Publicerat Februari 12, 200917 yr Med den metod jag beskrev klarar du blåneringen åtminstone så bra att det det duger på en bruksbössa. Kallblånerings vätskan ska du nog hoppa över då är biltemas sprayfärg bättre
Publicerat Februari 12, 200917 yr OK men det räcker med att köpa en flaska med bättringsblånering? Eller ska jag blästra hela pipan när jag ändå håller på och göra någon fräck lackering Blasphemy!!!! Släng kallblåneringen så långt åt h-vete att ingen hittar den. Det står inte emot rost något vidare, håller inte länge , luktar apa och du måste putsa en gång till för att till slut göra det riktigt. Om detta är vad du har att välja på så hade jag kastat mig över blästern. Glasblästra med lågt tryck, typ 4bar så klarar du det galant se dock upp med att inte blästra i lådan eller i pipmynningen vilken du fö täpper igen med en gul öronplugg.
Publicerat Februari 12, 200917 yr Med den metod jag beskrev klarar du blåneringen åtminstone så bra att det det duger på en bruksbössa. Kallblånerings vätskan ska du nog hoppa över då är biltemas sprayfärg bättre Lars, du har nog rätt i det bara man inte lägger dit för mycket lod... Bra idé!
Publicerat Februari 12, 200917 yr Häpp va bra det här kan bli, (om inte ni har pratat ihop er och lurar mig för att få ett gott skratt när jag sabbat hela pipan) Beskrivningar på arbetets fortskridande kommer att dokumenteras i projekttråden http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=16499&hl=
Publicerat Februari 12, 200917 yr Häpp va bra det här kan bli, (om inte ni har pratat ihop er och lurar mig för att få ett gott skratt när jag sabbat hela pipan) Beskrivningar på arbetets fortskridande kommer att dokumenteras i projekttråden http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=16499&hl= Faan!!.... Nu kom du på oss. Nä då, kör på och lycka till! Hoppas det går bra.
Publicerat Februari 12, 200917 yr Faan!!.... Nu kom du på oss. Nä då, kör på och lycka till! Hoppas det går bra. Hihi vi döper den till Pimp MarkusR Gun
Publicerat November 5, 200916 yr Se där dom hade bra videos åxå. Nu vart man ju sugen på att sätta fart med rullblockarn igen, kanske en 45-90 hade vart fint
Publicerat November 5, 200916 yr Nu vart man ju sugen på att sätta fart med rullblockarn igen, kanske en 45-90 hade vart fint Hmm, en rivare i 405 win på ebay