Hoppa till innehåll

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt


Hipshot

Recommended Posts

Örebro viltvårdsförening är ett bra alternativ för unga och äldre nya eller erfarna jägare.

Ett billigt och enkelt alternativ att komma ut på jakt tillsammans med andra.

Och möjlighet att bedriva viltvård.

www.orebrovf.se

Mvh

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Marcus, har du gott om mås och kråkfågel vid dina marker? jag är relativt mycket i varberg, och på vissa platser är det enormt mycket vitfågel. vart är dina jaktmarker belägna någonstans?

marken i falkenberg är det mer vitfågel än här i varberg faktiskt, visst finns de men inte så jag tar mig orken att gå ut en morgon bara för att jaga dom, dom faller till 95% för kula här uppe i så fall ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

marken i falkenberg är det mer vitfågel än här i varberg faktiskt, visst finns de men inte så jag tar mig orken att gå ut en morgon bara för att jaga dom, dom faller till 95% för kula här uppe i så fall :ph34r:

sedär sedär, vi kanske kan samköra ett race på lite skräpfågel vid nåt tillfälle?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då försöker jag oxå!

44 år, pluggar till jägarexamen. Varit med på jakt för 30 år sedan, skjutit mycket luft och en del .22 i skytteklubb.

Har en del styckningskunskaper då morsan var styckmästare i 39 år. Finns på Värmdö utanför Stockholm och har ett mycket fritt jobb och egen bil så kan komma loss i stort sett jämt och med kort varsel samt kan tänka mig att åka ganska långt för att få erfarenhet. Alla jaktformer av intresse och då menar jag allt.

Alla erbjudanden mottages tacksamt!

/W

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara tillägga att jag bor i Göteborgstrakten men kan tänka mig att resa en bit.

Hej.

Jag heter Mattias Henriksson och har efter en tids uppehåll tagit upp jakten igen, jag är intresserad av att komma med på jakt om du har möjlighet.

Jag har egen bil och egna vapen. 2 studsare, 1 drilling 12-12-6,5x55, .22hornet, bock 12 samt sidasida 16

Hör av dig om du har möjlighet att ta med en nybörjare ut igen

mattias

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Anammar även jag detta eminenta erbjudande.

TikkaIsak

Bor som nämnts i Stockholm/Norrort.

* Jägarexamen 2010

* Statligt jaktkort klart för detta jaktåret

* Klass 1 studsare och hagelpang finns. Likaså Jaktradio 155 Mhz.

* Bil finns så transport är inga problem. ett par timmar till ev. jakt är väl det som är behagligt avstånd (vardagar)

på helger har man ju lite mer tid över för resor.

* Jobbar "normala" kontorstider med flexmöjlighet vid behov.

Har stuga utanför Heby så det breddar ju området lite grann. Jakter av intresse är ju all typ av jakt. ^_^

väl mött :rolleyes:

Saknas det info ? PM:a

Hälsningar

TikkaIsak

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej alla medlemmar på Jaktsidan!

Jag heter Richard Berg och har nyss fyllt 17 år. Jag går andra året på gymnasiet i Västerås. På min fritid varvar jag läxor och provläsning med bord-tennis och golf, spenderar också en hel del tid med vår flat coated retriever tik. Jag har avlagt jägarexamen och är medlem i Jägarförbundet men jag har inte några vapen eller jaktradio.

Jag har endast fått chansen att vara med på jakt ett fåtal gånger och har således inte så mycket erfarenheter av jakt än. Jakterna jag har varit med på har varit åteljakt på vildsvin samt älg- och vildsvinsjakt. De jakterna var dock innan jag skaffade jägarexamen, därför har jag ingen mer vapenvana än den grundläggande jag fick genom jägarexamen. Har också varit med vinterutfodrat rådjur samt andra små vildvårdande insatser.

Jag skulle bli hemskt glad om det fanns någon mer eller mindre erfaren jägare som skulle kunna tänka sig att ta med mig ut på jakt eller liknande. Jag är öppen för att få vara med på vad som helst. Jag bor i Västerås, men kan få skjuts inom en 10 mils radie. Min e-mail adress är richardberg@live.se, men jag kan också nås på telefon 070-4864748 eller 021-330453.

Tack på förhand /Richard Berg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

efterdig@hotmail.com

Hej jag heter Jenny är bosatt i Trollhättan.

Förhoppningsvis till våren blir jag student på heltid.

Det skulle vara intressant att få följa med på någon typ utav jakt. Jag är inte intresserad eller kompetent nog att hantera vapen, så jag är då 100% säker i vapenhantering :)

Oftast har jag tillgång till bil och körkort har jag. och oftast är jag "ledig". Är helt mobil upp till ca 1 h resväg.

Om någon känner för att ta ut en grön ( :rolleyes: ) stadsbo (Göteborgare) ut i skogen så hör av er via mejl eller här.

Jag har en sällskapshund. Vet inte om han är så bra att ta med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjena

Roger Björk var namnet bor i Åkersstyckebruk utanför Strängnäs i södermanland.

Tog examen 94 har varit med på lite älgjakt men ej fått tillfälle att skjuta.

Någon i södermanland som kanske vill ha med en newbie med på jakten.

Har som sagt var jägarexamen,jaktkort 2010/2011 och licens på en 30-06.

Mest intresserad av grisjakt och rådjur

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

It never ends

* Tog jägarexamen i somras.

* Varit med på 1 jakt med sällskap, vakat på räv själv ett par gånger.

* Har Hagelgevär och är således främst ute efter småvilt och fågeljakt.

* God vapenvana efter över 5 år som sportskytt (både handvapen och gevär).

* Har löst jaktkort för 2010/2011.

* Pluggar under veckorna men schemat är väldigt öppet och mycket fritid finns.

* Bor i Helsingborg, kan ta mig dit lokaltrafiken medger, annars är det öppet för improvisation.

* Gott humör och ett öppet sinne följer alltid med.

Mer info om mig kan man hitta i "vem är It never ends" i medlems delen av forumet.

( http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry467476 )

Med hopp om jakt och trevligt umgänge!

/V

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Erbjuder även i år :huh: jakt på våran mark utanför Borås

Har pats för 1 till 5 st gäster vid jakttilfälena

Titta tå infin som jag har skrivit föra året i dena tråden

Mvh Anders Hj

Ps

Även ni som redan har varit gäst hos mig är välkomna :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Erbjuder även i år :D jakt på våran mark utanför Borås

Har pats för 1 till 5 st gäster vid jakttilfälena

Titta tå infin som jag har skrivit föra året i dena tråden

Mvh Anders Hj

Ps

Även ni som redan har varit gäst hos mig är välkomna ;)

Hej!

Jag sökte lite och såg att du jagar rådjur på dina marker. Jag är väldigt intresserad av att gästspela hos dig någon gång i höst/vinter. Har inga egna marker än men viljan att komma ut i skogen är stor så alla chanser som ges tages :rolleyes:

Har du lust kan du väl dra iväg lite info via PM om när, var och hur du vill styra upp det.

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Erbjuder även i år B) jakt på våran mark utanför Borås

Har pats för 1 till 5 st gäster vid jakttilfälena

Titta tå infin som jag har skrivit föra året i dena tråden

Mvh Anders Hj

Ps

Även ni som redan har varit gäst hos mig är välkomna :P

hejsan anders det låter intressant att komma till dig att jaga igen har ni spikat nåt datum? och om det är någon uppåt eller längsvägen ner som vill dit så går det att samåka. bor utanför borlänge nu.

mvh Emil

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"erfaren" jägare på 20 år söker jakt!

avlade jägarexamensproven när jag var 15, har både studsare, hagelbössa och snart en .222a också. Jagar med farsan här hemma i Dalarna (borlänge) men jagar också uppe i Särna där vi har stugan. har jagat sedan jag var liten och har erfarnehet av både eftersök, passning och drevjakt.

slänger ut en lina här mest ifall det är någon som är sugen på att ta med en ut på lite jakt, helst med hagel. har inte blivit så mycket med hagel nu på slutet, så lusten börjar byggas upp igen =).

har bil och körkort också, så jag tar mig till angiven plats helt utan problem. släng ett PM om ni har något. helt inom dalarna, men strax utanför går också bra =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
visible_world@hotmail.com

Här kommer ytterligare en rookie.

* Tillhör det fåtal som har två jägarexamensbevis. Det sista tog jag för ca 1,5 år sen.

* Har varit med på älgjakt samt vakat på rådjur.

* Har studsare klass 1, kombi klass 2, hagel och klass 4 (om nån vill ha med mig och vaka på kråkor)

* Har löst jaktkort för 2010/2011.

* Kommer inom kort att flytta till Ljungskile på västkusten och det vore därför guld värt att komma i kontakt med jägare i trakterna där. Söker för tillfället mark och lag i närheten där att gå med i.

* Har någorlunda flexibla arbetstider (och finns möjlighet till jakt är givetvis arbetstiderna än mer flexibla. alltid tillgänglig på helger). kommer vara ledig över hela julhelgen.

*Är intresserad av all form av jakt.

* Vore enormt tacksam om någon skulle vilja släpa med mig ut på jakt, detta då jag verkligen är intresserad av att lära mig allt jag kan om ämnet.

* har bil och körkort och kan åka en ganska bra bit :huh:

//Jon

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag skulle vilja följa med nån med bra rovvitsstövare efter alla sveriges rovvilt.

altenativt fara iväg för jakt på dov/kron o vildsvin

så om de är nån som vill ha med sig en rätt bra skytt som sälskap nångång kan ni ju alltid skicka ett PM

har statligt jaktkort

licens på klass 1 (9,3x57)

licens på hagel automat med extra sluggpipa

samt en 22lr

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Henrik heter jag 18 år har körkort och egna vapen (studsare 6,5*55 och en hagel bock . Jag har jägarexamen och jaktkort, jag är sugen på all sorts jakt, Jag bor strax utanför Flen ( vilket ligger utanför Katrineholm) Jag är sugen på all sorts jakt, helst ska den ligga relativt nära mig, men jag har inget problem att åka en bit.

Jag har jagat sen barnben och har skjutit ett par djur hittills (Gris, rådjur och fågel av olika slag).

Om ni vill ha med mig på jakt så får ni gärna skicka ett PM!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

hejsan.

här kommer ännu en jägare som är färsk.

är 34 år och söker någonstans att få komma ut och jaga

finns utanför stockholm.

så en radie på 10/15 mil är inga problem...

öppen för de flesta förslag

Mvh kenneth

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej jag är också en rookie på 17 år som går en del på uppsiktsjakt med farsgubben och har hängt med ut sen 7 års ålder och har ett stort intresse för jakt! Jag tillbringar så mycket tid i skogen som möjligt men har inte så jättemycket vilt på samvetet än så länge. Jag bor i Haninge söder om Stockholm och tänkte att jag lika gärna kunde anmäla mitt intresse här eftersom jag gärna skulle hänga med ut på fler jakter även om det bara skulle innebära att gå med hundförare utan bössa etc. Det blir mest jakt med kortdrivare men alla jakter är intressanta för min del!

MVH//Mathias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kommer sitta och vaka räv natten mellan måndag och tisdag varje vecka nu fram till säsongen är slut. Kan plocka med en person till ut i kojan. Bor i norra västmanland och åker ut runt 00:00 och sitter fram mot 3-4. Bara höra av er om ni vill med ut. Kan även bli någon timma på bävervak innan räven om så önskas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är 24 år gammal och bor i västerås.

Har 1 klass 1 studsare och en 22a och mer är på gång.:)

Har bil så jag kan ta mig en bit från västerås.

Nu så här i slutet av jaktåret så är det kanske svårt med jakt, men jag tänkte ändå kolla om det finns någon som tex har vildsvins jakt i någon form, men allt är av intresse!!

Har en god vapenvana, tävlingskjuter och tränar ofta, både miltärt och civilt.

Så är det någon i närheten (ca 1 timmes bilfärd) som är villig att bjuda med mig på jakt så skicka ett PM

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu så här i slutet av jaktåret så är det kanske svårt med jakt, men jag tänkte ändå kolla om det finns någon som tex har vildsvins jakt i någon form, men allt är av intresse!!

Vildsvin är väl inte lovliga nu. ;):P

Vet inte varför det blev så många, förlåt! :unsure: :unsure: :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...