Publicerat Augusti 20, 201411 yr Jag försökte hitta Tommie svevars mail genom att googla, inget du har eller vet vart jag hittar den Mirva? Här hittar du info http://www.spj.fi/se/finska+spetsklubben/aktiviteter/kontakt/
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Ska man generalisera lite tror jag de flesta finnar skäller under förföljande om dom har kontakt. Gammlingen drev på varma slag första året, liksom mor hans. Har dock lugnat ner sig nu. mvh/Urban
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Jag har två tikar som verkligen gillar älgjakt,mor och dotter, dom skäller aldrig när älgen är i rörelse bara på rena stånd. Som regel står älgen kloss stilla i upptaget.
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Tack för alla svar! Mirva, jagar du bara älg eller är det mest fågel? hur hårda är finnspetsarna, är dom lika tuffa som andra älg/grishundar är? laika, jämte,karelare? givevis är det väldigt olika men generellt sätt.
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Som du säger är det olika beroende på individ, dock tror jag dom är lite försiktigare än dom större spetsarna ( jämte, karelare, laika). Dom är trots allt några storlekar mindre. Vart bor/ jagar du någonstans? Om det passar får du gärna hänga på och se min unghund. ( förutsatt att han vaknar till, har gått "piss" hittils) mvh/Urban
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Jag jagar inte älg alls med mina finnar men funderar på att försöka knäppa någon för gammeltiken, har nog mest jagat dom av stånden hittills.
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Det hade varit superintressant Urban! Jag bor runt Jönköping, Småland. Vart i landet befinner du dig? Hellre en lite mjukare än en som man får åka till sjukan med varje helg sen vill man ju inte ha en för mesig hund som står 15-20 m ifrån!
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Haha det skulle vi ju kunna försöka ordna i gengäld tyvärr bor jag inte i nåt grispradis men det finns allt än del, men intectillräckligt för att kunna säga att man säkert får upp det bara för att man går ut till skogs har du Facebook så vi kunde diskutera vidare? Skicka ett pm om du vill vara privat från forumet