Publicerat April 5, 200917 yr en månad till så kan det väl inte vara så mycket snö kvar,kan man hoppas Då börjar det likna något säkert, men visst hade jag kvar lite snö förra året i mitten på Maj när jag sköt min bäver. Platsen och trädan ligger i skugga och norrsida men det går fort nu när det snart är ljust dygnet runt.
Publicerat April 5, 200917 yr Då börjar det likna något säkert, men visst hade jag kvar lite snö förra året i mitten på Maj när jag sköt min bäver. Platsen och trädan ligger i skugga och norrsida men det går fort nu när det snart är ljust dygnet runt. annars får du väl komma hit och åka kanot
Publicerat April 5, 200917 yr annars får du väl komma hit och åka kanot Ja tack, men det löser sig nog här uppe inom en snar framtid bara solen och regnet får göra sitt så att det tar fart ordentligt. Min bäverbäck är inte mer än 4-5 m bred så jag har ett teleskåpmetspö med mig med med en trekrok i toppen som får agera huggkrok ifall den kommer på andra sidan bäcken.
Publicerat April 6, 200917 yr själv kör jag med B.C som simmar och hämtar Ja, jag har hört det ifrån frun vid något tillfälle! Förra året så var det någon som upptäckte en bäver simma ute i Kalixälven. Vad vi vet så har den/dom ett gjort ett bo i strandkanten och ingen hydda alltså. Det blir lite svårt för dom att göra en hydda tvärs över älven.
Publicerat April 9, 200917 yr Har hittat 3st riktigt heta ställen redan. Tänkte mig ut och få mig en bäver nån kväll om det är varmt och skönt.. Men måste ju spara några då Ari ska komma och jaga senare och då måste det ju finnas nå bävrar kvar Sen har ju Tofflan inte lyckats skjuta nån bäver än.. Han som verkligen längtar till han får FLÅ en bäver... Det går ju så smidigt och lätt.... Tror det blir svårt att klå mitt rekord i år. 23,6 kg är ju en del, men å andra sidan så kan det vara en riktigt stor rackare där jag tänkte mig upp och vakta först. Dom rackarna har snart dränkt/dräpt hela granplanteringen våran så nu är det krig...
Publicerat April 14, 200917 yr själv kör jag med B.C som simmar och hämtar Så här ser det ut på trädan ner till mitt bäverpass! Ca. 50 cm snö och mer på sina ställen. Bäverbäcken är i bakgrunden bland björkarna i bakgrunden. Skidor är inte att tänka på.
Publicerat April 20, 200917 yr HAHAHA, Fan så sopig! Inte ett rätt på hela filmen!! ja när man aldrig får hålla i bössan utan bara får vara med och agera hök så blir det dåligt med skjuta
Publicerat April 30, 200917 yr Jag jagar bäver i en konstgjord damm på 10-15hektar. Det finns 2 hyddor. Och jag sett 3 bävrar där en stor och två mellan. Det är så mkt vass över allt så det går inte att skjuta dem på deras betes platser. Men den bebodda hyddan kan man skjuta emot. Hur pass givet är det att passa vid hyddan ? Har fått för mig att de inte vill visa sig vid den. Om det är bra att passa där, isf när ? morgon / kväll. (jag måste få skjuta mig en bäver i år , så den pinsamma nollan försvinner)
Publicerat April 30, 200917 yr Jag jagar bäver i en konstgjord damm på 10-15hektar. Det finns 2 hyddor. Och jag sett 3 bävrar där en stor och två mellan. Det är så mkt vass över allt så det går inte att skjuta dem på deras betes platser. Men den bebodda hyddan kan man skjuta emot. Hur pass givet är det att passa vid hyddan ? Har fått för mig att de inte vill visa sig vid den. Om det är bra att passa där, isf när ? morgon / kväll. (jag måste få skjuta mig en bäver i år , så den pinsamma nollan försvinner) varför inte använda kanot ? dom brukar väl krypa upp på hyddorna ibland så det är väl bara å panga på
Publicerat Maj 1, 200917 yr Funderade lite här, vi har två bäverhyddor bredvid varandra i en av våra tjärnar, betyder det att det är två bäverpar där? Så skjuter man en bäver så är det fortfarande lönt att gå dit efter ett par dagar igen?
Publicerat Maj 5, 200917 yr Här är ett repotage i Västerbottens folkblad om Bäverjakt. http://www.folkbladet.nu/?p=144727
Publicerat Maj 6, 200917 yr precis kollat trailern ....... ........måste ha den filmen..nu blev jag toksugen att fara ut på bäverjakt. ska kolla om det spruckit upp nå mer efter ån... Såg filmen häromkvällen och jag måste nog säga att trailern höll vad den lovat.En mkt bra film måste jag säga, kan rekommendera den starkt. Nån fler som sett den?
Publicerat Maj 9, 200917 yr Funderade lite här, vi har två bäverhyddor bredvid varandra i en av våra tjärnar, betyder det att det är två bäverpar där? Så skjuter man en bäver så är det fortfarande lönt att gå dit efter ett par dagar igen? skjut dom små och låt dom stora vara .. iregel finns det ett par fjolingar tillsammans med "mamma o pappa" i hyddan