Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trögt med rävvaket!

Featured Replies

Publicerat
;) äntligen fick jag panga räv nr 2 igår... tidigare år har jag skjutit betydligare fler den här tiden på året men stigande ålder har gett kvällströtthet vilket resulterat i djup sömn i "kojan" då värmen kommit :D
  • Svar 109
  • Visningar 11k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Grattis! Kul att vakandet ger resultat. tycker dock att det är orätvist att ni får jaga räv till 15 april där uppe ;) 15 mars är på tok för tidigt avslut på vakjakten

Publicerat

du får väl ta bussen hit då ... hur mycket räv som helst.. har en vakarkoja ute i skogen som är opangad vid

har provat rävlock ett par kvällar ..får fram dom typ på 300m men inte närmare

jag håller mig till kojan i byn (hur mycket spår som helst) har en åtel året om där

Publicerat

Fin i pälsarna är de dessutom B)

090319-Rav-2.jpg

Gårdagens räv...

Publicerat

Grattis Tjabben! En död räv är en bra räv! :P Den ser verkligen fin ut i pälsen också. :D Blir det en skinnmössa av den till Jämta med svans där bak. ;);)

Publicerat

skinn-del-av-1.jpg

Blir det med de flesta skinn skinn som inte säljs. En del bäverskinn fungerar dock utmärkt som sittunderlag ;)

Publicerat
Blir det med de flesta skinn skinn som inte säljs. En del bäverskinn fungerar dock utmärkt som sittunderlag :P

Ett bevis på att en duktig jägare kanske bor i huset. ;);)

Publicerat

090321-rav-3.jpg

3:an tagen.... frugan "tvingade" ut mig fast jag hellre ville sova. kanonkul -_-

Räven kom fram efter 2 timmar men sprang bara fram o tillbaka och drog sig ner mot skogen..bara att vänta så kommer dom iregel tillbaka inom kort och bevisligen så gjorde även denna räv det. Väl framme vid åteln stog den i en grop ett bra tag innan den slutligen klev fram. pang och slut :P

Publicerat

jag satt och vakade i lördas det var roligt men jag hadde ett problem mina fötter

fyfaan vad jag frös om dom.

har ni några tips vad jag ska skaffa för att inte få "is fot"

Publicerat
  • Författare
jag satt och vakade i lördas det var roligt men jag hadde ett problem mina fötter

Heat Pak inlägg till fötterna är kanonbra och dom håller 38 grader i 5-6 timmar.

Publicerat

muckboots!!!

Publicerat

Muckboots och bra sockor!

Publicerat

MUCKBOOTS FUNKAR KANON FINT FÖR MIG IAF. TORR OCH VARM OM FÖTTERNA

Publicerat

Ska du ha riktigt varma stövlar så köp Kamik! Har vakat många nätter med dom när det varit mellan -20 å -30 och det enda man inte fryser om då är fötterna B)

Tänk även på att ha ullsockor närmast foten!

Publicerat

ska vaka på lörda 21-04

vilka tider upplever ni är best ?

fins det någon unervesal tid

Publicerat
ska vaka på lörda 21-04

vilka tider upplever ni är best ?

fins det någon unervesal tid

Har du inte skjutit några rävar kommer de säkert ganska tidigt.

Då de mörka timmarna är få och de har kort tid på sig.

Publicerat

jag borde då fundera på att sticka ut tidigare ?

jag får mörkt vid ca 7 8 på kvällen

Publicerat
jag borde då fundera på att sticka ut tidigare ?

jag får mörkt vid ca 7 8 på kvällen

Har du åtel ?

Publicerat

jepp har 2 men den ena e det faan inget besök på den andra e det en vom lite slaktavfall och där e det en stoor motorväg in till skogen har sett att dom e som satan i vomen och gräver upp den

Publicerat
jepp har 2 men den ena e det faan inget besök på den andra e det en vom lite slaktavfall och där e det en stoor motorväg in till skogen har sett att dom e som satan i vomen och gräver upp den

Om rävarna besöker åteln ofta så är det bara att sätta sig. Släng ut lite hundfoder där om besöken inte är så regelbundna.

Det ljusnar runt kl 05:00 så sitter du en hel natt kanske du kan ta de flesta rävar som springer där på samma natt !

Tänker du vaka så gör det ordentligt så du inte sitter 2 timmar, tröttnar och går hem.

Tex kan man sitta 4-5timmar utan att se nån räv. För att sen efter 5½ timme skjuta 3 rävar på 40min !

Lycka till .....!!!

Publicerat

ok nu har jag ändrat mig en stor termos kaffe och sitta tills blir ljust ^_^

då hoppas jag första räven kommer

Publicerat

Har du vakkoja eller sitter du bara ute eller i torn ?

Publicerat

jag sitter i en gammal vagsbod på 2 plan så jag sitter ca 4 4.5 meter upp i luften ^_^

man ser bra det kan jag lova

Publicerat
^_^ panik... räv framme på åteln kl 17:30 .Snart måste man väl flytta in i vakarkojan. vaka ikväll fylla på en annan åtel imorgon sen ska jag prova lite harskrik imorronkväll kanske
Publicerat

090326-rav-4.jpg

:D skulle iväg och locka när jag kollade ner på åteln och såg något som rörde sig smög iväg och fick en räv sedan iväg och locka , fick inte nåt läge men en räv smög omkring iallafall , jättekul