Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Infoträff om bågjakt i Norduppland

Featured Replies

Publicerat

Ni såg ju ut att ha hur trevligt som helst <_<

Jobbade tyvärr under den helgen, samt att det var en bra bit att åka :rolleyes:

Men det blir väl fler träffar framöver antar jag?

  • Svar 71
  • Visningar 7,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jaha..det var som tusan... :rolleyes:

I fredags kväll ägde man inte en enda bågjaktspryl...

Om ett par veckor har både jag och hustrun allt vi behöver i bågjakts/bågskytte-utrustningväg hemma, och kan sätta igång att träna träna träna...

Det är gött att ha kunniga och vänlig människor runt sej, som hjälper en stackars rockie med fru i denna djungel av prylar.. <_<

Vi ser verkligen fram emot att få sätta igång, vill jag lova! ;)

Mvh

Publicerat
Ni såg ju ut att ha hur trevligt som helst :D

Jobbade tyvärr under den helgen, samt att det var en bra bit att åka :huh:

Men det blir väl fler träffar framöver antar jag?

Jo det var riktigt lyckat så det blir nog en till hösten med preliminärt :D

Mvh .

Publicerat
  • Författare
Jaha..det var som tusan... :D

I fredags kväll ägde man inte en enda bågjaktspryl...

Om ett par veckor har både jag och hustrun allt vi behöver i bågjakts/bågskytte-utrustningväg hemma, och kan sätta igång att träna träna träna...

Det är gött att ha kunniga och vänlig människor runt sej, som hjälper en stackars rockie med fru i denna djungel av prylar.. :huh:

Vi ser verkligen fram emot att få sätta igång, vill jag lova! :D

Mvh

:D .. de är därför vi finns!..... :D:D ..... känns jätte kul att du å frun fick sådan tändning!.. å med dom grejorna som Pelle, JS å ja fått fram till er så har ni verkligen toppen utrustning till ett klart bra pris!... :D så snart e de dax å skjuta båge!... B)

MVh Mamre

Publicerat
Jaha..det var som tusan... :D

I fredags kväll ägde man inte en enda bågjaktspryl...

Om ett par veckor har både jag och hustrun allt vi behöver i bågjakts/bågskytte-utrustningväg hemma, och kan sätta igång att träna träna träna...

Det är gött att ha kunniga och vänlig människor runt sej, som hjälper en stackars rockie med fru i denna djungel av prylar.. :huh:

Vi ser verkligen fram emot att få sätta igång, vill jag lova! :D

Mvh

Välkommna in i träsket!

Inget kommer att bli sig likt för er igen :D

Skall bli kul att träffas när vi kommer upp till JS.

Må edra pilar flyga rakt...

Publicerat

*S* Alltid lika trevligt när folk går ner sig i bågjaktsträsket, lycka till med skyttet Crowfear

Hoppas jag får tillfälle att komma på nästa träff MossboRobbin?

Ska försöka ta med lite folk nedifrån i så fall

//

Kent

Publicerat
*S* Alltid lika trevligt när folk går ner sig i bågjaktsträsket, lycka till med skyttet Crowfear

Hoppas jag får tillfälle att komma på nästa träff MossboRobbin?

Ska försöka ta med lite folk nedifrån i så fall

//

Kent

Ja, nu får du fan prioritera lite, så att du kan komma upp då! :D :D

Det bästa med det här, i mitt fall, är att jag lyckades dra med frun ner i dyn, allt blir så jäkla mycket enklare då när man ska iväg, och när man ska göra djupdykningar i plånboken, inga ursäkter och halvhjärtade bortförklaringar behövs, hon är lika glad i det här som jag är... :huh::D:D

Livet känns rätt skönt nu... :D

Publicerat
:huh: .. de är därför vi finns!..... :D:D ..... känns jätte kul att du å frun fick sådan tändning!.. å med dom grejorna som Pelle, JS å ja fått fram till er så har ni verkligen toppen utrustning till ett klart bra pris!... :D så snart e de dax å skjuta båge!... :D

MVh Mamre

Ja, och inte var det något snusk inblandat heller!! :D

Publicerat
Välkommna in i träsket!

Inget kommer att bli sig likt för er igen :huh:

Skall bli kul att träffas när vi kommer upp till JS.

Må edra pilar flyga rakt...

Tack och bock och dito! :D

Publicerat
  • Författare
Ja, och inte var det något snusk inblandat heller!! :D

tänk att man som vuxen behöver så lite för å komma igång!... :o

Mvh

Publicerat
tänk att man som vuxen behöver så lite för å komma igång!... :D

Mvh

:o:D

Publicerat

hej,

nu har jag skrotat mina första pilar på flera år ( har ju inte skjutit)

jag letade fram 2st gammla easton 2219 som jag hade sedan tidigare kapade dom till samma längd och gick ut på gården och satte upp en kasse med tidningar mot eld tunnan, det gick bra flera gånger men när jag hittade en tab så skulle jag naturligtvis testa med den

kan bara säga att 2skott båda satt tätt ihop men i tunnan, men jag missade "bunten" med 5cm och pilarna satt mellan tunnan och betongblock som den står på och pilarna kan annvändas till att mäta hur mycket en orm kan böja sig!!!!!!

med tråkiga hällsningar. samme

Publicerat
  • Författare
hej,

nu har jag skrotat mina första pilar på flera år ( har ju inte skjutit)

jag letade fram 2st gammla easton 2219 som jag hade sedan tidigare kapade dom till samma längd och gick ut på gården och satte upp en kasse med tidningar mot eld tunnan, det gick bra flera gånger men när jag hittade en tab så skulle jag naturligtvis testa med den

kan bara säga att 2skott båda satt tätt ihop men i tunnan, men jag missade "bunten" med 5cm och pilarna satt mellan tunnan och betongblock som den står på och pilarna kan annvändas till att mäta hur mycket en orm kan böja sig!!!!!!

med tråkiga hällsningar. samme

;)

sånt som händer!... bara å öva så e du snart tbx i din gammla form!... :D

MVh

Publicerat

det ostar att toppa!!!

men det gör inte så mycket för jag har beställt nya som kommer på fred, hoppas jag, man kan ju inte blanda olika pilar .

mvh, samme

Publicerat
man kan ju inte blanda olika pilar .

mvh, samme

Det kan man visst, men de blir INGET bra! ;)

Publicerat

har gjort det tidigare men resultatet är inte lysande, men det går!

ska hålla mej till en sorts pil till recurven, jag skjuter instiktivt med den!

mvh, samme

Publicerat
har gjort det tidigare men resultatet är inte lysande, men det går!

ska hålla mej till en sorts pil till recurven, jag skjuter instiktivt med den!mvh, samme

Det gör du ju med bössorna också, det rycker ju ständigt i ditt pekfinger!! :angry:

Publicerat

vissa andra saker har slutat så jag är glad att fingret rycker :P

samme

Publicerat
:P-_-:D
Publicerat
  • Författare
vissa andra saker har slutat så jag är glad att fingret rycker B)

samme

-_-:D .... :P

  • 4 weeks later...
Publicerat

Jag bor och jagar med båge borta i wisconsin och jag kanske kommer hem till sverige en tio dagar i slutet på september. Kommer ni ha några träffar vid den tiden? Det är alltid roligt att träffa andra bågjägare specielt från sverige . Jag kommer att bo i Uppsala när jag är hemma.

Publicerat
  • Författare
Jag bor och jagar med båge borta i wisconsin och jag kanske kommer hem till sverige en tio dagar i slutet på september. Kommer ni ha några träffar vid den tiden? Det är alltid roligt att träffa andra bågjägare specielt från sverige . Jag kommer att bo i Uppsala när jag är hemma.

låter TOPPEN... vi får väll se till det blir under den tiden du är "hemma" då!... jag å JS kommer vara borta två första veckorna i sep... så kolla upp när du kommer mer exakt så ska jag försöka planera in de så du kan komma!..

MVh Mamre!..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.