Publicerat April 14, 201511 yr Vårkollektionen 2015.Är tanken att ni ska behålla nån valp efter senaste parningen eller ska ni ha mest nakenhundar?
Publicerat April 14, 201511 yr Är tanken att ni ska behålla nån valp efter senaste parningen eller ska ni ha mest nakenhundar?Meningen att ha kvar en hane som får ta Celtics plats, måste ha en motvikt mot alla tjejerna. Är i botten en hanhundsmänniska och en gelike måste jag ha i hönsgården.
Publicerat Maj 9, 201511 yr Detta är en populär post. mycket bra namn på en hund och lika bra på en whiskeyflaska Du är den andra personen som ens förstår namnet =) Oj vad jag får kämpa för detta namn =)
Publicerat Maj 9, 201511 yr Jäkligt söt hund (om än lite blek... ) Har du hunnit läsa alla böcker du fick tips om?
Publicerat Maj 9, 201511 yr Jäkligt söt hund (om än lite blek... ) Har du hunnit läsa alla böcker du fick tips om? Tack =) Han har ju några brunröda partier iaf Jag valde Sten Christofferson och Mattias Vesterlund. Mattias hade jag bestämt mig för mer innan. Finns inget i det jag läst och sett som fått mig att ändra uppfattning. Stens bok och Mattias filmer har varit behjälplig i detta roliga och många gånger otydliga valpstadie =)
Publicerat Maj 12, 201511 yr Detta är en populär post. Den här lilla gynnaren har landat hos föräldrarna efter en tågresa från Kiruna Bekantar sig med gamhunden Finner sig väl tillrätta Blir en spännande sommar!
Publicerat Maj 12, 201511 yr Jag inser att jag inte bidragit till den här tråden på länge så här kommer det en bild:
Publicerat Maj 17, 201511 yr Var kommer Weimaranern från? Vem har fött upp Pointern? om du inte vill skriva ut det på forumet kan du gärna Pm:a. Sålde en Weimaraner hanvalp till Lund 2006 det är bara därför jag undrar. Har själv Pointer nu en ras helt i min smak. Lättdresserad, mjuk och följsam med en ordentligt stor jaktlust, vet inte om det kan bli så mycket bättre?
Publicerat Maj 17, 201511 yr Har inte pappren på Sam (weimaranern). Men har för mig att han heter Rekyl i stamtavlan. Det lär inte kommit många såna till Lund 06... Skickar pm
Publicerat Maj 17, 201511 yr Har inte pappren på Sam (weimaranern). Men har för mig att han heter Rekyl i stamtavlan. Det lär inte kommit många såna till Lund 06... Skickar pm Kul! Jo nog är det från oss alltid. kan ta mer på pm så vi inte besudlar denna tråd allt för mycket.
Publicerat Maj 18, 201511 yr Har själv Pointer nu en ras helt i min smak. Lättdresserad, mjuk och följsam med en ordentligt stor jaktlust, vet inte om det kan bli så mycket bättre? Det skulle vara om den hade päls kanske?
Publicerat Maj 18, 201511 yr Det skulle vara om den hade päls kanske? Jag har absolut inget emot en Setter, inte ens en röd men jag tror nog att jag håller mig till nakenhund. Som höstarna har varit så är det ju sällan de behöver extra mycket hår. Går ju alltid ta på pointern ett täcke när man pausar eller stoppa henne i påsen. Men å andra sidan så känner jag en som rakade sin afganhund så du kan ju alltid ta bort lite päls på din röda om hon går varm
Publicerat Maj 18, 201511 yr Jag har absolut inget emot en Setter, inte ens en röd men jag tror nog att jag håller mig till nakenhund. Som höstarna har varit så är det ju sällan de behöver extra mycket hår. Går ju alltid ta på pointern ett täcke när man pausar eller stoppa henne i påsen. Men å andra sidan så känner jag en som rakade sin afganhund så du kan ju alltid ta bort lite päls på din röda om hon går varm Hon är redan ganska korthårig och sedan klipper vi de värsta hängen. Förutom på öronen för det ser bra ut när hon springer!
Publicerat Maj 18, 201511 yr Detta är en populär post. Blev lite nostalgisk tack vare Jenseff så här kommer lite bilder på Weimaraner efter 40min simning måste man ju givetvis springa lite också mor och dotter orrkyckling skjuten efter rapport från Moa ute på sök dödsök på liten bock norrlandsmästare efteröksgrenar weimaranerklubben tror denna bild är från 2005
Publicerat Maj 18, 201511 yr Detta är en populär post. Lägger in en bild på en av mina tikar, valparna är nu 12 veckor.
Publicerat Maj 21, 201511 yr Fy bövelen vad vorsteh är snygga! Själv får man nöja sig med två fladderörade clowner
Publicerat Juli 20, 201510 yr Detta är en populär post. Här har vi min lilla skäggbandit, vid ett väl valt tillfälle....