Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Grävling och mårdhunds jakten -08/-09

Featured Replies

Publicerat

Lock räv :o

post-906-1261302607_thumb.jpg

Mvh.

• Svar 498
  • Visningar 62,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Lock räv :o

post-906-1261302607_thumb.jpg

Mvh.

Då får man Gratulera.

Youre the man :P

Mvh

Publicerat
Då får man Gratulera.

Youre the man :P

Mvh

Tack så mycket :lol:

Mvh.

Publicerat

2 Sjubbar i går för hunden, tyvärr hade båda skabb <_<

Publicerat
2 Sjubbar i går för hunden, tyvärr hade båda skabb <_<

kul för ebba,, du får komma över så får hon jaga grävling,,*L*

jag och pappa kanske kommer över mellan jul och nyår,,

då får vi gå ut och se om det blir nån fler Sjubbar,

Publicerat

Ute och lockade räv imorse, men det var heldött inte ett spår, hade ju vart -26 på natten. Tog skotern och kollade några gryt hittade minst 3 gryt/lador som det verkade ligga räv, samt att jag skrämde en till när jag kom med skotern fram till en gamal ladugård. Fan att man inte har nån grythund längre ^_^

Publicerat

Första räven skjuten för vår lilla blandras tik sköts tidigare idag. Kan inte bli mycket bättre väder för

grytjakt än detta :lol: Hård blåst och säkert 30 cm ny snö.

Tog henne kanske 30 min innan räven kom ut och sprang rakt in i en hagel svärm <_<

post-1430-1261833125_thumb.jpgpost-1430-1261833162_thumb.jpg

Mvh Daniel

Publicerat

Blev två mårdhundar i gryt för hundarna idag, den första för unghunden. Han fick dock lite hjälp av dem gamle som sökte upp den och så släppte vi ner han i nedslaget. Själv fick jag mej ett nyp då jag slet upp mårdhunden : ) Två bett men inge blodvite *skratt*

/Micke

Publicerat
Blev två mårdhundar i gryt för hundarna idag, den första för unghunden. Han fick dock lite hjälp av dem gamle som sökte upp den och så släppte vi ner han i nedslaget. Själv fick jag mej ett nyp då jag slet upp mårdhunden : ) Två bett men inge blodvite *skratt*

/Micke

Härligt! Kul att Rally fick vara med på en:) du får ta å komma ner med jyckarna så kan vi kolla lite gryt här nere, kanske kan få asta att driva ner nån när tassen har blivit bättre.

Publicerat
Härligt! Kul att Rally fick vara med på en:) du får ta å komma ner med jyckarna så kan vi kolla lite gryt här nere, kanske kan få asta att driva ner nån när tassen har blivit bättre.

Jo det får bli en resa neröver nån helg.

Ozzy är ordentligt risig efter jakten. Ögonbrynen ser ut som på en boxare och så är han ju tuggad i halsen som vanligt! Vet inte hur många gånger jag sköljt ögonen men de bara geggar igen... Att han inte lär sig! Och så har han ont i kroppen, det är knappt han rör på sig. Det blev en hård batalj. Han spydde i bilen efter ett tag då vi sökte fler gryt, det var åtminstone 50% jord som kom upp ;)

/Micke

Publicerat

Blev en fin tik vid halv 11 tiden igår!

Var bara ute och vände på åteln och jag tog chansen i den sista luckan när hon gick in i skogen igen och visst låg hon där! :wub:

/Nicke

Publicerat

Bildbevis på de två senaste sjubbarna. Hanen var väldigt liten

2xsjubb_091227.jpg

Publicerat

Vi var ute och kollade några gryt den 29/12 och jag fick skjuta min första rävdublé ännu bättre var att det var för min egen hund :rolleyes:

Håkan H

post-3547-1262341354_thumb.jpg

Publicerat
Vi var ute och kollade några gryt den 29/12 och jag fick skjuta min första rävdublé ännu bättre var att det var för min egen hund :P

Håkan H

Riktigt läckert!!!!

Vill också ha snöfritt :rolleyes:

... eller åtminstone bara lite snö.

Mvh!

Publicerat
Vi var ute och kollade några gryt den 29/12 och jag fick skjuta min första rävdublé ännu bättre var att det var för min egen hund B)

Håkan H

Grattis! vilken känsla när det är för den egna hunden oxå :(

Känns dock lite overkligt att vi bor i samma land när man ser hur grönt det är hos er :D

Publicerat

post-1898-1262366175_thumb.jpg

julledigheten har varit riktigt bra! 3 rävar har min terrier fått fram utan problem(hans 3 första). alla har kommit på runt 2-3 minuter. är hittils mycket nöjd med hur han beter sig i och kring grytet. har varit förbi flera gryt som han inte velat gå ner i men då har det inte heller varit någon räv där(bekräftat med spårning dagarna efteråt) inga skador har han fått heller.

post-1898-1262366345_thumb.jpg

Publicerat
julledigheten har varit riktigt bra! 3 rävar har min terrier fått fram utan problem(hans 3 första). alla har kommit på runt 2-3 minuter. är hittils mycket nöjd med hur han beter sig i och kring grytet. har varit förbi flera gryt som han inte velat gå ner i men då har det inte heller varit någon räv där(bekräftat med spårning dagarna efteråt) inga skador har han fått heller.

Fy fan va jag är glad för din skull! DÅ jag sade åt Anna att du tagit tredje för Boss i helgen så svrar hon "vi skulle ha haft en ur den kullen!" : )

/Micke

Publicerat
post-1898-1262366175_thumb.jpg

post-1898-1262366345_thumb.jpg

Grattis!

Visst är det en skön känsla, den där att liksom gå på moln av lycka när unghundarna börjar prestera ;):D

• 1 month later...
Publicerat

det blev en fin räv tik i gryt idag,,

fick spåra den i ca 5tim, sen fick man vänta en stund på en gryt hund,

jag vill tacka Rille och pertan får att ni kom och hjälpte till,,

Publicerat
Fy fan va jag är glad för din skull! DÅ jag sade åt Anna att du tagit tredje för Boss i helgen så svrar hon "vi skulle ha haft en ur den kullen!" : )

/Micke

;) ja jag är då bara nöjd! tror att han väkte upp en grävling igår:S men det gick bra inga skador men grävlingen kom jag inte åt:S

Publicerat
det blev en fin räv tik i gryt idag,,

fick spåra den i ca 5tim, sen fick man vänta en stund på en gryt hund,

jag vill tacka Rille och pertan får att ni kom och hjälpte till,,

Grattis!!

MVH/Anette

Publicerat
Grattis!!

MVH/Anette

tack,,

det blev även en mård i måndags,, *L*

min första mård,

Publicerat

Hej igen,,

Det blev en grävling till i söndags, det blev tot 5 St i samma gryt "systen" denna höst/vinter,

Men vi ha inte sökt igenom alla gryt ingågnar så det blir kanske fler grävlingar i det området till hösten.

MVH Jocke,

• 2 weeks later...
Publicerat

Ett par bilder från gårdagens jakt -_-

post-3207-1267278927_thumb.jpg

skjutna utanför ett gryt innan jag han släppa in hunden

post-3207-1267278983_thumb.jpg

Sprängd iller av min tyska i en rishög :P