Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

Hipshot

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Recommended Posts

Guest FreddeF

Är en "ungdom" på 35 år,

* Ny jägarexamen

* Ny hagelbock

* Nytt jaktkort

* Noll erfarenhet ( knäppte en snigel med luftgevär när jag var liten men det är nog ingen merit :D )

Bor nära arlanda och kan tänka mig att köra en bra stund för lite jakt ( gärna något som går att äta ) och utbildning.

// Fredrik

first_clas

har 200 000hektar som jag behöver hjälp med att sanera på rävar och annat med vassa tänder, finns det nån som inte bara dricker hembränt och längtar till skoter säsongen så finns jag i Gällivare med omnejd, är du duktigt ska du få skjuta en bäver i april-maj med 100% skott chans

snygga tjejer har förtur

post-1234-1251626861_thumb.jpg

Dunderklumpen
snygga tjejer har förtur

:D

Seidemar

hejsan tänkte höra om de är någon från dalarna som behöver hjälp elle om de finns tillfälle att jaga räv är intresserad av allt slags vilt att jaga och hänger gärna med ut på större jakter om tillfälle ges ska flytta upp till borlänge å har därmed inga personer jag känner som jagar där uppe och jag har inga problem att komma om de är utanför då jag har bil.. har jaktlicens och vapen och statligt jaktkort har tränad eftersöks hund och har även gått skarpa eftersök så är även intresserad av att ställa upp på eftersök om någon behöver.. mvh Emil

Svanberg

Hej!

Staffan svanberg heter jag, blir 24 i november. Redan som 12 åring tog jag lågviltsexamen, men p.g.a inga marker eller bekanta så avtog det väldigt stora intresset och andra såg sin begynnelse.

Idag bor jag i Umeå och har på nytt fått upp intresset för jakt på nytt efter att ha följt med på älgjakt runt Skellefteå.

Tyvärr har jag inget annat än just examen på lågvilt, så om någon vill erbjuda skottmöjlighet så får det bli under uppsiktsjakt.

MEN jag är främst intresserad av att följa med och lära och se hur olika jakter bedrivs, i viss mån även "enbart" viltvård.

Jag pluggar en masters i ekologi på Umeå Universitet så jag har som regel föreläsningar under veckorna, men dessa är i regel frivilliga, så det ska nog gå att ordna lösningar även under veckodagar. (har tillgång till bil)

Planerar att ta examen m.m till våren.

Alex_Torn

Hejsan!

Jag heter Alexander Torngren och fyller 18 i november. Jag tog jägarexamen för ca 5 månader sedan. Har fått tillstånd till licens på ett gevär till älgjakten nu i oktober. Jag har hittills varit med på 5 jakter där jag enbart har suttit med min granne på pass. Jag har löst jaktkort för 2009/2010. Inga problem att få skjuts inom Östergötland. Pluggar på gymnasiet i veckorna så helst i helgerna men kvällar fungerar det med. Jag bor i Linghem utanför Linköping.

Så vapen har jag köpt och polisen har godkänt licensen. Nu väntar jag bara på att det ska bli oktober och mitt vapen ska komma. Skulle vara super kul att få hänga med ut i skogen med någon erfaren och jaga, och kanske med hund? :blink:

Huvudsaken är att få komma ut i se hur olika jaktformer bedrivs och få umgås med någon erfaren som kan tillföra saker som inte jägarexamen har gjort.

Vill också tillägga att det inte är älgen jag är intresserad av!

Skicka PM om det låter intressant!

Jazman

Hej på er!

Jag heter Björn och är en 32 årig nybörjare på jakt. Jag tog min examen i feb, men har inte kommit ut på någon jakt alls. Jag har haft fullt upp med min sista sässong som aktiv amerikanskfotboll spelare men nu är den slut och jag tänkte försöka komma ut på jakt och undrar om det är någon som vill ta med mig ut i skogen så jag får se och lära.

Jag bor i Uppsala men kan tänka mig åka en bit. Jag har inga vapen än så jag är intresserad av att följa med för att se hur det fungerar på en jakt. Dock har jag en lånelicens 1-4 samt hagel.

Jag anser mig ha en säker vapenhantering då jag gjort lumpen samt 2 utlandsmissioner.

Hoppas att det finns någon vänlig själ som kan putta en nybörjare i rätt riktning...

Tack på förhand

/Björn Strandberg

PREP
Jag kan erbjuda jakt för den som bor inom resavstånd till borås

Framförallt jakt med drivande på rå

Ingen tidigare erfarenhet nödvändig (Kan toligen även låna utt vappen om du saknar det. Om du uppfyler dom nödvändiga kraven för det)

Det är ju erfarenhet och kontakter som man ska skafa på sådana här jakter :D

Krav

1:Trevlig

2:Och viktigast SÄKER VAPENHANTERING !!!!

Och har du långt till din egen jaktmark så är du oxå välkomen

Och då kan du även ta med någon som ite har jaktmark Eller inte har börjat jaga än men är intreserad av jakt och natur ;)

Vafan alla är välkomna om ni kan leva upp till Dom två kraven

Mvh Anders Hj

--------------------

Ja då var det ett nytt jaktår :D

Och vill här med meddela att det även i år fins plats för gäster

Jakt på Rå, hare, räv och grävling

Valfri beväpning ;) Du tilldelas lämpligt pass

Även hundar är välkomna (Oerfaren hund inget problem) :D

Och är det någon som inte har tagit jägarexamen kan det beredas plats med anan erfaren jägare

Med eller uttan bössa beroende på :rolleyes:

Mvh Anders Hj

PREP

Sön 2009/10/11

johannes_vasko@hotmail.com
Jag jagar runt Växjö, men även en del i Jönköpings län.

Ska ha dig i åtanke om/när det blir tillfälle. Har wachtel och jagar allt, men med liet tur så blir det väl rådjur, vildsvin och lite annat i så fall.

Är en nykläckt jägare på 24 år. Bor i Malmö men har föräldrarna i Växjö. Vore kul att hänga på och lära sig lite av någon mer erfaren:)

Är intresserad av all jakt, men vore extra kul med klövviltsjakt.

Har klass 1 och hagel än sån länge. Har jaktkort.

Mvh

Johannes

PREP

Nyt tillfäle ...8 november :D:D:);)

Anders Hj

PREP
Nyt tillfäle ...8 november B):P:o:P

Anders Hj

Inbjudan är är almän

Men nybörjare och sådana med små jaktmöjligheter har företräde

Mvh Anders Hj

skaneman

Hej Niklas heter jag är 26 år gammal och bor mitt i skåne och precis tagit jägarexamen, får min studsare snart också

vill gärna hänga med ut på jakt nångång, behöver inte ha bössa med och inget köttanspråk heller utan mest att få lite erfarenhet och se hur det går till

speciellt intresserad av gris råddjur hjort och räv

tack på förhand <_<

hallar

Hej, hittade denna tråden precis. Ludvig heter jag i alla fall. Jag är bosatt i Lund. Är 25 år och nästan färdig läkare. Under min gymnasietid tog jag jägarexamen och sköt mycket lerduvor. Har inte jagat eller skjutit de senaste 5 åren. Har nu i höst börjat skjuta lerduvor igen. Har varit ute lite på jakt när jag gick på gymnasiet, hare, fasan.

Nu har jag mer möjlighet att jaga (tid, bil och lite bättre ekonomi i alla fall). Jag har en hagelbock dock inga kulgevär. Jag har stort intresse att lära mig mer om jakt och viltvård. Hade varit toppen att hänga med någon kunnig i min region. Finns inget bättre än att vara ute i skog och mark.

Det var väl mig i korthet. PMa mig gärna eller email ludvig.hallberg@gmail.com . Kommer gärna i kontakt med andra nya jakt i min trakt.

Mvh

Ludvig

Grund

Simon heter jag, är 18 år och bor i offerdal, jämtland. Har en stövartik som är ett år som jag skjutit några harar för ;) Jag har 2600hektar att jaga på både älg och småvilt på så jag kan inte klaga på att jag har lite mark.

men det är så att jag är ruskigt sugen på Stövar/grytjakt efter räv, känner dock ingen som äger nån grythund. Så nån med grythund och en erfaren rävstövare är gärna välkommen på lite jakt :( min egna stövare driver räv men då måste man först spåra med hunden i koppel då hon gärna tar upp hare.

PM:a vid intresse :D

Mvh Simon

post-3746-1257508611_thumb.jpg

JaktPoppe

Sicken bra tråd :huh: Synd att man ej har jaktexamenän Jag återkommer Om Ungefär 1 år '

Mvh : Pontus

rajja

hallå

jag är en tjej på 23 år som gärna skulle vilja ha lite mer erfarenhet, speciellt med stövarjakt.

har en 7 mån hund plott/stövare som ja vill bara ha på rovvilt men de är lättare sagt än gjort med tanke på att de är en jaktidiot ^_^

bor ca 4 mil utanför skellefteå.

jo de finns folk som jag skulle kunna jaga med här men de är inte lätt att slå sig fram när ens bror inte är alltför förtjust i att syrran jagar och därmed försvinner mina kontakter också

hade körkort men blev nyss av me de i en månad....skäms....

men nåt jag har är både hagel och studsare dessutom licens på båda

obs! paragrafryttare undanbedes vänligt men bestämt. låter kanske konstigt men dom flesta fattar nog ;)

first_clas
hallå

jag är en tjej på 23 år som gärna skulle vilja ha lite mer erfarenhet, speciellt med stövarjakt.

har en 7 mån hund plott/stövare som ja vill bara ha på rovvilt men de är lättare sagt än gjort med tanke på att de är en jaktidiot ;)

bor ca 4 mil utanför skellefteå.

jo de finns folk som jag skulle kunna jaga med här men de är inte lätt att slå sig fram när ens bror inte är alltför förtjust i att syrran jagar och därmed försvinner mina kontakter också

hade körkort men blev nyss av me de i en månad....skäms....

men nåt jag har är både hagel och studsare dessutom licens på båda

obs! paragrafryttare undanbedes vänligt men bestämt. låter kanske konstigt men dom flesta fattar nog ;)

bor du norr om ske-å är Kettukiller mannen du ska fråga ;)

bor du söder om,finns rille,kokko,mango i lövånger att hjälpa dräpa rävar,

det är nog rätt tätt med rävjägare runt om skellefte så cykel funkar ett tag till :D^_^

Guest Ericus

Hej alla jaktvänner,

Vill naturligtvis passa på att dra nytta av denna briljanta tråd även jag.

Således finnes här följande för er som är intresserade av att dela med er av erfarenhet och kunskap:

* 28-årig nyexaminerad jägare

* etnisk skåning boendes i Stockholm

* tillgång till bil och inte rädd för att köra ett par timmar

* stort jakt- och friluftsintresse

* viss erfarenhet av jakt från barndomen (har nedlagt en råbock, ett par harar och några fasaner) men har knappt lyckats komma ut något sedan jag flyttade till Stockholm för ett par år sedan

* god skytt med vapenvana och säker vapenhantering

* i nyinköpta skåpet står en studsare och en hagelbössa och väntar på att få följa med ut

Jag är verkligen biten av jakten och mycket intresserad av att få komma ut och lära mig mer. Så tveka inte, skicka ett PM eller ett e-mail.

Info om mig: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=21828

Ser fram emot era svar!

Erik

Bastard

Jakt erbjudes 24:e och 25:e november

Göteborg, Hisingen.

Hagelvapen som beväpning. Hagel lämpliga för allt mellan rådjur - mink.

PM

PREP

Nyt tillfäle ...12 december:D B):huh::D

Anders Hj

PREP

Det är rådjurs jakt plus räv och hare

Jakten är utanför Borås

Alla är välkomna om

Mvh Anders Hj

PREP

Det fins en eller möjligen två platser kvar :huh:

Mvh Anders Hj

paddelnisse

Jaha då har ett år gått och inte har jag fått tillfälle att få vädra bössan i år heller,börjar kännas uppgivet

6.5*57r
Jaha då har ett år gått och inte har jag fått tillfälle att få vädra bössan i år heller,börjar kännas uppgivet

Var huserar du då?

EDIT: Arboga såg jag, inte direkt i mina trakter.