Publicerat Juni 23, 200619 yr Kul att så många här är intresserade av skeet. Det är det roligaste skyttet som finns!! ;D Nu till ämnet. Ett sätt att öka intresset vore att arrangera fler tävlingar i "Nationell skeet". Framför allt borde allsvenskan i N-skeet och N-trap återinföras.
Publicerat Juni 25, 200619 yr De e välan just det! Tävlingar o töcke gör att Svensson inte kommer till banan! De räcker att såna som jag e med o skjuter för då vågar fler va med!!! Jag var med o sköt KM för nå vecka sen. ;D Gick inte vidare till final : Men kul va de ändå ;D OBS! Ska välan tillägga att avsikten var inte att tävla förmin del.
Publicerat Juli 4, 200619 yr De e välan just det! Tävlingar o töcke gör att Svensson inte kommer till banan!De räcker att såna som jag e med o skjuter för då vågar fler va med!!! Jag var med o sköt KM för nå vecka sen. ;D Gick inte vidare till final : Men kul va de ändå ;D OBS! Ska välan tillägga att avsikten var inte att tävla förmin del. Nu vet inte jag var du skjuter men i värmland har vi inte tävlingar så ofta så att "Svensson" inte får chansen att träna på banorna. Det verkar vara många som tror att de blir mobbade om de inte träffar ett visst antal duvor, men så är inte fallet. Skulle vilja påstå att de rutinerade skyttarna mer än gärna hjälper nya skyttar, det har iaf jag upplevt.
Publicerat Juli 6, 200619 yr Ett sätt att öka intresset vore att arrangera fler tävlingar i "Nationell skeet". Vad är det för fel på olympisk då?
Publicerat Juli 7, 200619 yr 24-22-20 i går. Var det nerverna som ställde till med den bommen?? :-*... skämt å sido, jä*ligt bra skjutet! i tisdags gick det relativt bra, 19-18-18 har jag det för att det blev... Imorrn är det en Trapp tävling i Piteå, hade tänkt dit bara för att testa...nån mer som har tänkt dit??...anmälan mellan 9:00 och 9:45...
Publicerat Juli 8, 200619 yr 24-22-20 i går. Sånt vill vi inte höra > Har nu lessnat då bössan inte vill som jag o dessutom snärtar han till mig i varje smäll! Nån som har telefonnr, länk eller tipps på bra kolvmakare norr om dalälven??? Finns många som kan fixa en kolv men de ska även va duktiga på att hjälpa till med inpassning!! Alla tipps e MKT VÄLKOMNA just nu.
Publicerat Juli 21, 200619 yr Därför att det är svårt att inte bomma ;D Jag tror att grabbarna i Sunderbyn inte skulle behöva skämmas framför vanliga kastare, tror ingen skulle bli bättre än dem på på "jakt" bara med att träna själv. Det är inget att hyckla om de där grabbarna med sm märken lär vara ena h-vetes "jaktskyttar". De må vara "präglade" om man ska kalla det så, men jag tror de skjuter ner duvorna vart de än går omkring på banan och vare sig det är torn eller låda slumpmässigt! Dom som är duktiga i skytte kallas för "proffs" som ett själsord, varför det? det är jägare som tror dom själva för proffs och det törs de inte visa!!!!!! Sitta i Sunderbyn och titta på när de som kan skjuta är nog en billig lektion i skytte... Jag vet inte vad som är bästa jaktträningen och för vem?, men för ripjägaren i kiruna lär inte höga fasaner vara det bästa eller???!!! Bäst borde väl vara att skjuta så mkt som möjligt på det som "liknar" det man själv jagar??! Att gå till en bana där det finns nån som visar och tipsar är nog bättre än att nöta på själv i en grusgrop, i början i alla fall.
Publicerat September 19, 200619 yr Jag tycker verkligen att det är jättekul att skjuta skeet! Provade att skjuta lite nordisk trap när jag just tagit min examen men det var supertråkigt.. Skeet verkar vara min grej så här långt. Hoppas att kunna prova på lite sporting senare också, vår sportingbana är inte i drift tyvärr. tittar man noga så ser man träffarna på bilderna.
Publicerat September 19, 200619 yr Jamen det såg ju skitkul ut Wifie! Ingen usel mentor heller ser jag ;D ;D Vart ruskigt sugen nu, hinner inte nu i höst, men kommande sommar kör jag gärna iväg till banan där ni håller till och skjuter med er!! Givetvis så ska du då få svinga en Comfort, en väl använd sådan, såg att jag hade en massa blod på kolven efter helgens aktiviteter med kråkorna.. Dock en liten varning därvidlag.. Comforten upplever jag som lite svårskjuten på skeet, vet inte varför. Bara skjutit en gång men den korta kolven ställde till det för mej så det gick inte så bra som det kan gå. Däremot när jag sköt sporting och ffa på jakt så går den ruskigt bra!!!! Troligen så har du kortare armar än jag och då torde det gå utmärkt för dej med de snabba låga duvorna.... Fina träffar, man såg dem utan problem! Mvh!
Publicerat September 19, 200619 yr Banan har stängt 25'e augusti här uppe (samma dag som man fick licensen på hageln > ), men har hunnit skjuta endel i grusgropen med egen kastare. Köpte en såndär billig champion som visade sig fungera utmärkt för lite hobby skytte då och då. Ett plus är ju att man enkelt kan variera sitt skytte om man vill Första gången gick det perfekt med frånflygande duvor, en annan dag sköt jag snett frånflygande och det gick katastrofalt, provade två olika bössor men inte gick det bättre? Märkligt nog gick det bättre med Rio jaktammunition än med S&B övningsplugg ??? Mvh Jonas
Publicerat September 19, 200619 yr Ja det var roligt! Här kommer bild på mentorn själv också med skaplig rökstrut och finfin träff ;D Hoppas att han inte blir sur för att jag lägger ut den.. Jag sköt faktiskt bättre med Benellin för ett par veckor sedan, trots att den sparkar mer och är lättare, kan bero på att jag var så "hungrig" vid det tillfället kanske. Mickes teori. Så jag tror som sagt fortfarande att Comforten som att sitta som en smäck ;D Ser fram emot att träffa dig (och Comforten) till våren! Kanske man får träffa fru Hipshot då också? Jamen det såg ju skitkul ut Wifie! Ingen usel mentor heller ser jag ;D ;D Vart ruskigt sugen nu, hinner inte nu i höst, men kommande sommar kör jag gärna iväg till banan där ni håller till och skjuter med er!! Givetvis så ska du då få svinga en Comfort, en väl använd sådan, såg att jag hade en massa blod på kolven efter helgens aktiviteter med kråkorna.. Dock en liten varning därvidlag.. Comforten upplever jag som lite svårskjuten på skeet, vet inte varför. Bara skjutit en gång men den korta kolven ställde till det för mej så det gick inte så bra som det kan gå. Däremot när jag sköt sporting och ffa på jakt så går den ruskigt bra!!!! Troligen så har du kortare armar än jag och då torde det gå utmärkt för dej med de snabba låga duvorna.... Fina träffar, man såg dem utan problem! Mvh!
Publicerat September 19, 200619 yr jag vill också fortsätta skjuta nu i höst! Vår bana har bara öppet lördagarna nu i september sen stänger de... HUR ska jag kunna vänta till i vår med att panga??!! Micke (maken alltså) har en kastare men vi har ingenstans att vara... Jag tror att just sidoduvorna är bland de svåraste... Banan har stängt 25'e augusti här uppe (samma dag som man fick licensen på hageln > ), men har hunnit skjuta endel i grusgropen med egen kastare. Köpte en såndär billig champion som visade sig fungera utmärkt för lite hobby skytte då och då. Ett plus är ju att man enkelt kan variera sitt skytte om man vill Första gången gick det perfekt med frånflygande duvor, en annan dag sköt jag snett frånflygande och det gick katastrofalt, provade två olika bössor men inte gick det bättre? Märkligt nog gick det bättre med Rio jaktammunition än med S&B övningsplugg ??? Mvh Jonas
Publicerat September 19, 200619 yr Ja det var roligt! Här kommer bild på mentorn själv också med skaplig rökstrut och finfin träff ;D Hoppas att han inte blir sur för att jag lägger ut den.. Jag sköt faktiskt bättre med Benellin för ett par veckor sedan, trots att den sparkar mer och är lättare, kan bero på att jag var så "hungrig" vid det tillfället kanske. Mickes teori. Så jag tror som sagt fortfarande att Comforten som att sitta som en smäck ;D Ser fram emot att träffa dig (och Comforten) till våren! Kanske man får träffa fru Hipshot då också? ;D ;D ;D Hysteriskt roligt att se "Swedish riflemen, Mr NO SHOTGUN SHIT!" svinga på ;D ;D ;D ;D ;D Misstänker att han kan försöka spela lite purken och förorättad av denna inläggning men det ska du bara lugn ignorera ;D ;D ;D Detta med "hungrig" kan gott och väl stämma. En lätt bössa kräver lite mer aggresivt skytte, du måste helt enkelt ligga på lite mer. Där tjänar du på ngr gram extra i piptyngd vilket, som av en händelse, Comforten har ;D Helt klart ska vi hitta på något och ska vi skjuta lerduvor så tror jag att Fru Hipshot skulle bli tämligen purken om hon inte kunde hänga på. Dessutom så torde Wilda, dottern, då ha hunnit växa i hörselskydden. Vi testade Peltor Kids igår men de var på tok för stora än.. Wilda upplevde sin andra andjakt igår nämligen. Jag hade henne i bärsele när jag körde hund i två viltvatten, gick geschwint! Mvh!
Publicerat September 22, 200619 yr Hon heter möjligtvis inte Benelli i andranamn? Wilda upplevde sin andra andjakt igår nämligen. Jag hade henne i bärsele när jag körde hund i två viltvatten, gick geschwint!Mvh!
Publicerat September 22, 200619 yr Nej faktiskt inte ;D ;D Alexandra Madeleien.. Du en grej, fått en inbjudan genom en kompis att skjuta sporting i Haninge eller Huddinge under hösten.. de skulle såvitt jag fattat ha öppet hela vintern. Vet du vilken bana det är? Vi lurar lite på att köra dit på skoj och testa iaf.. Ja inte hustrun och jag utan jag o den här killen som fått inbjudan. Han har precis köpt en Benelli Centro och behöver skjuta rätt mycket med den för att komma i form.. Kan det vara något? I så fall så lär vi säga till när det är dags om det blir något, jag är generellt lite skeptisk till såna där äventyr under jaktsäsong. Fått beviljat att gå ned till halvtid vilket ger rätt goda möjligheter till dessa äventyr ;D ;D Mvh!
Publicerat September 23, 200619 yr ;D ;D ;D Hysteriskt roligt att se "Swedish riflemen, Mr NO SHOTGUN SHIT!" svinga på ;D ;D ;D ;D ;D Misstänker att han kan försöka spela lite purken och förorättad av denna inläggning men det ska du bara lugn ignorera ;D ;D ;DMvh! Avslöjad ;D Till mitt försvar skall sägas att jag endast sköt för att min kära hustru skulle slippa skjuta ensam......... Jagar dock fortfarande uteslutande med kula !!!!! Både haninge och huddinge har öppet under vintern,spelar ingen större roll för oss vilken bana det blir,har nära till bägge. /Micke
Publicerat September 23, 200619 yr Låter svinkul!! Ring jättegärna! Nej faktiskt inte ;D ;D Alexandra Madeleien..Du en grej, fått en inbjudan genom en kompis att skjuta sporting i Haninge eller Huddinge under hösten.. de skulle såvitt jag fattat ha öppet hela vintern. Vet du vilken bana det är? Vi lurar lite på att köra dit på skoj och testa iaf.. Ja inte hustrun och jag utan jag o den här killen som fått inbjudan. Han har precis köpt en Benelli Centro och behöver skjuta rätt mycket med den för att komma i form.. Kan det vara något? I så fall så lär vi säga till när det är dags om det blir något, jag är generellt lite skeptisk till såna där äventyr under jaktsäsong. Fått beviljat att gå ned till halvtid vilket ger rätt goda möjligheter till dessa äventyr ;D ;D Mvh!
Publicerat September 23, 200619 yr Jag har haft öppet skeetbanan uppe i puoitak hela sommaren men det är inte många som hittat dit. Tänker börja skjuta på valborgsmässoafton nästa år. Jag har röjt upp med röjsåg och håller på att försöka få ett antal gruslass dit upp. Vi har skjutit nationell skeet för att göra det enklare. Jag tror att skeet är bättre skytteträning för jakt än trap. Får vi flytta banorna till kavaheden och göra ett skyttecentrum där så tror jag att det kommer att bli ett uppsving för skyttet i Gälivare Malmberget. Tyvärrr så hänger allt på kommunpolitiker och med den normala betonghäcksmentalitetet så kommer det nog att ta ett antal år och fina middagar innan det händer något. Det har redan tagit minst 5 år och några tjänstevägsmissar som fördröjt allt. Flexibilitet inom kommun och stat verkar vara okända begrepp. Det handlar om två miljoner totalt eller omsatt till reella värden två inställda fotbollsmatcher i barselona med regeringsflyget för Bosse Ringholm.
Publicerat September 23, 200619 yr Lär väl göra det.. Kompisen anordnade en jakt som köptes av ngn "sportingchef" på någon av de banorna och de hade sjukt skoj.. Sportingchefen lovade fritt skytte eller nåt på hans bana givet att han fick hänga med en morgon under uven i vår.. Deal tyckte kompisen... hmm tyckte jag. Skit samma, en morgon torde man stå ut speciellt om sportingbanan är kul! Vet ffa inte vilken bana det är. Kompisen har köpt en Benelli Centro och väntar på att få hem den. När den är hemma så ska idioten ut och träna på lerduvor först sen vågar han köra till sportingbanan.. begriper inte det där riktigt om jag ska vara ärlig, han är duktig på att pilla ned duvor och änder så varför han ska träna på lerduvor innan han kör till en sportingbana övergår mitt förstånd.. Men så är han från norrland med.. Nehe nu ska jag åka och kontrollskjuta studsaren, lutar åt grisjakt i morgon kväll. Mvh!
Publicerat September 25, 200619 yr Tja, troligtsvis..det var sista skottet jag missade ;D Och en del skriver att 8.ans platta är onödig.. ??? Känns inte onödig om man är full dit, blir snabbt ganska svår.. ;D
Publicerat September 25, 200619 yr Den är helt onödig, känns som man måste nöta in den eller något.. Gillar den inte! Mvh!
Publicerat September 25, 200619 yr Har man lärt sej den så kan man den,fast visst är den onödig,håller jag helt med om ;D