Publicerat Mars 17, 200818 yr Torsbo hade en ny i 308 för 13300:-, högt pris för att vara en Remington, men om det som namnet tyder på, finns en skvätt titan i den, så är jag inte förvånad.Men hur funkar det rekylmässigt att skjuta 308 i en sån pass lätt bössa, mycket pisk eller..? Konstigt nog så hittade jag inget på Remingtons hemsida om den, det fanns en som hette "Alaska Ti", är det samma? Den fanns däremot inte i 308, så jag tror inte det var samma.. Den på Torsbo är exakt samma modell som jag har det är inga problem rekylmässigt men priset var högt jag gav 11K för min. Låda och bult är titan och har en finish som gör mig fundersam om det är Remington som tillverkat dem då den är betydligt bättre än vad den brukar vara
Publicerat Mars 17, 200818 yr Klämde på en Titan inne i Uppsala för ett tag sen. Väldigt väldigt lätt! Inga problem att skjuta med en sån i .308win skulle jag tro Borde vara en riktig fröjd att bära på! Mvh!
Publicerat Mars 17, 200818 yr Författare Jo, den verkar intressant, kolvutformningen är som jag vill ha den, åtminstonde som jag ser det på bilden. Men 13300:- för den, jag vet inte jag, det känns saftigt för en Remington, inget ont om dem, men med tanke på att ex.vis VTRgår på 7900, så känns det mycket. Vill ha en sprolltans ny bössa också, så beggat är inget alternativ. Är det nån som har nån koll på Rugers Hawkeye då, finns ju med syntetkolv och i 308, men hur är omdömet om den?
Publicerat Mars 17, 200818 yr Varför inte en Remington Seven CDl i .308 vikt endast 2,95kilo? 5000:- billigare än titanmodellen. Visit My Website /Micke
Publicerat Mars 17, 200818 yr det finns fler bössor än tikka och remington att köpa tycker jag ,lägg till en slant och köp en Kongsberg 393 Sporter TH kanske. http://www.tpab.nu/
Publicerat Mars 17, 200818 yr Författare det finns fler bössor än tikka och remington att köpa tycker jag ,lägg till en slant och köp en Kongsberg 393 Sporter TH kanske.http://www.tpab.nu/ Njaa..jag har ju börjat dra åt andra hållet vad gäller nypangen nu, det är minsta vikt som gäller, och då är dessa åt fel håll tyvärr.. Mvh
Publicerat Mars 17, 200818 yr Njaa..jag har ju börjat dra åt andra hållet vad gäller nypangen nu, det är minsta vikt som gäller, och då är dessa åt fel håll tyvärr..Mvh ruger no1 kanske.
Publicerat Mars 17, 200818 yr Oj oj oj! Stackars Crowfear! Sover du något överhuvudtaget på nätterna? Eller ligger du bara o grubblar över vilken bössa du ska ha?
Publicerat Mars 17, 200818 yr Tycker det låter som en LTR trots allt.... Inte lätt, inte tung, smidig med bra balans för vettiga pengar. Kan det bli bättre?? Eftersom du verkar vara extremt velig så tycker jag att du ska dra ut nätverkssladden ett par veckor, köp en bössa och meddela oss resultatet... /Må
Publicerat Mars 17, 200818 yr Författare Oj oj oj! Stackars Crowfear! Sover du något överhuvudtaget på nätterna? Eller ligger du bara o grubblar över vilken bössa du ska ha? .............zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......
Publicerat Mars 17, 200818 yr Författare Tycker det låter som en LTR trots allt.... Inte lätt, inte tung, smidig med bra balans för vettiga pengar. Kan det bli bättre??Eftersom du verkar vara extremt velig så tycker jag att du ska dra ut nätverkssladden ett par veckor, köp en bössa och meddela oss resultatet... /Må Tyyyyyycker du???? Ja, jag inte annat än hålla med, det är ju beklämmande hur man kan krångla till det för sig, men fan vad enkelt det hade varit, om man haft en handlare som haft alla modeller hemma som man funderade på, så man fick klämma och känna lite.. Jaja, det löser sig...
Publicerat Mars 17, 200818 yr Är du riktigt säker? Skämt å sido, har själv en T3 Varmint SS som jag är riktigt nöjd med....
Publicerat Mars 17, 200818 yr Författare Är du riktigt säker? Skämt å sido, har själv en T3 Varmint SS som jag är riktigt nöjd med.... "Skojar ni om mig aprillo??" Ja jag har ju dock använt hustruns Battue en hel del, bla i dag på skjutbanan när jag testade lite nya laddningar som jag pillat ihop åt henne. Så mitt förtroende för T3 finns ju redan där, därför kändes det som att det var rätt väg att gå, att ta just Lite:n. Sen har jag ju fördelen med, att om jag glömmer mitt mag på morgonen, så kan jag ju sno ett av hennes... Tack alla ni som orkade engagera er i den här veliga tråden.. Mvh
Publicerat Mars 19, 200818 yr Författare Så! Nu var Lite:n beställd, ska dit i morgon fm och skriva ansökan och visa upp inbytespangen. Sen är det denna eviga väntan på licensen, undrar hur lång tid det tar denna gång? Förra gången tog 5 veckor..
Publicerat Mars 19, 200818 yr Så! Nu var Lite:n beställd, ska dit i morgon fm och skriva ansökan och visa upp inbytespangen. Sen är det denna eviga väntan på licensen, undrar hur lång tid det tar denna gång? Förra gången tog 5 veckor.. *S* blev lite orolig då jag såg att du hade skrivit mer i den här tråden, trodde du ändrat dig igen?
Publicerat Mars 19, 200818 yr *S* blev lite orolig då jag såg att du hade skrivit mer i den här tråden, trodde du ändrat dig igen? Själv hoppades jag att han ändrat sig /Micke
Publicerat Mars 19, 200818 yr hej, jag läste i en annons om ett vapen och där stod: reng o rusk det enda som duger är RUGER håller du fast vid t3:an eller? fan du håller på att bli värre än mej och det säger inte lite
Publicerat Mars 19, 200818 yr Författare *S* blev lite orolig då jag såg att du hade skrivit mer i den här tråden, trodde du ändrat dig igen? He he he...
Publicerat Mars 19, 200818 yr Författare Själv hoppades jag att han ändrat sig /Micke Stick och brinn...
Publicerat Mars 19, 200818 yr Författare hej,jag läste i en annons om ett vapen och där stod: reng o rusk det enda som duger är RUGER håller du fast vid t3:an eller? fan du håller på att bli värre än mej och det säger inte lite T3 blir det! Värre än dig??!! Omöjligt!
Publicerat Mars 19, 200818 yr Författare Stick och brinn... Fast iofs... det finns ju fler bössor i skåpet som kan få flytta.......kanske......nån gång.......och VTR:en är ju fortfarande lika frän..... Såååååååå man vet aldrig.
Publicerat Mars 19, 200818 yr Man måste ju inte ha kvar bössan i all framtid heller Jag ska dock begravas tillsammans med min LTR Hoppas du o bössan får många trevliga stunder ihop Mvh
Publicerat Mars 19, 200818 yr Författare Man måste ju inte ha kvar bössan i all framtid heller Jag ska dock begravas tillsammans med min LTR Hoppas du o bössan får många trevliga stunder ihop Mvh Titta här nu, ni andra skadeglada retstickor!! Här har ni en RIKTIG forumkompis, med empati och vänlighet i själ och hjärta! Där fick ni!!