Publicerat Augusti 19, 201510 yr Detta är en populär post. Tagen ur en annan vinkel. Om jag inte missminner mig var detta första ripan för Pippi En bra hund vilar när det blir paus
Publicerat Augusti 31, 201510 yr Detta är en populär post. http://www.jaktsidan.se/ipb/gallery/image/3264-dsc-0177/ Vet inte vad jag gör för fel? Bilden är rätt väg i min dator men när jag ska lägga upp den är den felroterad. Provade att lägga in den i galleriet och vända den rätt men då är den rätt när man klickar upp den men fel före det. Sen tillåter tydligen inte forumet att man hämtar bilden därifrån... Nåja. Med tanke på det varma vädret premiär dagarna och den dåliga föryngringen av skogshöns så gjorde jag bara en kort sväng efter morkulla i onsdags. Hade ett komplett fågelarbete då hon stod stramt, resning och med efterföljande apport men inte förrän jag varit fram och klappat om hunden. Vill inte skicka på apport direkt för att riskera en knallapportör. I det här fallet var det inte heller nödvändigt då morkullan dog i skottet. Lite kött men roliga fåglar tycker jag.
Publicerat Augusti 31, 201510 yr Detta är en populär post. Som synes ligger gärna en Pointer tillsammans. Tydligen har de inte läst jordbruksverkets skrivelser om hur stor en liggplats ska vara. Svarthunden har bättre koll
Publicerat September 1, 201510 yr Detta är en populär post. Är man strävhårig vorsteh får man jobba för brödfödan. Två apportörer på sju bössor. Kul kväll!
Publicerat September 1, 201510 yr Är man strävhårig vorsteh får man jobba för brödfödan. Två apportörer på sju bössor. Kul kväll!Rackarns så roligt!
Publicerat September 3, 201510 yr Är man strävhårig vorsteh får man jobba för brödfödan. Två apportörer på sju bössor. Kul kväll! Och just där blev jag grymt avundsjuk. inte på hundmaterialet först och främst men på tillgången på sjöfågeljakt. Har aldrig haft förmånen att ha jaktmarker som bjuder några mängder sjöfågel. Har bara fått skjuta någon enstaka då tillfället gett sig. Är bara att gratulera. Roligt då hundarna kommer till full användning också.
Publicerat September 3, 201510 yr Och just där blev jag grymt avundsjuk. inte på hundmaterialet först och främst men på tillgången på sjöfågeljakt. Har aldrig haft förmånen att ha jaktmarker som bjuder några mängder sjöfågel. Har bara fått skjuta någon enstaka då tillfället gett sig. Är bara att gratulera. Roligt då hundarna kommer till full användning också. Bjudjakt! Ungefär antalet änder jag skjuter per säsong på mina marker...:-)
Publicerat September 15, 201510 yr Bjudjakt! Ungefär antalet änder jag skjuter per säsong på mina marker...:-) Som sagt - avundsjuk Torde väl vara ungefär tre gånger så mycket änder som jag skjutit sammanlagt. Då sköt jag första knipan -87 men så har jag aldrig haft jakträtt där det är några mängder med änder.
Publicerat September 15, 201510 yr Detta är en populär post. Gjorde en korrtsväng i skogen innan sonen skulle komma hem från skolan. Blev bara ca 30min eftektiv jakt. Hade egentligen hoppats på tjäder då vi hade en del fina tjäderarbeten på detta ställe förra hösten. Pippi hittade och stod för en morkullla som jag fick fälla med ett skott. Roligt och tur att hon vill stå för dessa fåglar ett magert fågelår som detta. Avbrött jakten och åkte förbi åteln och decimerade kråkfågelbeståndet lite innan jag fick skynda hemåt.
Publicerat September 28, 201510 yr Detta är en populär post. Dremel fick träffa och busa med sin syrra Bison ifrån Skyttorp idag.
Publicerat Oktober 16, 201510 yr " Flex" det är fredag och då får du banne mig visa upp din " stående fågelhund" igen. Ja, jag bor ute på landet.
Publicerat Oktober 18, 201510 yr Lite nostalgi för den intresserade. Samma äng och plats som där Erik Wilsson tränade, bla i den här filmen http://m.youtube.com/watch?v=4ttMnHrbqEI För övrigt är settern på bilden från Skedoms kennel och träningen skedde i Skedom där det en gång startade :-D Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 18, 201510 yr Lite nostalgi för den intresserade. Samma äng och plats som där Erik Wilsson tränade, bla i den här filmen För övrigt är settern på bilden från Skedoms kennel och träningen skedde i Skedom där det en gång startade :-D Skickat från min D5503 via Tapatalk Snygg hund. Har haft en del att göra med Erik om lite tips o råd vid setterköp. image.jpeg Blivande Breton stjärnor! Sicka små gossedjur.
Publicerat November 4, 201510 yr Ståndar tappert på stadsduvor mitt i Göteborg ...och jag som trodde att den gömde sig för någon större hund. Här är ett foto från förra vintern med min f. d. eng. setter som numera lever ett lugnt liv i de sällan jaktmarkerna. Fotona är tagna Feb. 2014 på Kalixälvens is. Vila i frid Mika!
Publicerat November 5, 201510 yr ...och jag som trodde att den gömde sig för någon större hund. Här är ett foto från förra vintern med min f. d. eng. setter som numera lever ett lugnt liv i de sällan jaktmarkerna. WP_20140204_12_54_30_Pro (1).jpg WP_20140204_12_58_12_Pro.jpg Fotona är tagna Feb. 2014 på Kalixälvens is. Vila i frid Mika! Fin hund! Alltid trist när de lämnar en..
Publicerat November 5, 201510 yr Fin hund! Alltid trist när de lämnar en.. Tack! Trots att det var en setter som är kända för sina vida sök så var hon aldrig mer än 100-150 m ifrån mig. Dom andra 2 som jag har haft har jag fått leta efter i skogen men dom hittade alltid mig. Ja visst är det det. Hon fick en tumör i mjälten som brast en morgon i jan. i år. Hon skulle ha blivit 10 år 30 april i år. Vet. sa till mig att det är en av operationerna med minst överlevnadschans. Istället för att stå på mellan hopp o förtvivlan så lät jag henne ta bort henne o det var bäst så.