Publicerat Mars 24, 200818 yr Hej på er!. lördagen den 19 april 11:00 är ni välkommna till oss här i Tierp, Månkarbo för en infoträff ang bågjakt! det kommer finnas möjligheter till att testa lite jaktpilbågar, samt få träffa lite erfarna bågjägare. grillning av korv, läsk och kaffe kommer att finnas som vi bjuder på. gå in på länken nedan för att se vart!.. ni kan oxå ta kontakt med mej (Thomas) på 0708-882220 eller JS på 0705-590764 skulle vara bra om ni skickade ett mail eller sms till någon av oss så vi vet ca hur många som kommer pga inköp. http://kartor.eniro.se/query?&what=map...stq=0&pis=0 Med vänliga hälsningar Mamre och JS
Publicerat Mars 24, 200818 yr jag komer om jag inte ska göra nått den dagen det skulle eventuelt vara nån kulstig den dagen men är det inte deet så ska jag någ palra mej upp till er
Publicerat Mars 24, 200818 yr Svägerskan har såklart 40-årsfest den dagen, i Gränna till råga på allt
Publicerat Mars 25, 200818 yr Kanon kul med ett spikat datum. jag hjälper gärna till om det behövs med nått .
Publicerat April 5, 200818 yr Författare lite ny info!.. vi kommer hålla till på svärmors gård!.. där de finns gott om plats för att kunna vara inomhus, så kan vi kanske visa lite film.! och om vädret inte tillåter så kan vi oxå skjuta inomhus!... den ligger precis i närheten så de bli ingen större skilnad på var ni ska åka!... Mvh Mamre!..
Publicerat April 5, 200818 yr vart ligger din svärmors gård då mamre?? Hej! Ni som vill se var vi håller till kan gå in på eniro kartor och söka på Mossbo, Månkarbo och då ser ni var vi ska hålla till. Skyltning från vägen mellan östervåla och månkarbo kommer att finnas. Välkomna!
Publicerat April 6, 200818 yr Författare Jag kommer då lite tidigare och hjälper till. Toppen!... vi lär säkert höras innan dess så kan vi bestämma!... MVh
Publicerat April 15, 200818 yr Författare UPP UPP.... vill bara påminna om helgens bus!... glöm inte å komma ni som vill!.. MVh Mamre
Publicerat April 19, 200818 yr Författare Sååååå ja!.. äntligen e dagen kommen!... i dag är de dax för första bågjakts träffen i nordupplands skogarna!... ska bli jätte kul!.... framför allt att få träffe er som kommer här från jaktsidan!... kör försigtigt ni som kommer!..... Mvh Mamre!...
Publicerat April 19, 200818 yr Författare Ska bli förjäkla kul detta! :D japps!.. Roggman e redan på G..... å innan dagen e slut e du Bågbiten!..
Publicerat April 19, 200818 yr :D japps!.. Roggman e redan på G..... å innan dagen e slut e du Bågbiten!.. Är rädd för det..
Publicerat April 19, 200818 yr Författare Hej på er!... då var första bågjakts träffen i Norduppland avklarad!.. en mycket trevlig dag blev det, tack till er alla som kom och visade intresse!.. crowfear me "tillbehör" å samme verkligen jätte trevligt att få träffa er!.. var verkligen jätte trevligt att de kom långbåge skyttar oxå, var ett spännande sätt å skjuta på!... vi testa även å skjuta med min 45-70 med en 405grains kula i en plast hink med sand! och med pilbåge, där sköt vi på ca 5m kulan stanade halvägs i hinken, men bågen gick rakt igenom å landade på åkern bakom.. vi testade oxå att skjuta igenom två hinkar med bågen! den gick rakt igeom så spetsen på pilen syndes på andra sidan av hink 2.... vår nyfikenhet ökade så vi testade även på 40m pilen gick även då rakt igenom en hink.. lite bilder från träffen kommer inom kort!.. kanske MossboRobbin fixar till en liten filmsnutt oxå!... MVh Mamre!.. .
Publicerat April 19, 200818 yr Kan bara skriva under på att det var en mycket trevlig och intressant dag! Mycket givande var det för en nybörjare som en annan, att få prata med dom som kan det här, och reda ut vad som är vad i bågskyttedjungeln. Blir liiite lättare nu att veta vad man ska titta efter för typ av bågar som kan tänkas passa en. Stort tack till er arrangörer, och jäkligt kul att få träffas live. Det där med foton och filmer....ni sållar väl lite va?....snälla..
Publicerat April 19, 200818 yr Ahhhh fy fasen, nyss hemkommen och har öppnat en kall En helt lysande dag nordupplnd Jaadu gubbsen fick nog iveg ett par fina pilar från 60m också, det var då svärmorsans bord gick sönder när pilen tog ca 15cm lågt //Roggman66 P.S Vill också tack Samme, Crowfear med fruga för en trevlig dag D.S
Publicerat April 19, 200818 yr Ahhhh fy fasen, nyss hemkommen och har öppnat en kall En helt lysande dag nordupplnd Jaadu gubbsen fick nog iveg ett par fina pilar från 60m också, det var då svärmorsans bord gick sönder när pilen tog ca 15cm lågt //Roggman66 P.S Vill också tack Samme, Crowfear med fruga för en trevlig dag D.S Dito! Ja just det ja, gubbsen med träbågarna imponerade stort må jag säga... Satan , dom kunde skjuta båge dom!
Publicerat April 19, 200818 yr japp dom kan dom ! att träffa ett så litet mål är super på det hållet! nu måste man ju investera i nya pilar och hårdträna så man kan skjuta med bågen som står hemma samme
Publicerat April 19, 200818 yr Du kan få låna en hink av mej. Jag har oljefat också...om du tycker det skulle vara enk...ähum..jag menar bättre..