Publicerat Mars 7, 200818 yr Jag har bestämt mig för att min CG 3000 ska få lämna skåpet nu. Har bestämt mej för en Tikka T3:a, men kan inte besluta mig för vilken modell, men att det blir syntetkolv är bestämt, likaså att det blir i 308W. Frugan har en Battue Lite, härlig bössa, men det blir inte en till sån. Lite:n har jag tummat en del på, men den känns lite för liten att hålla i. Det återstår ju då egentligen bara Varmint-modellerna, och Tactical, och då Super Varmint och Tactical har ställbara kolvar så är de det klart intressantaste alternativet. Frågan är då: Super Varmint eller Tactical? De är ju i stort sett lika, det jag kan se som skillnad är att Tacticalen har rostfri fosfaterad pipa, teflonbehandlat slutstycke, gängad pipa, det är säkert nåt mer som skiljer också, men jag kan inte se det i alla fall. SuperVarminten har "blank" rostfri pipa, och det är ingen fördel som jag ser det. Men det skiljer dock ca 3500 kr mellan dom, frågan är om det är värt att betala dessa pengar extra, för en Tactical. Bössan kommer att användas till vak och lock . Samt att den kommer att skjutas på bana en h e l del.. ;D Vikten är hög, men det är ingen drevjaktsbössa som jag ska ha heller, och inte blir det något frihandsskytte heller, till älgpasset har jag fler bössor att tillgå, som funkar där. Vad tycker ni? Är det nån som har en SV eller T, som kan ge lite råd om vilken jag ska välja. Har lite beslutsångest som ni kanske märker.... :- :-[ Mvh
Publicerat Mars 7, 200818 yr jag köpte en tikkat3 stainless lite i kal .243 och satte på aseutradämp och är sjukt nöjd. Nöjd kommer du att bli oavsett vilken modell du väljer samt oavsett vad folk säger om t3. Förbannat bra kvalité till bra pris!
Publicerat Mars 8, 200818 yr Författare jag köpte en tikkat3 stainless lite i kal .243 och satte på aseutradämp och är sjukt nöjd. Nöjd kommer du att bli oavsett vilken modell du väljer samt oavsett vad folk säger om t3. Förbannat bra kvalité till bra pris! Man ska inte lyssna på sånt folk.. ;D Ja att jag kommer att bli nöjd tvekar jag inte en sekund på, som sagt, har skjutit en hel del med frugans Battue, och uppskattar verkligen den. Sköt mkt bra direkt ur kartong, och slutstycksgången tycker jag är perfekt. Men den modellen är dock inte rätt för det jag tänkt mig att använda min T3:a till, dessutom så finns ju hennes, som jag får låna om jag behöver....kanske.. Jag har nog grubblat klart på det här nu,( tror jag...) och det blir nog en Tactical. Mvh
Publicerat Mars 8, 200818 yr jag tror du blir nöjd vilken du är tar, 3500 kr är inte så mycket för att få en snyggare bössa om inte annat. för den är snyggare tycker jag.
Publicerat Mars 8, 200818 yr påtal om det så känner jag till en som har en tacticalstock till salu om nån e intresserad? Vad var det du skulle ha bössan till? Vakjakt?
Publicerat Mars 8, 200818 yr Författare jag tror du blir nöjd vilken du är tar, 3500 kr är inte så mycket för att få en snyggare bössa om inte annat. för den är snyggare tycker jag. Visst är den det! Men det som avgjorde mest var pipan, alltså fosfateringen + att den är gängad redan. Mvh
Publicerat Mars 8, 200818 yr Författare påtal om det så känner jag till en som har en tacticalstock till salu om nån e intresserad? Vad var det du skulle ha bössan till? Vakjakt? Vak-lock-bana. Kan nog bli nån toppfågel med den också, om det kniper... ;D Mvh
Publicerat Mars 8, 200818 yr 45-70 är alldrig fel : 8) pipan på en superwarminter är matt blästrad samme
Publicerat Mars 8, 200818 yr Författare 45-70 är alldrig fel : 8)pipan på en superwarminter är matt blästrad samme 1. Strö salt i såret du bara, din elaking!! :'( :'( 2. Spelar ingen roll, den är fortfarande blank! > > Usch och fy!! Nä, jag ska beställa en Tactical nu till veckan, när jag ändå ska till vapen-nasaren och hämta min hagelspruta. ;D ;D Mvh EDIT: Det beror ju naturligtvis på, vad han ger mej i inbyte för CG:n, men det finns ju fler handlare..
Publicerat Mars 8, 200818 yr T3 Tactical har väl också en Picatinnyskena som standard? Här kommer en länk från när Håkan Spuhr testade vapnet i J&F. http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=306820
Publicerat Mars 9, 200818 yr Författare T3 Tactical har väl också en Picatinnyskena som standard?Här kommer en länk från när Håkan Spuhr testade vapnet i J&F. http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=306820 Tack för länken! Intressant läsning och intressant kikarsikte... , kostar runt 50 papp, har jag för mig... ;D Jo, som jag förstått det, så är p-skenan standard på Tactical. Såg på Sakos hemsida, att man kan köpa ett "Tacticalpaket", alltså med benstöd, mynningsbroms och kikarsikte, men det framgår inte av texten vad det är för kikarsikte. Någon som har koll på det ??? Mvh
Publicerat Mars 9, 200818 yr Någon som har koll på det ??? Säkert ett Burris Tactical om jag får gissa.
Publicerat Mars 10, 200818 yr Författare Säkert ett Burris Tactical om jag får gissa. Ja just det! Det låter högst troligt, tänkte inte på den. Mvh
Publicerat Mars 10, 200818 yr Författare http://www.blocket.se/vi/15489658.htm?ca=9_sBara att slå till! /Må Jo, jag såg den tidigare i dag, bra pris, är det din? Men jag köper en ny, mycket beroende på att jag vill breaka in pipan själv + att det känns bäst att få börja från start med en ny pang. Kollade med min vapennasare idag och fick cirkapriser på bössorna. SuperVarmint: 13795:- Tactical: 17495:- Med benstöd och mynningsbroms cirkus 4600:- till. Sen blir det QR fästen, behövs egentligen inte men det är lämpligt att kunna plocka av kikaren när man gör rent bössan... Mvh
Publicerat Mars 11, 200818 yr Författare Snyyygg! Men jag måste faktiskt erkänna att jag inte ser vad det är för bössa... , inte tub heller.. Jäkla pampig möbel i bakgrunden! Mvh
Publicerat Mars 11, 200818 yr Den ena pjäsen är en Remington LTR 308w med ett Zeiss Varipoint 2,5-10x50. Den andra pjäsen är ett skåp importerat från Indien av en lokal förmåga. Väger as kan jag säga. /Må
Publicerat Mars 11, 200818 yr Författare Den ena pjäsen är en Remington LTR 308w med ett Zeiss Varipoint 2,5-10x50. Den andra pjäsen är ett skåp importerat från Indien av en lokal förmåga. Väger as kan jag säga. /Må Ahh..då är jag med! Möbler ja...vi har 2 lador fulla med gamla möbler, här på fruns släktgård har inte slängts en pryl på de senaste 400 åren, verkar det som... Vi fick för oss att bubba in ett av hörnskåpen, saaaatan vad tungt det var, sen när det skulle in genom dörren till vardagsrummet så gick inte fanskapet igenom!! Vart att med varsam hand plocka ner underdelen på ett 150 årigt skåp i bitar, (fast man var så jäkla förbannad så man helst skulle vilja hugga upp skiten till pannved..), sätta ihop det igen, och det var ju lätt vill jag mena...., nu får det fasen stå kvar där tills dom river kåken nån gång i framtiden! Men snyggt är det ju iofs.. Mvh
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare 1. Strö salt i såret du bara, din elaking!! :'( :'(2. Spelar ingen roll, den är fortfarande blank! > > Usch och fy!! Nä, jag ska beställa en Tactical nu till veckan, när jag ändå ska till vapen-nasaren och hämta min hagelspruta. ;D ;D Mvh EDIT: Det beror ju naturligtvis på, vad han ger mej i inbyte för CG:n, men det finns ju fler handlare.. Och den affären gick till en annan handlare kan jag säga! Att ge skambud till en stamkund som handlat för MYCKET pengar tidigare, kan straffa sig. Mej har dom då förlorat som kund. Har däremot börjat fundera så smått på om jag inte skulle ta och slå till på en Remington 700 VTR istället. Har fått bra kritik "over there" (satt halva natta och läste på amerikanska forum) av dom som provat den, och de som äger den, verkar vara nöjda. Har tydligen testats på upp till 700yards med gott resultat, och det duger då åt mej... http://www.remington.com/products/firearms...del_700_vtr.asp Ska ringa Torsbo idag och höra lite. Nån som vill köpa en CG 3000 308W...? Mvh
Publicerat Mars 13, 200818 yr sorry trådkapningen men har du sett mitt pm, jag frågade om jag kunde få dina laddata på sako kulorna, ska ge dom en sista chans.
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare sorry trådkapningen men har du sett mitt pm, jag frågade om jag kunde få dina laddata på sako kulorna, ska ge dom en sista chans. Jooo, jag såg det! Jag ursäktade mig i nostalgitråden tror jag det var, i går.. PM Kommer om cirkus några minuter! Vad tror om min fundering på Remingtonarn då? Mvh
Publicerat Mars 13, 200818 yr jag är inget remington fan precis men prislappen är låg, nästan för låg.
Publicerat Mars 13, 200818 yr Författare jag är inget remington fan precis men prislappen är låg, nästan för låg. Jo, men det är värt att testa tycker jag.
Publicerat Mars 13, 200818 yr Jo, men det är värt att testa tycker jag. ja helt klart det finns ju många so mtycker dom är mycket fina att hantera, dom faller mig inte i smaken bara jag gillar europeer.