Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Grävling och mårdhunds jakten -08/-09

Featured Replies

Publicerat

Har anlagt en åtelplats som i första hand är tänkt till kråka men även räv och grävling.

Nu på morgon gav den utdelning.

6015_125705839458_648894458_3141244_6263519_n.jpg

Tyvärr har korparna också hitta min åtel, vilket resulterar i att betet tar slut på nolltid. Antar att det bara är att gilla läget, eller har någon ett bra tips hur man håller korparna borta?

• Svar 498
  • Visningar 63,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Tyvärr har korparna också hitta min åtel, vilket resulterar i att betet tar slut på nolltid. Antar att det bara är att gilla läget, eller har någon ett bra tips hur man håller korparna borta?

ja det har jag men det är inte lagligt -_-

/Lasse

Publicerat
Se till att komma upp i 25 inlägg nu så kan du både skapa dig en jaktdagbok och även se vad vi andra ljuger om. ;)

Jag har ju en del annat å syssla med också..... :P men jag ska göra mitt bästa för att tillgodose din önskan :D

Publicerat

Grannen ringde och sa att de var en räv på legda så jag sprang dit. Men inte var de någon räv där inte :) .

Sprang hem och bytte om och sedan fort ner på legda igen. Plötsligt så ser jag en räv göra ett skutt upp i luften för att sedan dyka igen. Började med muspip,utan reaktion. Räven försvann för ett tag i kikarn. Sedan fick ja syn på den igen.

Den hade stannat vid skogsbrynet 200 meter bort och då sa jägarinstinkten "nu eller aldrig".

Jag lät skottet gå men såg inte hur de gick. Lunka iväg mot räven och var beredd på det värsta. Kom sedan fram och såg att räven låg på plats. Skottet hade gått rätt in i bogen och ut genom magen, så en del av tarmpaketet hängde utanför.

Vart riktigt glad för denna fullvuxna rävtik, speciellt eftersom de var min första räv :lol:

bild kommer.

Publicerat
Grannen ringde och sa att de var en räv på legda så jag sprang dit. Men inte var de någon räv där inte :) .

Sprang hem och bytte om och sedan fort ner på legda igen. Plötsligt så ser jag en räv göra ett skutt upp i luften för att sedan dyka igen. Började med muspip,utan reaktion. Räven försvann för ett tag i kikarn. Sedan fick ja syn på den igen.

Den hade stannat vid skogsbrynet 200 meter bort och då sa jägarinstinkten "nu eller aldrig".

Jag lät skottet gå men såg inte hur de gick. Lunka iväg mot räven och var beredd på det värsta. Kom sedan fram och såg att räven låg på plats. Skottet hade gått rätt in i bogen och ut genom magen, så en del av tarmpaketet hängde utanför.

Vart riktigt glad för denna fullvuxna rävtik, speciellt eftersom de var min första räv :lol:

bild kommer.

Grattis:)

Publicerat
Grattis:)

tackar:)

Publicerat

här kommer en liten dålig bild. men man ser vad de föreställer iaf.

post-347-1249574743_thumb.jpg

Publicerat

Vart riktigt glad för denna fullvuxna rävtik, speciellt eftersom de var min första räv <_<

bild kommer.

Grattis ! :) speciellt till första räven. Nu är det bara resten kvar! ^_^

Tog själv ett par rävar nu i kväll, andra och tredje för i år.

post-1561-1249594668_thumb.jpg

Publicerat

FEL postat!

Publicerat
Kan vi inte för ordningens skull stänga denna tråd och flytta till årets

http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=19368

/Ordningspolisen

Den tråden är ju RÄVJAKT endast!! Denna är om räv, grävling och mårdhund!

Är väl kanske inte helt lyckat att lägga in nya ämnen i en befintlig tråd om rävjakt?

Publicerat
Vart riktigt glad för denna fullvuxna rävtik, speciellt eftersom de var min första räv :)

bild kommer.

Grattis ! ^_^ speciellt till första räven. Nu är det bara resten kvar! :P

Tog själv ett par rävar nu i kväll, andra och tredje för i år.

tack. och grattis själv :)

Publicerat

Hej,

Er ny på dette forum, men har læst her et godt stykke tid, så nu mente jeg, at det var tid til at registrere mig.

Herunder et stk. dansk rævehvalp skudt med 22-250 Rem. og en Hornady SP 50 grs.

Rvehvalp09.jpg

Mvh.

Søren

Publicerat
Hej,

Er ny på dette forum, men har læst her et godt stykke tid, så nu mente jeg, at det var tid til at registrere mig.

Rvehvalp09.jpg

Mvh.

Søren

Välkommen hit till Jaktsidan :D

Grattis till räven00tumme.gif

Det var en riktigt snygg bössa00blob10.gif

Mvh :D

Publicerat

Blev 3 grävlingar för Musköts Lina i natt, se min dagbok för närmare info.

/Lasse

Publicerat
Välkommen hit till Jaktsidan :D

Grattis till räven00tumme.gif

Det var en riktigt snygg bössa00blob10.gif

Mvh :(

Mange tak.... :(

Publicerat
Hej,

Rvehvalp09.jpg

Mvh.

Søren

grattis! och välkommen

Publicerat
Blev 3 grävlingar för Musköts Lina i natt, se min dagbok för närmare info.

/Lasse

Jävlar du :rolleyes: Grattis!

Publicerat

om ca 40 min ska jag ut igen, ta revansch på räven som ja bommade tidigare ikväll :rolleyes:

Publicerat
om ca 40 min ska jag ut igen, ta revansch på räven som ja bommade tidigare ikväll :lol:

Har du semester eller :D

Publicerat
Har du semester eller :rolleyes:

Är inne på mitt sista sommarlov, för evigt! :huh: Iaf så kom de ingen räv i morse.

Tycker mornarna överlag har varit dåliga. av 2 morgonpass så har ja sett noll,och av 2 kvällspass så har ja skjutit en och bommat en -_-

Publicerat
Är inne på mitt sista sommarlov, för evigt! :( Iaf så kom de ingen räv i morse.

Tycker mornarna överlag har varit dåliga. av 2 morgonpass så har ja sett noll,och av 2 kvällspass så har ja skjutit en och bommat en :P

Jag vet hur det känns att vara inne på det sista ;)

Inte för att vara nån moraltant såhär som färsking men kan vi inte hålla oss till årets rävtråd? Någon nämde att det inte fanns utrymme för grävlingar i den, döp om den då!

Publicerat

Har skjutit 4 rävar så här långt sen första Aug. Fanns risk för regn nu ikväll så jag bestämde mig för att stanna hemma. Imorgon däremot så blir det nya tag.

Publicerat
Har skjutit 4 rävar så här långt sen första Aug. Fanns risk för regn nu ikväll så jag bestämde mig för att stanna hemma. Imorgon däremot så blir det nya tag.

kunde som sagt skjutit min andra igårkväll. tänkte ge mig ut ikväll också,men de regnar ju som satan.

Imorgon skulle de bli fint ;)