Publicerat Augusti 16, 200817 yr Jaha varken jag eller frun, eller för den delen svärfar fick något i kväl, jag låg taklång i över två timmar o kikade på get med kid, bocken som ju var säker ville inte komma fram. Nog om idag, i morgon är en ny dag..
Publicerat Augusti 16, 200817 yr Tjo, som jag skrev i annan tråd gav jag mig iväg i jakt på "min" sextaggare ikväll. Har fotografen med mig och vi sätter oss tillrätta i tornet, jag hinner inte ens ladda bössan innan Ubbe säger att sextaggaren ligger 40 m till vänster om tornet! Efter lite fuffens och pyssel med bössa och sittställning har jag korn på han men han ligger och mumsar i sig för full. Det går kanske 10 min utan att han reser på sig och vi prövar ett tryck på buttolon. Han ställer sig inte utan vädrar bara lite grann. Efter någon minut ställer han sig dock upp men står och kliar sig så jag vill inte skjuta. Klockan tickar och har väll inte helt bredsida då jag ger han en smäll och han rasar ihop. Han sprätter runt på frambenen och är påväg in i skogen varpå jag rent reflexmässigt ger han ett skott till detta var inte nödvändigt då första skottet var ett lungskott, men men det vissta jag inte då och hellre putsa lite fula utgångshåll ifrån den andra kulan än att sitta och se på när han sprang iväg. Sen så är ju det härliga att jag fått oerhört fina bilder på denna smidiga men mycket spännnde jakten, första bocken för i år ligger och en grann skogsbock vart de allt. Har bilder på honom levande i maj månad som jag också lägger upp. Se och njut! Tack till fotograf Urban Ireklint för att han följde med mig denna kväll! www.ireklint.se Jäkla grann bock du fällde, stort grattis!!!
Publicerat Augusti 16, 200817 yr Snyggt jobbat David!.. Ser fram emot att se brorsans bilder på hela händelseförloppet!!.. Stort Grattis!!!
Publicerat Augusti 16, 200817 yr Även jag hade en lyckad kväll med räv och en liten spetsbock på listan!!.. Men nu är de läggdags... De blir tidigt imorgon igen!!!..gött
Publicerat Augusti 16, 200817 yr Även jag hade en lyckad kväll med räv och en liten spetsbock på listan!!.. Men nu är de läggdags... De blir tidigt imorgon igen!!!..gött haha gött fidde, nu börjar jakten.....ser ju bra ut gå inte ut o skjut en för fin sexa bara. kan ju vara någon annan som spanat in den
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Författare Jag tycker att vi håller oss till tråden RÅDJURSJAKTEN 2008 som Schaman skapade, blir lite enklare att läsa om era jaktbravader i en tråd då denna tråd mest var tänkt som en förberedelsesnacktråd
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Bra! Det blir något förvirrande om vi inte samlar allt på ett och samma ställe. "Rådjursjakten 2008" är ju en lämplig tråd för sammanstrålning.