Publicerat Januari 16, 200917 yr Är solokvist ikväll så matinspirationen är väl inte på topp. Jag tror det kommer att bli en hemmagjord burgare på älgfärs. Det är inte nån kulinarisk upplevelse men föda och helt ok sådan. Sen kan det hända att en lapin kulta slinker ner också. Pga min magsjuka under nyårshelgerna har jag en hel låda kvar....
Publicerat Januari 17, 200917 yr Författare Erkon> Älgburgare är inte att förakta! Här körde vi Fajitas ikväll på vildsvinsfärs och jag säger bara oh my god så gott!!! Färska grönsaker, riven ost, gräddfil, tacosås och naturligtvis en kall Staropramen till.
Publicerat Januari 17, 200917 yr Erkon> Älgburgare är inte att förakta! Här körde vi Fajitas ikväll på vildsvinsfärs och jag säger bara oh my god så gott!!! Färska grönsaker, riven ost, gräddfil, tacosås och naturligtvis en kall Staropramen till. Helvete, Staropramen skall du inte dricka om det inte är kris, välj orginalet Pilsner Urqurell istället mannen!
Publicerat Januari 18, 200917 yr Författare Helvete, Staropramen skall du inte dricka om det inte är kris, välj orginalet Pilsner Urqurell istället mannen! Vadfalls!? Staropramen är ju guds gåva! Är det dom som blir svarta utan bladmögelpreparat Va e de? En skånsk krydda?
Publicerat Januari 30, 200917 yr Författare Gjorde en riktigt god Chilli Con Carne på älgfärs igår kväll som satt som en smäck, jaktkojan doftade chilli idag så det räckte och blev över. Ikväll blir det enkel marinerad kyckling i ugn med sötsur sås, enkelt men gott och tjänligt en fredag kväll. Blir en kall Heineken till det. Imorgon blir det älggryta med ädelost och pressad potatis. Dricka blir nog en flaska Koonunga Hill. Bon Appetit!
Publicerat Januari 30, 200917 yr Kan man boka in mästerkocken någon kväll framöver...? Ensam hemma denna fredag, så det är inte värt att skriva ner vad man åt ikväll, men efterrätten består av ostbågar och ett glas baielys... (insåg att ölen var slut )
Publicerat Februari 8, 200917 yr Författare Kan man boka in mästerkocken någon kväll framöver...? Ensam hemma denna fredag, så det är inte värt att skriva ner vad man åt ikväll, men efterrätten består av ostbågar och ett glas baielys... (insåg att ölen var slut ) Ja för fan så kan vi ta en trudelutt på banjon med! Svärföräldrarna på besök idag då vi hade en femåring att fira och jag var tillförordnad lunchfixare! Tog fram en rådjursstek som jag benade ur och den blev därefter till små fina grytbitar rensade från hinnor. Frästes i gryta med salt o peppar samt 2 skedar Mango Chutney och lite hackad lök. Några stänk soja, 2 buljongtärningar plus litet viltfond och sen fick det småputtra i 30 min innan jag skivade i morötter och kryddade med lite paprikapulver. Därefter fick grytan puttra ytterligare 15 min. Serverades med kokt potatis och en fräsch sallad. Suuuuveränt gott! Vad är en gryta utan svartvinbärs gele.
Publicerat Februari 9, 200917 yr Vad är en gryta utan svartvinbärs gele. Min fru gör egen svartvinbärsgelé. Det är myyyycket godare.
Publicerat Februari 9, 200917 yr Författare Min fru gör egen svartvinbärsgelé. Det är myyyycket godare. Det gör inget för jag gör godare rådjursgryta än dig så det jämnar ut sig i slutänden.
Publicerat Februari 9, 200917 yr Det gör inget för jag gör godare rådjursgryta än dig så det jämnar ut sig i slutänden. Nopp.
Publicerat Februari 10, 200917 yr Örjan -Min fru gör egen svartvinbärsgelé. Det är myyyycket godare. Mickel -Det gör inget för jag gör godare rådjursgryta än dig så det jämnar ut sig i slutänden. Örjan - Nopp. Öhh..grabbar kolla in detta...Örjan och Mickel har startat en "catfight"...grr flickor..
Publicerat Februari 10, 200917 yr Nästa gång dom möts, så klöser dom väl ögona ur varandra, å håret ryker all världens väg.... Man skulle kanske anmäla sig till simulatorskjutningen i Stockholm ändå, som orjant fixat...
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare Örjan -Min fru gör egen svartvinbärsgelé. Det är myyyycket godare. Mickel -Det gör inget för jag gör godare rådjursgryta än dig så det jämnar ut sig i slutänden. Örjan - Nopp. Öhh..grabbar kolla in detta...Örjan och Mickel har startat en "catfight"...grr flickor.. Ja vad säger man...
Publicerat Februari 15, 200917 yr Författare Tog fram vildsvinskarré och till söndagmiddag blir det vildsvinskarré på Italienskt vis som det så fint heter. Köttet ligger nu i grytan tillsammans med krossade tomater, lök, vitlök, hönsbuljong selleri samt en skvätt vitt vin. Återkommer efter provsmakningen. Orkade inte rodda ihop en saffrans risotto så det får duga med vanligt jasminris. Edit: Kittlade dödsskönt i kistan och skålarna blev tomma.
Publicerat April 10, 200917 yr Författare Gjorde tjälknöl på vildsvin inatt och i saltlagen hällde jag i en skvätt whisky då jag läst det i något recept och jag lovar att smaken på steken är något av det bästa jag smakat. Lite Highland Park gör alltid susen.
Publicerat April 10, 200917 yr Missbruk att använda Highland Park till ngt så simpelt som vildsvin Den skall avnjuats som den är
Publicerat April 10, 200917 yr Författare Missbruk att använda Highland Park till ngt så simpelt som vildsvin Den skall avnjuats som den är Här uppe betraktas Highland Park som fulwhisky och duger således utmärkt till att blandas i saltlagen.
Publicerat April 10, 200917 yr Här uppe betraktas Highland Park som fulwhisky och duger således utmärkt till att blandas i saltlagen. Highland ful Whisky hmmmm ?????? vad dricker du där uppe som är finwhisky Statesman eller
Publicerat April 10, 200917 yr Highland ful Whisky hmmmm ?????? vad dricker du där uppe som är finwhisky Statesman eller Tror säkert att dom äter surströmming oxå
Publicerat April 10, 200917 yr Tror säkert att dom äter surströmming oxå Självklart är du förvånad när man har den smaken där uppe. När tar vi indiern.
Publicerat April 10, 200917 yr Självklart är du förvånad när man har den smaken där uppe. När tar vi indiern. Blir nog bäst till sommaren någon gång
Publicerat April 11, 200917 yr Författare Tror säkert att dom äter surströmming oxå Nej tack, det ger jag inte ens till räven för vem vill att rävfilén ska ha smak av rutten fisk!?
Publicerat April 17, 200917 yr Highland ful Whisky hmmmm ?????? vad dricker du där uppe som är finwhisky Statesman eller Polade med en småländska för ett antal år sedan. Hennes farsa drack hellre den så kallade whiskyn Statesman istället för exempelvis HP. Det var ju bra i och för sig för då räckte godingarna som jag brukade ha med mig mycket längre och jag blev mycket gladare Statesman borde stå i hyllan för bilvårdsprodukter eller bland spolarvätskan för böveln! Mvh. Lazarus, Ordförande i Sällskapet för den så kallade whiskyn Statesmans avskaffande!
Publicerat April 17, 200917 yr Polade med en småländska för ett antal år sedan. Hennes farsa drack hellre den så kallade whiskyn Statesman istället för exempelvis HP. Det var ju bra i och för sig för då räckte godingarna som jag brukade ha med mig mycket längre och jag blev mycket gladare Statesman borde stå i hyllan för bilvårdsprodukter eller bland spolarvätskan för böveln! Mvh. Lazarus, Ordförande i Sällskapet för den så kallade whiskyn Statesmans avskaffande! Då är vi två Statesman finns inte längre på Aldi i tyskland men dom har en ny bilvårdsprodukt