Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

Vildsvin är väl inte lovliga nu. ;):P

Vet inte varför det blev så många, förlåt! :unsure: :unsure: :(

Dålig påläst eller bara okunnig ang vildsvinen?

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

Lite både och faktiskt. -_- Men bara dåligt påläst om grisarna och inget annat!!

Tänkte fel.:blush: :blush: :blush: :blush:

Publicerat

hej emil heter jag och är 26år och bor i uppsala trakterna jagat sedan jag var 15år då jag tog examen

.i dag så har jag 1st rugger 308w klass1 1st husqvarna 6,5x55 klass 1 och en hagel automat 12

det är så att jag inte har tillgång till så mycket mark att jaga på så skulle vara roligt om någon skulle vilja ta med mig på jakt

jag har körkort och bil så kan åka om så behövs mvh emil andersson

• 2 months later...
Publicerat

hallå! heter conny och håller på att ta jägarexamen!

jag är 33 år och har ingen som jag kan följa med ut för att få lite erfarenhet vilket jag tycker skule vara bra!finns det någon därute i södermanlandstrakten som skulle vilja vara så snäll och ta med en nybörjare ut i skogen!

skicka mig ett pm eller ring 0703-934322

skulle tycka det vara bra bara att "sitta brevid" utan vapen

är intresserad av alla typer av jakt!

ha det gott / Conny

• 3 weeks later...
Publicerat

Jesper 33år, 0735-123591

Jägarexamen 2011

Egen bössa hagel

Bor i Helsingborg men kan tänka mig att åka en bit för jakt.

• 4 weeks later...
Publicerat

hallå! heter conny och håller på att ta jägarexamen!

jag är 33 år och har ingen som jag kan följa med ut för att få lite erfarenhet vilket jag tycker skule vara bra!finns det någon därute i södermanlandstrakten som skulle vilja vara så snäll och ta med en nybörjare ut i skogen!

skicka mig ett pm eller ring 0703-934322

skulle tycka det vara bra bara att "sitta brevid" utan vapen

är intresserad av alla typer av jakt!

ha det gott / Conny

tänkte jag skulle bumpa mitt inlägg lite :D

nu har jag dock tagit min jägarexamen och min första licensansökan ligger i posten ^_^

Publicerat

tänkte jag skulle bumpa mitt inlägg lite :D

nu har jag dock tagit min jägarexamen och min första licensansökan ligger i posten ^_^

Är du ledig 1:a Aug kan du hänga med på grävlingsjakt. pma!

Publicerat

Är du ledig 1:a Aug kan du hänga med på grävlingsjakt. pma!

du har pm :D

Publicerat

Hej!

Jag heter Morten (37 år) och har haft jägarexamen i drygt 1,5 år, jag har jagat lite älg och lite fågel.

Det skulle ju inte sitta fel att få följa med mer erfarna jägare på diverse typer av jakt.

Jag bor i Östersund, men är bilburen och kan ta mig en bit när jag är ledig. Dom områden där jag kan

ordna boende själv är Jämtland, Uppland, Södermanland och Dalarna.

Jag har löst jaktkort, jägarexamen, licens på 8x57 JS, .22 lr och 12/70 hagel sbs.

Jag hanterar vapnen med vett och förnuft samt att jag är lättsam och trevlig.

Hoppas någon vill ta med en rookie på jakt. :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag heter Jonathan, finns i Göteborg och är nybliven jägare.

- Tog jägarexamen i vintras/våras

- Jag vill följa med ut på all jakt, vad som helst, kan vara kråkjakt, passjakt på räv, drevjakt på grävling, rådjursjakt, bäverjakt, vildsvinsjakt, älggjakt - kort sagt är allt av intresse då jag inte har några jaktkontakter

- Varit med ut på 1 jakt samt varit på jaktresa i sydafrika

- Skjutit 14 djur på 60-200 m avstånd med gott resultat (Tyvärr en skadeskjutning på 150 m - vet inte om det är smart att skriva det men jag är ärlig i alla fall, och det är något jag aldrig vill göra om).

- Har arbetat upp en god vapenvana och hyfsad skjutskicklighet på ganska kort tid, fortsätter kontinuerligt att träna på älgbana och därutöver skjutvall ibland

- Har en Tikka T3 6.5x55 mm och har en licensansökan inne på en Merkel Model 8 kal 12g (Vilket dock kan ta ett par månader med Göteborg-polisens handläggningstider)

- Är ansvarsfull och medveten om vapensäkerhet

- Studerar i veckorna och är oftast upptagen på dagarna då men har kvällar lediga, har semester 8-31:e augusti så då kan jag när som helst

- Kan skaffa bil vid de flesta tillfällen och tänka mig att åka en bit

För en lite djupare presentation av mig se Vem är Beatless

Publicerat

Västerbotten slav sökes ;)

gräv-janne.bmp

• 4 weeks later...
Publicerat

då får man väl dra in en blänkare här igen för att se om man kan få följa med någon ut?

finnes: nybliven jägare med stort intresse för all typ av jakt, har bössor å allt som behövs!

sökes: all typ av jakt i södemanland med omnejd....kan nog tänka mig åka längre också om det finns möjlighet!

• 3 weeks later...
Publicerat

Följer gärna med någon på jakt runt Umeå och byar intill Har nyligen tagit jägarexamen och hade tyckt det vart kul att lära sig lite samt få lite bekanta som har samma intresse.

Mvh

Publicerat

någon som vill ha en 27 årig jaktkompis från vänersborg?

med mycket erfarnhet dock utan jaktmark pga nya arbetsförhållande

Publicerat

Västerbotten slav sökes ;)

kan nog tänka mig hjälpa till o gräva nån gång ;)

Publicerat

Hejsan tänkte ställa mig till förfogande om det skulle finnas plats och få hänga med ut och jaga är marklös sen 2 år tillbaka och vill komma ut igen.. har 2 hundar till förfogande om det skulle behövas en eftersökshund och en unghund jag tänkt försöka få igång här nu i höst...jag befinner mig i dalarna borlänge närmare bestämt men har inga problem om jag få åka en bit allt av intresse och oavsett vilket ställe de är i landet så kommer jag om tid finnes...

Publicerat

Jag är 19 åring som brinner för klövviltsjakt och som skjutit minst ett av varje förutom älg.

Jag är 19 och bor på en gård i södermanland med en liten jaktmark vilket gör att jag inte kan jaga så ofta. Är kanske en "feg" skytt i vissas ögon men jag känner att jag vill ha så bra skottsituation som möjligt vilket gör att en del djur springer förbi, men hällre de än massa onödiga eftersök. ^_^

Bor som sagt i södermanland utanför nyköping och har egen bil, jagar med tikka t3 i 308w.

//Linus

Publicerat

ja jag slänger också in en rad eller två.

skulle gärna vilja följa med nån jägare ut på jakt i borås/norra halland området. är nybliven jägare och har ingen egen mark att jaga på. följer med på vad som helst vill lära mig mer om viltvård och jakt i sig och gärna hur man tar hand om djuren efter dom fallit i backen. om nån kan hjälpa mig med detta skulle det vara trevligt.

ps, jag har löst jaktkort och har eget gevär.

ni kan skicka ett pm om ni har något

tack

mvh Björn

• 1 month later...
Publicerat

Hallå!

Ny jägare, och ny på denna sidan.

Tog jägarexamen Juni - 2011.

Har lite erfarenhet från diverse jakter, men ännu inte varit med på "riktigt"

Är 22år, jobbar heltid på kontor. Bor emellan Enköping och Uppsala.

Har tillgång till bil och kan självklart åka en bit.

Är intresserad utav alla sorters jakt, vill lära mig allt.

Har tillgång till en 308w och en hagelbössa.

Skulle hemskt gärna följa med någon ut på jakt!

// Mvh Marcus

marcus.martensson@haggeshyrbilar.se

• 3 weeks later...
Publicerat

Såg att det är ca 35 mil till Moheda

vem bor i moheda? :)

• 1 month later...
Publicerat

Hej

Även om ingen har erbjudit jakt på några månader så gör jag ett försök och hoppas att någon läser.

Jag letar efter jakttillfälle i Östergötland.

Jag har jägarexamen, jaktkort, hagelbock, kombibock och studsare 308win. Jag har även egen bil.

Intresserad av all form av jakt eftersom jag tog examen i maj -2011 och behöver erfarenhet.

Skicka PM om ni har jaktmöjlighet i Östergötland (bor mellan Linköping - Åtvidaberg)

/NIklas

• 3 weeks later...
Publicerat

Hej!

jag är 19 år(snart 20) jagat sedan jag var tolv år och skjutit sedan jag var 11 år.

jag skulle gärna komma och jaga räv(lockjakt) hos någon i östergötland alternativt jönköping län(pluggar där).

skjutit rådjur älg och gäss samt diverse skitfåglar än så länge.

hör gärna av dig så ska jag göra vad jag kan för att minska rävstammen ;)

mvh

Publicerat

Hallå!

Ny jägare, och ny på denna sidan.

Tog jägarexamen Juni - 2011.

Har lite erfarenhet från diverse jakter, men ännu inte varit med på "riktigt"

Är 22år, jobbar heltid på kontor. Bor emellan Enköping och Uppsala.

Har tillgång till bil och kan självklart åka en bit.

Är intresserad utav alla sorters jakt, vill lära mig allt.

Har tillgång till en 308w och en hagelbössa.

Skulle hemskt gärna följa med någon ut på jakt!

// Mvh Marcus

marcus.martensson@haggeshyrbilar.se

Är harjakt intressant eller rävlock ?

Publicerat

Även jag gör ett försök och hoppas på det bästa!

Snart 20-årig nybliven skåning och student söker all form av jaktlig aktivitet inom skåne. Jaktabstinensen gör att jag snart ringer anticimex i hopp om att åtminstone få följa med på lite råttjakt!! ;)

Jag har haft jakt som största intresse så länge jag kan minnas. Har jägarexamen, vapen och bil. I dagsläget ingen egen hund.

Vore mycket tacksam om jag fick möjlighet att följa med på någon form av jakt! (medveten om att denna säsong går mot sitt slut, men det kommer ju fler.. :) )

Tack på förhand!

// Gustav

Publicerat

Hej, jag är en 34-årig exiljämte som numera bor i Stockholm och arbetar i Västerås. Tog jägarexamen i höstas och har än så länge bara hunnit med en jakt, men läget blev aldrig det rätta och skottet fick vänta.

Jag har bil och en T3 .308 (letar lämplig hagelbössa så det bör finnas inom kort) och är intresserad av all form av jakt.

Vill gärna lära mig mer, så hör av dig om det finns en plats ledig nästa gång ni ska ut. :-)

/Kenneth