Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bilder på våra Stående

Featured Replies

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Fina foton o grattis!:)

Tack o tack!

Jo hon är säker gamla bettan. :wink: På sistone har skyttet stämt också, avstått en hel del chanser tidigare på säsongen då skyttet inte var i fas. Så då blev det att damma av kastaren och sen dess har skyttet stämt bara fint.

Pippi är en riktig fågelfinnare, inte ofta man stöter fågel även om det händer någon enstaka gång. :wub: Känns ibland lite vemodigt att hon blir äldre och äldre.

Den nedre bilden på tjäder hade min fru fällt och det är den fågel som jag tyckt var roligast att få denna säsong då det är så många år sedan hon sköt en tjäder sist. :wub:

• Svar 739
  • Visningar 148,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Broder Tuck sa:

Tack o tack!

Jo hon är säker gamla bettan. :wink: På sistone har skyttet stämt också, avstått en hel del chanser tidigare på säsongen då skyttet inte var i fas. Så då blev det att damma av kastaren och sen dess har skyttet stämt bara fint.

Pippi är en riktig fågelfinnare, inte ofta man stöter fågel även om det händer någon enstaka gång. :wub: Känns ibland lite vemodigt att hon blir äldre och äldre.

Den nedre bilden på tjäder hade min fru fällt och det är den fågel som jag tyckt var roligast att få denna säsong då det är så många år sedan hon sköt en tjäder sist. :wub:

Skönt med en sådan hund! :thumbsup: Träning ger färdighet, så det är bara att träna när man känner att det behövs.:)

Härligt med en bra hund. Ja visst gör det det. Jag vet det själv.

Ok! Det blir glesare o glesare med skogshönsen numera tyvärr.:(

Publicerat

Härliga foton solblomman!:)

Publicerat

nej sluta nu !

Min lille vorsteh är ju bara 5 månader än och jag blir så otroligt sugen att jaga , inte snällt att lägga ut så mycket fina bilder

Publicerat

Bra Skooog!:) Fortsätt att sprida mer foton om du har på lager.:thumbsup: Det retar ju alltid någon.:thumbsup:

Publicerat

Härliga foton o fin film. Man kaunde nästan tro att det var Roadrunner som var i farten.;):P

Publicerat
På 1 oktober 2016 at 13:18 mdef sa:

Just for you ;)

först ut pws med sitt skäggmonster till vänster. En till i sällskapet med pointer och kh vorsteh till höger. image.jpg

gänget igen strax innan en fågelsituation där det fälldes fjällripa:

image.jpg

uppfödaren av min med mammahund och mormor. 

image.jpg

Junior och jag. Han fick miljöträna och "se och lär" av de andra.Nästan 10 mån på bilden. 

image.jpg 

Vart kommer den lille brune korthåriga ifrån? ser väldigt fin ut!

Publicerat
8 hours ago Karl.Ö. sa:

Vart kommer den lille brune korthåriga ifrån? ser väldigt fin ut!

Han är från Svartsjöarnas - deras andra kull. Har fått en hel del kommentarer om hans teckning (snarare brist därom ...) men saken är att när han köptes hade vi faktiskt ingen koll på att det var en "grej" med helbruna. De var tre helbruna i kullen, sånär som någon lite fläck såsom Fimpen har på bröstet. Han och en till helbrun från kullen är överlägset största just nu. Han ger en mycket mer "vuxet" intryck från kroppen just nu och är högre än övriga just nu. Men det där jämnar väl ut sig... 

Lite fler bilder i kronologiskt ordning, den sista med mormor och mamma. Den i vatten och sista är väl de dom återger färgen mest realistiskt. 

(som jag längtar tills stt jag kan jaga med honom!!) 

image.jpg

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Publicerat
2 hours ago mdef sa:

Han är från Svartsjöarnas - deras andra kull. Har fått en hel del kommentarer om hans teckning (snarare brist därom ...) men saken är att när han köptes hade vi faktiskt ingen koll på att det var en "grej" med helbruna. De var tre helbruna i kullen, sånär som någon lite fläck såsom Fimpen har på bröstet. Han och en till helbrun från kullen är överlägset största just nu. Han ger en mycket mer "vuxet" intryck från kroppen just nu och är högre än övriga just nu. Men det där jämnar väl ut sig... 

Lite fler bilder i kronologiskt ordning, den sista med mormor och mamma. Den i vatten och sista är väl de dom återger färgen mest realistiskt. 

(som jag längtar tills stt jag kan jaga med honom!!) 

image.jpg

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Träffande kullsyster och uppfödare för någon vecka sedan. 

Publicerat
29 minutes ago Kallel sa:

Träffande kullsyster och uppfödare för någon vecka sedan. 

Där ser man. Jäkligt trevligt gäng som har gett mig både förtroende med valpen trots nybörjarstatus gällande stående samt en massa bollplankeri-hjälp. Var det på kurs eller likn att ni träffades? 

Publicerat
20 minutes ago mdef sa:

Där ser man. Jäkligt trevligt gäng som har gett mig både förtroende med valpen trots nybörjarstatus gällande stående samt en massa bollplankeri-hjälp. Var det på kurs eller likn att ni träffades? 

Nej, hon var med en valpköpare och hämtade valp.

Publicerat
30 minutes ago Kallel sa:

En liten filmsnutt från i lördags. Min valp på nio veckor träffar på nyskjuten hare för första gången, f.ö. skjuten på stånd för storasyster. Det med rasval är alltid svårt att sätta ordet på, men detta är på något sätt typiskt strävhårig vorsteh. Stor vilja och stort hjärta!:wub: Det gäller att lära dem att jaga med husse/matte, då får man en fantastisk jaktkamrat som aldrig ger upp!

20161003_170526.mp4

:wub: "minhare minhare minhare minhare...." 

Publicerat

Rädd om jösse! Bäst att gömma den!:)

Publicerat

Kanske inte rätt tråd för min frågeställning men hoppas på svar ändå. Jag har en weimaraner på 1,5 år och vi var i mitten på september uppe i Västerbotten för att jaga ripa och skogsfågel. Då vi bor i Sörmland så var det hundens första kontakt med dessa fåglar med undantag av lite halvfrysta vingar. Jakten gick väl sisådär, hade en hel del kontakter och del bra arbeten av hunden men kan väl sammanfatta det med att de situationer hunden skötte tyvärr levererade dåliga lägen att skjuta och vice versa. Hunden är ju ung och jag skulle vilja ge honom fler tillfällen i år men som 3-barnspappa med lång resväg så kräver det ju lite planering. Har förstått att det under lövfällningen är rätt lönlöst med stående hund, iaf som nybörjare på jaktformen men att jakten efter lövfällningen är helt ok? Vad innebär det i datum, är det lämpligt att redan nu att boka på en långhelg i Västerbotten eller är det för tidigt/sent?

Publicerat
På Wednesday, October 05, 2016 at 13:08 Maxhof sa:

Kanske inte rätt tråd för min frågeställning men hoppas på svar ändå. Jag har en weimaraner på 1,5 år och vi var i mitten på september uppe i Västerbotten för att jaga ripa och skogsfågel. Då vi bor i Sörmland så var det hundens första kontakt med dessa fåglar med undantag av lite halvfrysta vingar. Jakten gick väl sisådär, hade en hel del kontakter och del bra arbeten av hunden men kan väl sammanfatta det med att de situationer hunden skötte tyvärr levererade dåliga lägen att skjuta och vice versa. Hunden är ju ung och jag skulle vilja ge honom fler tillfällen i år men som 3-barnspappa med lång resväg så kräver det ju lite planering. Har förstått att det under lövfällningen är rätt lönlöst med stående hund, iaf som nybörjare på jaktformen men att jakten efter lövfällningen är helt ok? Vad innebär det i datum, är det lämpligt att redan nu att boka på en långhelg i Västerbotten eller är det för tidigt/sent?

Borde väl ganska nära å vara över där uppe nu men Vb är ju hyffsat stort så.... Det är väl lite olika på vilken höjd markerna ligger på.