hand för mig. Men trots mina tidigare elitkunskaper( : överdrift ) inom it och datorer så har jag inte lyckas hitta problemet. Säkerhetsnivån= ok + alla andra inställningar jag kan tänka mig. Det det skulle kunna vara är att jag har nån brandvägg som blockerar skiten utan att jag kan hitta nån brandvägg. Nu blev det mycket skit på en gång här. menmen ;P
Publicerat Januari 25, 200818 yr Författare hippo testa youtube annars? Har ingen aning om hur stora filer man kan tanka upp där, men testa!
Publicerat Januari 25, 200818 yr Nu tycker jag att det blivit lite "trådkapning" här Skapa gärna en annan tråd där ni kan diskutera filmupplägg ........ i denna tråd diskuterar vi "sälja/ta bort hunden....varför?" Nåja, tyckte att det var dax för mig att ge mig in i denna diskussion. Jag som person skulle ha väldigt svårt för att omplacera eller ta bort en hund som inte är jaktduglig. Dock så är jag även av den åsikten att livet är för kort för att ha dåliga jakthundar. Hur nu dessa två resonemang går ihop. : Jag är en sådan person som nästan bara av att tänka att om ungefär 4-5år börjar det vara dax för slutet för min nuvarande pärla börjar gråta :'( Ja jag är lite blödig jag vet! : Jag har ännu inte råkat ut för att äga en dålig jakthund. (peppar peppar) Försökte tänka mig in i vad jag skulle göra. Min första tanke var AVLIVA. Då vet jag med säkerhet att hunden har det bra och inte lider. Samtidigt är det ju grymt om det är en ung och trevlig hund. Tror att jag inte skulle kunna sätta ut en hund på annons, utan ska jag omplacera så ska det vara någon i min närhet som jag känner och har pejl på vad det är för sorts människor. Fakta är ju att om jag ändå behåller hunden + köper några nya, så är det ju med största sannolikhet på de duktiga jakthundarna jag lägger ner mesta delen av min tid och då har ju den "dåliga" hunden det ju inte heller så bra Men som sagt det är lätt att säga att jag skulle göra si eller så......när det väl kommer till kritan så är jag som sagt rätt så blödig så jag skulle väldigt svårt att lämna ifrån mig min bästa vän. Det är nog svårt när den är sjuk/gammal och man ändå vet att man gör det för hundens bästa. Man vet att man är egoistisk om man har den kvar, men har ändå svårt att ta steget att släppa taget! Sån är jag iaf! :-
Publicerat Januari 25, 200818 yr Författare Inlägget du skrev ser ut som taget ur min hjärna. Komplimang eller inte men så är det. Blödig jame.
Publicerat Januari 25, 200818 yr Visst är det så Ella, att ta bort en gammal trotjänare svider värst, men det får aldrig gå ut i lidande för hunden, där måste man stålsätta sig lite om man nu inte har någon som kunde gjort det åt en. Jag har inte upplevt jämtas inlägg som hårda, mer åt att hålla schaman i handen under tiden, alla får ha en åsikt och går man ut i ett inlägg som moderator så räknar jag med att det nämns och inte tvärtom
Publicerat Januari 25, 200818 yr Inlägget du skrev ser ut som taget ur min hjärna. Komplimang eller inte men så är det. Blödig jame. Som sagt så är det hur jag personligen känner. Måste bara tillägga att jag tycker inte att dom som placerar om sina hundar gör fel. Tvärt emot är det strongt gjort och det är ju med hundens bästa i åtanke (hoppas jag iaf). Visst är det så Ella, att ta bort en gammal trotjänare svider värst, men det får aldrig gå ut i lidande för hunden, där måste man stålsätta sig lite om man nu inte har någon som kunde gjort det åt en. Det får deffenitivt inte gå ut i lidande för hunden. Saken är ju faktiskt den att man vet redan från den dag man hämtar hunden som 8v valp att någon gång kommer "sista dagen". Förhoppningsvis när hunden är upp mot 12-13år men den kan komma betydligt tidigare. Det vet man aldrig! ...........och går man ut i ett inlägg som moderator så räknar jag med att det nämns och inte tvärtom Pertan: Utveckla gärna vad du menar med detta?
Publicerat Januari 25, 200818 yr Pertan: Utveckla gärna vad du menar med detta? Jag brukar de få gånger jag skriver som moderator underteckna med: // Jämta i egenskap av moderator Tror det är så Pertan menar.
Publicerat Januari 25, 200818 yr Jag brukar de få gånger jag skriver som moderator underteckna med:// Jämta i egenskap av moderator Tror det är så Pertan menar. Exakt så!
Publicerat Januari 25, 200818 yr Tidigare så har jag en (1) gång siktat på jycken min med bössan, hon var då lite mer än 2 år gammal och jagade helt uruselt dvs ingen som helst jaktlust. Den gången ringde jag hem till tanten och sa att jag kommer ta mig f-n bara hem med kopplet idag...........Ursinnig som jag var efter otaliga timmar i skogen med "lilla Ferdindand" som hellre luktar på blommorna. Frugan fick mig att förstå att om jag sköt så behövde jag heller inte komma hem...... : Detta tänker jag mycket på och tackar gudarna för att jag ringde hem och räknade till 10 innan..... Hunden är i det närmaste super nu när hon närmar sig 6 år, jäkligt sen i sin jaktutveckling.......Men vilken lydnand Lugnare och trevligare hund får man leta efter. En till hund kommer komma in i mitt hushåll och skulle den hunden jaga bättre och de två hundarna inte gå ihop, ja då får gammelhunden bli omplacerad :'( Dock blir det hos nära och kära så jag får träffa henne så ofta vi kan. Nu vet jag att det inte kommer bli nåt problem med andra hundar då min jycke är den snällaste och fogligaste man kan träffa på....Finns flera på detta forum som kan intyga detta ;D Det är väl bara Jansson67:s Sally som e lite hmmm avig!? mot henne ;D Så vad vill jag säga? Det är mycket tanke bakom ett beslut att göra sig av med en jycke innan man gör det,ALLA möjligheter bör vara uttömda. Däremot SKALL dessa jyckar inte gå vidare i avel. //Roggman66
Publicerat Januari 25, 200818 yr Tidigare så har jag en (1) gång siktat på jycken min med bössan, hon var då lite mer än 2 år gammal och jagade helt uruselt dvs ingen som helst jaktlust. Den gången ringde jag hem till tanten och sa att jag kommer ta mig f-n bara hem med kopplet idag...........Ursinnig som jag var efter otaliga timmar i skogen med "lilla Ferdindand" som hellre luktar på blommorna.Frugan fick mig att förstå att om jag sköt så behövde jag heller inte komma hem...... : Detta tänker jag mycket på och tackar gudarna för att jag ringde hem och räknade till 10 innan..... Skulle tro att rätt många inte så bra jakthundar har matte eller familjens barn att tacka för att de inte förpassats till de sälla jaktmarkerna i ung ålder Skulle jag själv skaffa en jakthund och den inte blev något duglig så tror jag nog att flickvännen skulle se till att jag fick dras med den tills den dog av ålderdom eller en olyckshändelse :- Den skulle förmodligen bli världens äldsta hund med min tur... Det är nog till att se till att hunden kommer från så bra linjer som möjligt så att man inte är dumsnål där.
Publicerat Januari 25, 200818 yr Det är nog till att se till att hunden kommer från så bra linjer som möjligt så att man inte är dumsnål där. Absolut det bästa som skrivits i den här tråden. Har haft eller har fem devrar två taxar och en wachtel genom åren och en har varit mindre bra resten har mer eller mindre hållit championklass, sen att inte en drever kan bli ch på bara rådjur är en annan femma. Men så har jag lagt ned mycket tid på att välja valp och aldrig snålat! mats
Publicerat Januari 26, 200818 yr Har nog upplevt alla varianter i den här tråden, en del själv, en del i bekantskapskretsen. Efter nästan 20 år med tax vet jag hur det känns att sitta i veterinärens väntrum och bara vänta på stunden för avlivning. Nu har det bara varit fråga om sjukdom utan bot, och för att förkorta ett lidande, men det har varit några av mina jobbigaste stunder i livet. Skulle aldrig kunna tänka mig att avliva en fullt frisk hund för att den inte är någon stjärna i skogen. Har på nära håll upplevt jägare som skjutit hunden i skogen för att den varit kass när det i själva verket var den som höll i bössan som inte var lämplig hundägare. En av mina strävhårstaxar blev aldrig någon kanon i spårlöpan efter rådjuren men i stället kom han att bli en av de duktigaste eftersökshundar jag haft. Det behöver inte bli en soffvärmare eller hundgårdsnötare av den som inte springer efter och skäller. Jag har haft mer än en jaktchampion men min "spårare" är den hund jag fortfarande saknar mest. Där jag bor nu i norra Dalarna har jag en granne vars båda gråhundar står i hundgården från tidig morgon till sena kväll och skäller, skäller och skäller... Skulle tro att de är lösa utanför hundgården max 1 till 2 veckor per år. Med den sortens hundhållning hinner det nog aldrig bli någon stjärna ens av det bästa ämne. I hundsängen hos mig ligger nu 2 engelsk setterhanar. Båda är omplaceringshundar från Norge. Den ena fick jag som 2-åring, den andra som 1,5 -åring. Den ena omplacerad pga jobbsituation och ensamstående husse, den andra för att hans husse funderade på avlivning för att hunden kissade på sig! Tänker inte dra hela den historien, men idag, ett halvår senare är han en helt "Kissfri" hund. Båda hundarna har stamtavla, är till viss del jakttränade och utställda. Hos mig hoppas jag att de har fått den trygghet och stabilitet i tillvaron en hund har rätt till. Att vi inte har kommit så långt i jaktträningen tillsammans än, är en annan historia.