Publicerat Januari 3, 200917 yr Eftersom det skrivs flitigt i Äntligen fredag tråden startar jag en tråd om vad vi äter för gott om helgerna. Tycker det är minst lika roligt att läsa om vad det tillagas som vad det jagas Här blir det tjälknul på rådjur som nu ligger i saltlag i väntan på att skivas upp. Till det blir det rostade grönsaker (potatis, morötter, palsternacka och rödlök) samt hemgjord Tzatsiki. Avnjuts med en flaska Rawsons, mumma!
Publicerat Januari 3, 200917 yr Låter gott det där På nyårsafton vart det konjaks & gräddgratinerad hummer till förrätt, porter och vitlöksmarinerad rådjursadel med potatisgratäng till huvudrätt samt panacotta till dessert. Avnjöts med skumpa och gott tyskt årgångsvin som jag glömt namnet på Ikväll fick det bli ryggbiff på älg i stekpåse med pressad potatis och broccoli till. Kul tråd! Mvh Johan
Publicerat Januari 3, 200917 yr Í kväll, tacos, när ungarna får välja... suck Kan man tycka illa om Tacos??? Det är ju super ju, massa godsaker som du slänger ihop med massa goda såser och gräddfil, ahhhhh va gott.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Nää det är ju inte direkt äckligt, men det är ju inte älgfile heller......
Publicerat Januari 4, 200917 yr Författare Låter gott det där På nyårsafton vart det konjaks & gräddgratinerad hummer till förrätt, porter och vitlöksmarinerad rådjursadel med potatisgratäng till huvudrätt samt panacotta till dessert. Avnjöts med skumpa och gott tyskt årgångsvin som jag glömt namnet på Ikväll fick det bli ryggbiff på älg i stekpåse med pressad potatis och broccoli till. Kul tråd! Mvh Johan Har ätit mig mätt på pasta med köttfärssås på älg/svinfärs ikväll men när jag läste din nyårsafton meny så rinner snålvattnet igen.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Har ni slutat att äta mat eller?? Dom gör väl som oss mickel, klämmer en burgare efter avslutad dag på skogen.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Stekt lax med rotsakslåda (potatis, kålrot, morötter och gul lök rostat i ugn). Gräslök och ört sås. En kall Lapin Kulta till....mums.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Författare Dom gör väl som oss mickel, klämmer en burgare efter avslutad dag på skogen. Schhh!! Stekt lax med rotsakslåda (potatis, kålrot, morötter och gul lök rostat i ugn). Gräslök och ört sås. En kall Lapin Kulta till....mums. Det där lät riktigt gott!
Publicerat Januari 16, 200917 yr Författare Har just rört ihop tzatsiki och till det blir det rådjurssadel stekt i grillpannan och hasselbackspotatis på Kravsorten Sava, har även flaska Koonunga Hill står öppnad och väntar.
Publicerat Januari 16, 200917 yr För egen del så är blir det vegetariskt idag igen.. Har tidigare alltid varit skeptisk till vegetarisk mat, men jag har lovat min kära hustru att se om jag kan ändra min inställning. Nu har jag gjort vegetarisk mat några dagar, och det går tydligen få till det ganska bra! Men idag så måste jag nog steka till mig lite redig mat..
Publicerat Januari 16, 200917 yr För egen del så är blir det vegetariskt idag igen.. Har tidigare alltid varit skeptisk till vegetarisk mat, men jag har lovat min kära hustru att se om jag kan ändra min inställning. Nu har jag gjort vegetarisk mat några dagar, och det går tydligen få till det ganska bra! Men idag så måste jag nog steka till mig lite redig mat.. Vegetarisk mat? Betyder det oxkött eller motsvarande ? dessa idisslare äter ju vegetabilier = vegetariskt eller ??????????????
Publicerat Januari 16, 200917 yr Vegetarisk mat? Betyder det oxkött eller motsvarande ? dessa idisslare äter ju vegetabilier = vegetariskt eller ?????????????? Man kunde tro det... Men nu så försöker jag reglera viltstammarna genom att helt enkelt äta upp deras mat. Iofs ett ganska gott alternativ, men hua så tråkigt..
Publicerat Januari 16, 200917 yr Man kunde tro det... Men nu så försöker jag reglera viltstammarna genom att helt enkelt äta upp deras mat. Iofs ett ganska gott alternativ, men hua så tråkigt.. Tyckte väl att du såg lite tunn o blek ut när vi sågs senast.
Publicerat Januari 16, 200917 yr Nu får du fan ge dej Uffe! Tror du behöver gå till en hjärnskrynklare och reda upp en del väsentligheter här i livet Precis ställt in en cheesecake i frysen, nu ska jag ge mej på kalvfilén och se vad man kan göra av den. Hustrun häller upp en grogg och hon korkade precis upp en flaska vin som en förvirrad ung man var hit och lämnade vid något tillfälle tidigare i höstas Till cheesecaketillverkningen gick det åt en Mariestads, insåg att plattan var helt oöppnad.. Lite skåneskadad ta mej fan, frågande Madeleine om bastun gick att använda men det visade sig att den var helt belamrad med prylar så det bidde inget. Verkar förövrigt som jag får hela gillestugan till pojkrum som det låter, kan bli bra med öppen spis, bastu och dator, vapenskåp samt bokhylla och drickaskåp! Mvh!
Publicerat Januari 16, 200917 yr Är på jobbet precis ätit grillad fläskkarré med kokt potatis, sallad tyvärr med för mkt tryffelolja toppat med hallontiramisu! /Vänligen
Publicerat Januari 16, 200917 yr Är på jobbet precis ätit grillad fläskkarré med kokt potatis, sallad tyvärr med för mkt tryffelolja toppat med hallontiramisu!/Vänligen Fläskkarre`äter man väl mitt i veckan . Speciellt med tryffel o hallon. Hallå .....
Publicerat Januari 16, 200917 yr Fläskkarre`äter man väl mitt i veckan . Speciellt med tryffel o hallon. Hallå ..... Ja du, livet är bra snett ibland, häromdagen åt jag hjortytter, potatisfondant, friterad svartrot och rökt kalvbensbuljong på jobbet, livet är bra trevligt med bra mat och dryck. /Vänligen
Publicerat Januari 16, 200917 yr livet är bra trevligt med bra mat och dryck./Vänligen Jepp helt rätt