Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mårdhunden

Featured Replies

Publicerat
Då är det bara att vässa spadarna o spetten, ladda revolvrarna åsså ut å spåra o gräv!

/Micke

Inte änn, låt dom yngla av sig först...... :)

• Svar 135
  • Visningar 14,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Någon som vet när dom valpar? och har dom mer än en kull? Vet bara att dom kan få massor av valpar.....

Publicerat
Någon som vet när dom valpar? och har dom mer än en kull? Vet bara att dom kan få massor av valpar.....

Tror det är ett tag efter samlaget.. BoJo... Du BORDE veta bättre, du har ju själv barn! (sorry, men kunde inte hjälpa infallet) :lol:

Publicerat

Jag tror att jag har läst att de kan få upp till tre valpkullar per år i gynsamma förhållanden.

/M

Publicerat

Det är ju så länge sen man fick komma till så man har glömt detaljerna! :lol: Dessutom så har det ju inte blivit några mer dom sista åren så man måste ju göra något fel! ;)

Publicerat
Jag tror att jag har läst att de kan få upp till tre valpkullar per år i gynsamma förhållanden.

/M

En valpkull per år i det vilda. Och har aldrig hört rykten om mera ens i fångenskap på pälsfarm. Men det räcker nog till att bilda en stark stam iom att dom får uppemot ett dussin per vår i bästa :rolleyes: /värsta fall.

Publicerat
En valpkull per år i det vilda. Och har aldrig hört rykten om mera ens i fångenskap på pälsfarm. Men det räcker nog till att bilda en stark stam iom att dom får uppemot ett dussin per vår i bästa :ph34r: /värsta fall.
Helt rätt ! en kull/år :rolleyes: ...och valparna föds i aprill/juni....lite då beroende på när dom parats. :ph34r:
Publicerat

Men just nu är dom väl laglösa i sverige? Så tekniskt kan man jaga dom även när dom har valpar? Eller är har jag fel nu igen? :rolleyes:

Publicerat
Men just nu är dom väl laglösa i sverige? Så tekniskt kan man jaga dom även när dom har valpar? Eller är har jag fel nu igen? :ph34r:

Hur moraliskt e' det att skjuta honan som har ungar nånstans :ph34r: . I Finland får man enligt lagen jaga alla småpredatorer året runt förutom honorna vilka e' fridlysta undr tiden 1.5-31.7 ifall de åtföljs av ungar. Men i praktiken så jagas dom nog ganska lite under såkallade häkningstiden. Man vill ju inte störa grävlingar och rävar heller ifall man misstar sig på att vem som bor i grytet. Men såklart ifall man tar kol på ungarna först så kan man ju skjuta honan här i Finland :rolleyes: .

Publicerat

Tycker inte man ska jaga nåt djur under ynglingsperioden.

Publicerat
En valpkull per år i det vilda. Och har aldrig hört rykten om mera ens i fångenskap på pälsfarm. Men det räcker nog till att bilda en stark stam iom att dom får uppemot ett dussin per vår i bästa :rolleyes: /värsta fall.

Jag brukar inte hitta på saker men eftersom jag inte kan hitta vart jag läst det så...

/M

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.