Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har ni med er ut i skogen?

Featured Replies

Publicerat

vatten,några mackor (svärmors hembakta) älg el. ren souvas ev. lite torrkött älg el. ren. å kaffet kokar man ju naturligtvis i skogen. mängden beror ju på om man passar eller går som hundförare

• Svar 101
  • Visningar 26,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Varierar ganska mycket. Oftast så går jag med hund och då blir det mer at snika på div passkyttars mat.. :) Man lär sig efter ett tag vilka man ska besöka.. :D

Är däremot lite inne på att testa cheesburgare på burk.. :D

Publicerat

Om man är ute med stövarn så brukar det bli lite älg/renskav,pitabröd,orientdressing och en 2.8. finns knappast bättre sätt att vänta på ett upptag :rolleyes:

• 1 month later...
Publicerat

hej

varför inte prova mussli och vatten...finns i alla möjliga varianter, bla med kakao...

blanda gärna flera olika, funkar för mej. kompletterar med rökt fläskfile eller salami.

ett paket russin för snabbtugg kanske med kerchewnötter.

varma koppen fruktsoppa naturligtvis

vänligen nils

Publicerat
Varierar ganska mycket. Oftast så går jag med hund och då blir det mer at snika på div passkyttars mat.. :angry: Man lär sig efter ett tag vilka man ska besöka.. :D

Är däremot lite inne på att testa cheesburgare på burk.. :D

cheeseburgare på burk? finns det? :D det vore toppen ju om det fanns ;)

Publicerat
cheeseburgare på burk? finns det? <_< det vore toppen ju om det fanns :huh:

Japp, det finns. Har inte provat det själv ännu, men ett par polare provadet det och det var tydligen en possitiv upplevese i jämförelse med förväntningarna iaf. Ska se om det går att köpa online. Själv såg jag det hos GetOut, men hittade det inte på webshoppen. getout.se

edit

Hittade den! http://www.getout.se/index.asp?item=13816

Publicerat
Japp, det finns. Har inte provat det själv ännu, men ett par polare provadet det och det var tydligen en possitiv upplevese i jämförelse med förväntningarna iaf. Ska se om det går att köpa online. Själv såg jag det hos GetOut, men hittade det inte på webshoppen. getout.se

edit

Hittade den! http://www.getout.se/index.asp?item=13816

Ha ha ,, finns ju butik i bodafors...

Publicerat
Ha ha ,, finns ju butik i bodafors...

Jupp, de brukar ju ha en typ av mässa ett par dagar varje vår. Finns en hel del skoj där! :rolleyes:

Publicerat
Jupp, de brukar ju ha en typ av mässa ett par dagar varje vår. Finns en hel del skoj där! :huh:

måste kollas in

Publicerat
Några rejäla brödskivor påstrukna me kalles och världens mest ultimata pålägg, stekt ägg

Vatten o kaffe till det, ibland lite choklad om blodsockret skulle sjunka el om man måste trösta sig när man bommat en knipa :)

samma här B)

Publicerat

Men en cheeseburger för 39 spänn! Då måste man nog vara bra sugen :D

Själv går jag till 95% med hund så i midjeväskan finns det vatten och russin. I bilen ligger det oftast korv, smörgåsar med stekt ägg och kaviar, KAFFE, och lite annat smått och gott. Vet jag att det blir att passa så åker det med mycket mat, för vad ska man annars göra när man sitter...

Publicerat

Mat med ut på passet? Nä, jag bor för nära.... :)

Publicerat
Men en cheeseburger för 39 spänn! Då måste man nog vara bra sugen :)

Själv går jag till 95% med hund så i midjeväskan finns det vatten och russin. I bilen ligger det oftast korv, smörgåsar med stekt ägg och kaviar, KAFFE, och lite annat smått och gott. Vet jag att det blir att passa så åker det med mycket mat, för vad ska man annars göra när man sitter...

Tja vem sa det var billigt.. :) Men iofs.. är man ruskigt sugen på just en cheesburgare så är nog 39,- helt ok för en del. ;)

Publicerat

½ L The

2 smörgåsar mammas hemma gjorda om det finns med skikna ost

bössa & amunition

annars blir det grill korv med bröd om öppen äld finnses på plats

vak/smyg jakt inte nått mer än bössan och amonition för att bli så smidig som möjligt :D

Publicerat

När det kurrar i magen fixar jag lite mat ;)B):D

1111584657_m96-aukipieni.JPG

Mvh.

Publicerat
När det kurrar i magen fixar jag lite mat B) B) :D

1111584657_m96-aukipieni.JPG

Mvh.

;):P:D:D:lol:
Publicerat

När man jagar tex älg och vet att man blir i skogen från gryning till skymning så blir ju maten ganska viktig. För det mesta blir det mackor av olika slag, kaffe och juice. Ibland en rökt köttbit.

Annars vill man ju vara så smidig som möjligt vid vak och smygjakt så då blir det bara bössa, ammo och kniv.

• 3 months later...
Publicerat

hehehe. det varierar en hel del.. kaffe förstås.

MEN, något som nästan alltid finns med när jag och mina bröder är ute och jagar, fiskar, what ever är...

Köttsoppa på burk (helst Bongs)!! primuskök eller trangia och köttsoppa på burk, det hittar ni nästan alltid i våra ryggsäckar.

PS, ge fasen i att fylla på med vatten som det står på burken (dvs en burk soppa/en burk vatten). Blir godare med halva burken vatten cirka. salt och gott.

DS

:-D

Publicerat
hehehe. det varierar en hel del.. kaffe förstås.

MEN, något som nästan alltid finns med när jag och mina bröder är ute och jagar, fiskar, what ever är...

Köttsoppa på burk (helst Bongs)!! primuskök eller trangia och köttsoppa på burk, det hittar ni nästan alltid i våra ryggsäckar.

PS, ge fasen i att fylla på med vatten som det står på burken (dvs en burk soppa/en burk vatten). Blir godare med halva burken vatten cirka. salt och gott.

DS

:-D

Hmm......men det är ju knappt nå mat i dessa burkar! Töm ut vätskan ur burken, och inte ens en 3 åring skulle bli mätt på innehållet. Kan ju fungera som nödproviant :o , men inte mer än så B)
Publicerat

Som oftast i matväg:

Heldagsjakt:

- Termos med kaffe

- Flaska med saft/vatten

- 4-6 mackor med ost/skivbar leverpastej/skinka

- 2-4 kokta ägg och en tub kalles kaviar

- 2-4 baby bell ostar

- 1 kexchoklad/snickers/japp eller liknande

Halvdagsjakt:

- Termos med kaffe

- Flaska med saft/vatten

- 1 kexchoklad/snickers/japp eller liknande

Publicerat
Hmm......men det är ju knappt nå mat i dessa burkar! Töm ut vätskan ur burken, och inte ens en 3 åring skulle bli mätt på innehållet. Kan ju fungera som nödproviant :D , men inte mer än så :D

Jo, håller med. MEN, GOTT!! Vi är barnsligt flörtjusta i soppan. :D

Publicerat
Jo, håller med. MEN, GOTT!! Vi är barnsligt flörtjusta i soppan. :P
Jo, jag håller med dig, det är gott.......men inte riktigt så mättande som man önskar. :unsure:
Publicerat

Jak köper ofta en korv med risgrynsgröt på ica, sen är det bara att sköra ett litet hål iden och klämma i sig... perfekt!

Publicerat

När man kan elda så har jag med mig "käppkött" älgkött som legat i marinad från dan innan som skärs i bitar och träs på käppen för grillning, 1-2st powerrade dryck, cashewnötter som nödproviant. på pass typ samma som alla andra,men ibland nån öring som jag folie steker i kaminen i tornet.

På toppjakten har jag med mig 0.5l kaffe, 1liter vatten, 1powerrade, torkatkött, cashewnötter.

Publicerat

Ju längre jag jagar desto mindre mat i säcken.

Vid jaktstart för 22 år sedan orkade jag knappt få upp säcken på ryggen. Det var bara vinet som saknades..........

Nu har kaffetermosen krympt till 0,5 l och en macka ska med ifall det blir till 19-20. Annars kan t.o.m mackan tillbaka orörd.

2 koppar kaffe, färdigblandat med mjölk, det är Ellis proviant på harjakten.

På älgjakten, när jag sitter på pass, måste jag slänga i en korvbit och ett par limpmackor med stekta ägg.

Hur kan man bli så fokuserad på jakt att man inte ens är hungrig längre ?