Publicerat Mars 14, 201610 yr Varför försvann mitt förtydligande kring kullvärden till Schoog?För att du skrev det i vorstehtråden?
Publicerat Mars 14, 201610 yr Skönt att det inte är bara jag som måndag ställer till det för [emoji6] Ev edits = språkfix
Publicerat Mars 14, 201610 yr För att du skrev det i vorstehtråden? Oj... Måste varit tankspridd och skrivit samma fråga i båda trådarna. Mod får gärna radera.
Publicerat Mars 14, 201610 yr En bra början. Det där känner man igen från då man hade hund. Det var både småfåglar o änder när man gick efter golfbanan som dom ställde. Ung som gammal o dom idkade smygteknik också.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Är redigt sugen på en stående fågelhund. en fråga. Man ser ibland "grundtränade" hundar till salu vid 12-14 månader från erkänt framstående kennlar för 20 000-30 000 kr. Vad kan man räkna med? Sitt, ligg och viss träning i stadga? Kommer självklart gå kurser och ge hunden jaktträning för att nå dit jag vill men skall man förlora tiden från 8 veckor-12 månader så väntar jag mig faktiskt något ordentligt, där jag kan ta vid. Vad sägs? Tråden är bilder på våra stående fågelhundar men fann ingen annan tråd.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Är redigt sugen på en stående fågelhund. en fråga. Man ser ibland "grundtränade" hundar till salu vid 12-14 månader från erkänt framstående kennlar för 20 000-30 000 kr. Vad kan man räkna med? Sitt, ligg och viss träning i stadga? Kommer självklart gå kurser och ge hunden jaktträning för att nå dit jag vill men skall man förlora tiden från 8 veckor-12 månader så väntar jag mig faktiskt något ordentligt, där jag kan ta vid. Vad sägs? Tråden är bilder på våra stående fågelhundar men fann ingen annan tråd.De brukar kunna vara startade på jaktprov, ett första pris i öppen skulle vara ett litet kvitto.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Är redigt sugen på en stående fågelhund. en fråga. Man ser ibland "grundtränade" hundar till salu vid 12-14 månader från erkänt framstående kennlar för 20 000-30 000 kr. Vad kan man räkna med? Sitt, ligg och viss träning i stadga? Kommer självklart gå kurser och ge hunden jaktträning för att nå dit jag vill men skall man förlora tiden från 8 veckor-12 månader så väntar jag mig faktiskt något ordentligt, där jag kan ta vid. Vad sägs? Tråden är bilder på våra stående fågelhundar men fann ingen annan tråd.Som strävhår är inne på, startad på jaktprov. Men jag tycker pris i ukl räcker för det priset. 20 000 för en bra unghund utan mentala eller fysiska brister är ett fynd enligt mig!
Publicerat Mars 14, 201610 yr Som strävhår är inne på, startad på jaktprov. Men jag tycker pris i ukl räcker för det priset. 20 000 för en bra unghund utan mentala eller fysiska brister är ett fynd enligt mig!Men för 10 lakan till så kan man nog kräva ett snäpp till.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Har en kompis som var ute en "äldre" pointer, alltså inte valp men kanske 1,5-3 år år ungefär och han ringde ordföranden i pointerklubben som mer eller mindre skrattade åt han ifall han ville ha en hund som var färdig för 20000, det krävdes rätt så mycket mer än så tydligen Sen vet jag en annan som tog över en engelsk setter som var "grundtränad". Den går det fortfarande inte att ha pejl halsband på då den är livrädd för halsband. Hade absolut inte blivit tränad med el sa dom :-S jojo säkert. Så känns ju som lite lotteri ibland men det är det ju även beroende på vilken valp i valplådan man väljer
Publicerat Mars 15, 201610 yr Detta är en populär post. Tack för svar allihopa. Är i förhandlingsläget hemmavid just nu. Håller på med hundstall och damen bör nog noterat att jag gjort en tredje avdelning med Box och gård... hundarna är inne om natten och i hundstall med gård på arbetstid. Älghunden sover ofta ute pga all päls. Intresset har kommit successivt. När jsg konstrade att jag har mark utanför gården som lämnar sig till hundtypen så löpte det på. Utsättning av fågel kommer att bli aktuellt. Biotopen är mycket bra men slarv med predatorjakten har gjort att de minskat de senaste åren. Verkar vara en bra samverkan mellan fågelhundsfolk, iallafall om man läser Vorsteh och fågel. Blir en strävhår om allt faller på plats!
Publicerat April 25, 201610 yr Detta är en populär post. Avslutar vårsäsongen med en bild från helgen ifrån ett soligt Arjeplog!
Publicerat Juni 16, 201610 yr 5 minutes ago markus-l sa: Tack =)! Eng setter är alltid fina. Jag har ju haft 3 själv.
Publicerat Juni 16, 201610 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Eng setter är alltid fina. Jag har ju haft 3 själv. Dom är härliga =) Vad har du nu?
Publicerat Juni 17, 201610 yr Detta är en populär post. 11 hours ago markus-l sa: Dom är härliga =) Vad har du nu? Ja visst är dom det. Tyvärr ingen. Jag fick ta bort min sista hund i jan. -15. Brusten tumör i mjälten. Sedan blev jag stelopererad i fotleden i maj -15. Därför kommer det inte att bli någon ny hund när jag inte kan röra mig fritt i skog o mark. Första. Taget på dressyrkurs. Den lugnaste av dom 3. Andra Tredje o den mest lydiga o den mest speciella hunden jag har ägt. Trots stora vidder så var hon aldrig mer än 100-150 m ifrån mig oavsett om vi i skogen el. ute o gick på Kalixälvens is en vinterdag. 1 o 2 fick jag leta efter i skogen för dom slog stort. 1 o 2 är mor o dotter från hennes andra kull. 8 tikar o en hanvalp.
Publicerat Juni 17, 201610 yr 16 hours ago lsjonsson sa: Ja visst är dom det. Tyvärr ingen. Jag fick ta bort min sista hund i jan. -15. Brusten tumör i mjälten. Sedan blev jag stelopererad i fotleden i maj -15. Därför kommer det inte att bli någon ny hund när jag inte kan röra mig fritt i skog o mark. Första. Taget på dressyrkurs. Den lugnaste av dom 3. Andra Tredje o den mest lydiga o den mest speciella hunden jag har ägt. Trots stora vidder så var hon aldrig mer än 100-150 m ifrån mig oavsett om vi i skogen el. ute o gick på Kalixälvens is en vinterdag. 1 o 2 fick jag leta efter i skogen för dom slog stort. 1 o 2 är mor o dotter från hennes andra kull. 8 tikar o en hanvalp. Underbart! Men så tråkigt att höra att du inte kan ha någon fler. Dom ger en så mycket!
Publicerat Juni 17, 201610 yr 4 minutes ago markus-l sa: Underbart! Men så tråkigt att höra att du inte kan ha någon fler. Dom ger en så mycket! Ja, det är verkligen tråkigt att man inte kan ha någon mer hund! Ja visst gör dom det!