Publicerat Februari 20, 200917 yr Om det hade varit så väl. På hela dagen såg jag ett rådjur och det var på grannpasset.Det var inte alls någon turdag för min del. Hoppas på annan tur nu i helgen, dovhjortsjakt kring Katrineholm och Finspång. Hej å välkommen Lite nyfiken, jagar du mot julita hållet då lr?
Publicerat Februari 20, 200917 yr Författare Hej å välkommenLite nyfiken, jagar du mot julita hållet då lr? Jag tackar. Jag ska till min kompis i Svartviken men åt vilket det ligger det undrar jag oxå. Jag är på besök i Västerås nu så jag kommer från fel håll när jag kör ner så jag är inte helt hundra. Uppdaterar dig senare.
Publicerat Februari 20, 200917 yr Ha det så kul i Svartviken, hälsa Jag bor i samma trakter och hoppas också på en dov i helgen...
Publicerat Februari 20, 200917 yr Om det hade varit så väl. På hela dagen såg jag ett rådjur och det var på grannpasset.Det var inte alls någon turdag för min del. Hoppas på annan tur nu i helgen, dovhjortsjakt kring Katrineholm och Finspång. Mindes fel blandar ihop alla jakter ja då får du ha en riktig "skitjakt" i helgen själv ska jag nog bli inne och kurera mig då jag åkt på en riktig förkylning. Hade
Publicerat Februari 20, 200917 yr Jag tackar.Jag ska till min kompis i Svartviken men åt vilket det ligger det undrar jag oxå. Jag är på besök i Västerås nu så jag kommer från fel håll när jag kör ner så jag är inte helt hundra. Uppdaterar dig senare. Ja du svartviken har jag ingen aning om heller, en kompis jobbar som jägare vid julita, varit å hjälpt han lite. Åkte förbi han nu när jag åkte till skåneland. lagom med snö oxå jämfört med våra 70 cm hemma Fina marker där nere så du får nog rolig jakt, inge avis alls
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Ha det så kul i Svartviken, hälsa Jag bor i samma trakter och hoppas också på en dov i helgen... Hej MissBeretta. Vi kunde inte får upp din bild i större format så vi kom inte riktigt fram till vem du var. Men, John Ohlsson hälsar iallfall. Hur gick din jakt i helgen? Jag var i Sonstorp och på Bäckershov. Hade en jättetrevlig helg men varför skulle jag få lyckas någon gång? Jag såg ungefär allt som inte var lovligt. Men så är det ibland och det är bara att bita ihop för någon ska jag väl oxå lyckas.
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Mindes fel blandar ihop alla jakter ja då får du ha en riktig "skitjakt" i helgen själv ska jag nog bli inne och kurera mig då jag åkt på en riktig förkylning.Hade Har haft en jättebra helg men ack så svårt det ska vara att lyckas. Hur går det med din förkylning? Jag tror ju stenhårt på det där med att killar blir riktigt ynkliga när förkylningen slår till:) Hörde på ryktes vägar att det vankas wachtel-valpar, stämmer detta?
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare mmmh.. välkommen till forumet, om än lite sent. Jag tackar och bugar.
Publicerat Februari 23, 200917 yr Har haft en jättebra helg men ack så svårt det ska vara att lyckas.Hur går det med din förkylning? Jag tror ju stenhårt på det där med att killar blir riktigt ynkliga när förkylningen slår till:) Hörde på ryktes vägar att det vankas wachtel-valpar, stämmer detta? ja förhoppningsvis. både wachteln och vita älghunden är parade ,vet inte om du träffade Fredrik när du var hos Tobbe men han har ialla fall en valp efter min vita. Hade
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare ja förhoppningsvis. både wachteln och vita älghunden är parade ,vet inte om du träffade Fredrik när du var hos Tobbe men han har ialla fall en valp efter min vita.Hade Nej, honom träffade jag aldrig. Jag är nämligen på jakt efter en wachtel valp. Men det kanske får bli ett senare projekt.
Publicerat Februari 23, 200917 yr Mitt namn är Michaela. Jag är 21 år gammal och kommer ifrån Gränna.Har en jämthundstik, Lycka som är 9 månader gammal. Jobbar på Fiskecenter i Jönköping och har hand om jaktavdelningen där vi erbjuder kläder, ammunition och tillbehör. Har gått tre år på ForshagaAkademins viltvårdsgymnasium och brinner verkligen för det här med jakten. Det är inte bara mitt största intresse utan oxå min livsstil. Jobbat som fiskeguide i Yukon, Kanada under två säsonger. Bor tillsammans med hunden i ett hus på landet och jag trivs jättebra. Det var lite kort om mig... Hej! Undrar om inte vi gick på forshagaakademin samtidigt.. gick bara ett år där på hundsport. När tog du studenten? (Om man får vara nyfiken ) hehe..
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Hej!Undrar om inte vi gick på forshagaakademin samtidigt.. gick bara ett år där på hundsport. När tog du studenten? (Om man får vara nyfiken ) hehe.. Hej Sandra&Vilja. Ja, det kanske vi gjorde. Jag gick ut nu 2008. När gick du?
Publicerat Februari 23, 200917 yr En av killarna med hilux och stort hundskåp javisst ja som om inte alla hade det Mkt bra bild, framförallt på pervohunden.. Välkommen förövrigt.
Publicerat Februari 23, 200917 yr Mkt bra bild, framförallt på pervohunden.. Välkommen förövrigt. den var dassig ja den hunden var speciell
Publicerat Februari 23, 200917 yr Nej, honom träffade jag aldrig.Jag är nämligen på jakt efter en wachtel valp. Men det kanske får bli ett senare projekt. Ja det är bara att höra av dig. Jag tror den här kombinationen kan bli riktigt bra!
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Attans vilket drag i en välkommen tråd kul Välkommen hit Jämthund- Tack så mycket. Ja, skitroligt. Tråden har verkligen varit väl besökt men folk trivs nog bättre i större sällskap för det är fasiken inga inlägg i min meddelande-box Jensa- Jag är intresserad av att höra mer.
Publicerat Februari 24, 200917 yr Hej Sandra&Vilja.Ja, det kanske vi gjorde. Jag gick ut nu 2008. När gick du? Jag gick där 2005 (måste det varit)
Publicerat Februari 24, 200917 yr Hej MissBeretta.Vi kunde inte får upp din bild i större format så vi kom inte riktigt fram till vem du var. Men, John Ohlsson hälsar iallfall. Hur gick din jakt i helgen? Jag var i Sonstorp och på Bäckershov. Hade en jättetrevlig helg men varför skulle jag få lyckas någon gång? Jag såg ungefär allt som inte var lovligt. Men så är det ibland och det är bara att bita ihop för någon ska jag väl oxå lyckas. Hej Nej jag syns ju inte jättebra på den bilden, men jag heter Jennica och har varit hos john på jakt och fest flera gånger Jag sköt inget heller i helgen, hade läge på en dovspets men jag väntade lite för länge... men min jaktgäst från Värmland fick både en spets och en kalv så det var lyckat ändå.
Publicerat Februari 24, 200917 yr HejNej jag syns ju inte jättebra på den bilden, men jag heter Jennica och har varit hos john på jakt och fest flera gånger Jag sköt inget heller i helgen, hade läge på en dovspets men jag väntade lite för länge... men min jaktgäst från Värmland fick både en spets och en kalv så det var lyckat ändå. Hörru bassethäxan... När får jag komma och dräpa nåt då?
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare HejNej jag syns ju inte jättebra på den bilden, men jag heter Jennica och har varit hos john på jakt och fest flera gånger Jag sköt inget heller i helgen, hade läge på en dovspets men jag väntade lite för länge... men min jaktgäst från Värmland fick både en spets och en kalv så det var lyckat ändå. Ja, men då hade han rätt. Han sa: Ja, på beskriveningen av vapen så tror jag det är Jennica. Jag såg dig på ett antal festbilder. Du såg jätteglad ut men känner igen det där. Brukar drabbas av det syndromet vareviga gång jag träffar på dem där killarna.
Publicerat Februari 24, 200917 yr Hörru bassethäxan... När får jag komma och dräpa nåt då? Så länge du säger bassethäxa så lär det dröööööja Jag har ju inte skjutit nåt själv än...
Publicerat Februari 24, 200917 yr Ja, men då hade han rätt. Han sa: Ja, på beskriveningen av vapen så tror jag det är Jennica.Jag såg dig på ett antal festbilder. Du såg jätteglad ut men känner igen det där. Brukar drabbas av det syndromet vareviga gång jag träffar på dem där killarna. haha, jaså fanns jag med på bild också, illa.... Ja de där grabbarna är galna, men man har alltid kul